Nytt rekord????

TRON skrev:
Anfall är som bekant bästa försvar - dra till med att begära skillsmässa om hon inte fixar så du kommer undan :)

Man får se upp med 30 här i stan - verkligen lätt att passera gränsen när det slår om till grönt...

Du det var nog det bästa tipset hittills. Risken är dock överhängande att jag blir stående där utan hoj och fru om jag skulle prova.

Reb0

Last edited:
Maverick skrev:
det där slår jag med hästlängder.. :D Jag hade bara mitt kort i 24 timmar.. :(

Inte för att vara elak, men det värmer lite att få höra att man inte är ensam. :)

Hur länge vart du av med ditt?

Reb0

Tror ingen av er slår mig!!
Hade mitt körkort indraget pga upprepade fortkörningar med bil!
Köpte en ny CBR600 -97 som stog i garaget och väntade 3veckor på att jag skulle få tillbaka lappen.
Fick det lilla fina pappret från länstyrelsen att kl 00:00 fick jag börja köra igen.
Sagt och gjort så åkte jag ut och testade hojen och kl 00:45 stog jag och pratade med polisen.
Dom ville ha det till att jag kört minst 170km/h på 70 väg. Efter många hårda ord och mycket tjat från båda håll, så blir jag förbannad och skrynklar ihop lappen och säger till dom att dom kan ta kortet och stoppa upp det där solen aldrig skiner.
Går och sätter mig på hojen och ska åka därifrån då blir det helt plödsligt jätte trevliga och hjälpsamma.
Dom skriver ner det till 100km/h istället så jag ska få behålla kortet.
Jag gör då det fatala misstaget att skriva på.
2veckor senare dyker det upp ett nytt brev från Länstyrelsen i Mariestad som talar om att dom ska dra lappen igen pga min brist på respekt för sveriges lagar och ordning.
Klarade dock hela MC säsongen innan jag lämnade in lappen! :banana
Fick dock en extra månad bara för jag förhalat och inte lämnat in kortet på utsagd tid! :7peta

RebelZero skrev:
Fan, jag undrar hur mycket jag åker på...

Vad fick du i böter?

Reb0
2000kr fick jag..

CALLAHAN skrev:
Köpte en ny CBR600 -97 som stog i garaget och väntade 3veckor på att jag skulle få tillbaka lappen.
Fick det lilla fina pappret från länstyrelsen att kl 00:00 fick jag börja köra igen.
Sagt och gjort så åkte jag ut och testade hojen och kl 00:45 stog jag och pratade med polisen.
Dom ville ha det till att jag kört minst 170km/h på 70 väg. Efter många hårda ord och mycket tjat från båda håll, så blir jag förbannad och skrynklar ihop lappen och säger till dom att dom kan ta kortet och stoppa upp det där solen aldrig skiner.
Går och sätter mig på hojen och ska åka därifrån då blir det helt plödsligt jätte trevliga och hjälpsamma.
2veckor senare dyker det upp ett nytt brev från Länstyrelsen i Mariestad som talar om att dom ska dra lappen igen pga min brist på respekt för sveriges lagar och ordning.
Fick dock en extra månad bara för jag förhalat och inte lämnat in kortet på utsagd tid! :7peta

Ursäkta om jag skrattar.. :rofl fy fan va surt..

En grej som förbryllade mig dock, man behövde inte ta ställning till om man erkände eller ej.. eller han fråga om jag erkände och jag sa ja. Men jag behövde inte skriva på nått. Det sa han att man gjorde när papper från länsstyrelsen dök upp.

Då är ju frågan, skall man erkänna eller förneka. Finns ju inte en sportmössa att de skall tro på vad jag säger.

Reb0

CALLAHAN skrev:

Helt otroligt..... de måste ju ha sänkt till 100 och sedan skrivit till länsstyrelsen att du uppträtt illa eller nått och rekommenderat en indragning?

Reb0

Trist, jag vet hur det känns å bli av med kortet.

Försökte också överklaga, bor på ett ställe där det går 3 bussar om dagen (de går 2 km från mig), pendlar till jobbet och behöver ha det i jobbet + att min VD skickade brev och sade att jag verkligen behövde det, det hjälpte inte ett dugg. Det var för 156 km/h på 110 väg... Lycka till i alla fall...

- Johan

Min storebrors kompis var och körde upp inne vid vägverkskontoret i Helsingborg.

Han klarade provet och skulle köra hem själv.

20 minuter senare blir han tagen på motorvägen i 147 km/h (typ grattis) :hihi

Det är fan årets rekord !

Buspojke skrev:
Hade mitt första kort i 18 dagar när jag nyss fyllt 16.
Körde en CB1100R i 94 km/h på 50-väg så det var väl inget att snacka om
+44 km/h förstår jag..
Men vad gjorde du på en CB1100R med A1 kort ?
Sa dom inget om det ?

Beklagar förlusten och kan hålla med tidigare postare: 30-begränsningen i sthlm är helt livsfarlig för oss på mc. Det är nästan så man överväger att skita i att ta hojen in till stan. Annars har jag inga problem med att respektera 30-nedsättningar, det brukar vara ganska naturligt utanför skolor dagis etc, men när större delen av sthlm är en enda gigantisk 30-zon :kocko

Man skulle kanske skaffa en fet traktor, hjullastare eller grävskopa som inte gör mycket mer än 30km/h och använda som huvudsakligt transportmedel i sthlm (billig fordonsskatt pga yrkestrafik dessutom) :tummenupp

Jag måste ändå få berätta om min klasskamrat från gymnasiet för han tar priset för snabbast körkortsindragning, alla kategorier.

Han fyller år ett par veckor efter mig så i september 1991 är det dax för honom att köra upp. Jag har klarat ett par veckor tidigare och kör honom till besiktningskontoret och droppar honom där och lovar att hämta upp honom ca 45 minuter senare då han förhoppningsvis får köra själv.

38 minuter senare är jag åter på väg ut mot besikningskontoret och får se den vita Forden som man körde upp med i den hålan jag bodde i komma före mig i rondellen före besikningskontoret.

Från den rondellen är det en raksträcka på ca 6-700 m med 50 km/h (med en busshållsplats efter ca 100 m. Här står en polisbil... kom ihåg den...) , en 4-vägskorsning där man svänger vänster och sedan är det ca 500 m in till parkeringen utanför VV.

Kör efter honom och han sköter sig exemplariskt. Parkerar en bit ifrån och ser hur inspektören pratar lite med honom, skakar hand och räcker över interimskörkortet (den lilla papperslappen).

En mycket brett leende polare kommer mot bilen och skriker "Flytta på dig!! Jag ska köra min bil!!!"

Vilket jag gör och vi åker iväg tillbaka mot skolan. 500 m ut till korsningen, högersväng, plattan i botten, jag hinner säga "MALLÅ!!! Det står en p..." när farbror blå kliver ut i gatan och vinkar med spaden.

Och sedan fick vi lida med den stackarn i baksätet ytterligare 6 månader...

Hur många klår det?

Lime skrev:
Jag måste ändå få berätta om min klasskamrat från gymnasiet för han tar priset för snabbast körkortsindragning, alla kategorier.

Han fyller år ett par veckor efter mig så i september 1991 är det dax för honom att köra upp. Jag har klarat ett par veckor tidigare och kör honom till besiktningskontoret och droppar honom där och lovar att hämta upp honom ca 45 minuter senare då han förhoppningsvis får köra själv.

38 minuter senare är jag åter på väg ut mot besikningskontoret och får se den vita Forden som man körde upp med i den hålan jag bodde i komma före mig i rondellen före besikningskontoret.

Från den rondellen är det en raksträcka på ca 6-700 m med 50 km/h (med en busshållsplats efter ca 100 m. Här står en polisbil... kom ihåg den...) , en 4-vägskorsning där man svänger vänster och sedan är det ca 500 m in till parkeringen utanför VV.

Kör efter honom och han sköter sig exemplariskt. Parkerar en bit ifrån och ser hur inspektören pratar lite med honom, skakar hand och räcker över interimskörkortet (den lilla papperslappen).

En mycket brett leende polare kommer mot bilen och skriker "Flytta på dig!! Jag ska köra min bil!!!"

Vilket jag gör och vi åker iväg tillbaka mot skolan. 500 m ut till korsningen, högersväng, plattan i botten, jag hinner säga "MALLÅ!!! Det står en p..." när farbror blå kliver ut i gatan och vinkar med spaden.

Och sedan fick vi lida med den stackarn i baksätet ytterligare 6 månader...

Hur många klår det?

Jag tror vi kan kora en vinnare faktiskt.

Måste säga att det börjar lätta lite bland mina mörka moln. Känns lite jobbigt fortfarande, och nu återstår allt det praktiska. Hur fan får jag hem hojjen, hur tar jag mig till kontoret imorgon, vem kan hämta på dagis osv.

Aj fan, nu blev det jobbigt igen. Snackade med frugan precis.. inte glad alls. :fatta!

Reb0

Räkna med fyra månaders indragning. Egentligen ganska milt för att ha överskridit hastighetsgränsen med 146%... :D

RebelZero skrev:
Absolut, grymt klantigt och det är bara att gilla läget. Får skylla mig själv.

Att man sedan åker på en böter på mer än 2000:- är ju ingen bonus direkt.

Reb0
Ja klantigt min vän, men inte fan betyder det att jag inte lider med dig. Hoppas på det bästa för dig och att du får det så snabbt som möjligt.

/Regards Cel

spirre skrev:
+44 km/h förstår jag..
Men vad gjorde du på en CB1100R med A1 kort ?
Sa dom inget om det ?

Är det inte så att man i Sverige bara kan bli straffad för det grövsta brottet om man begår flera brott samtidigt.

Då borde det vara så att straffet för +44 km/h kanske är högre än att köra olovligt? Kan det vara så? Ska det vara på det här viset?? *Sverker Olofsson-imitation*

Victor skrev:
Men hur jäklar fort körde inte du då? Såklart man ska få ta sig hem åtminstonde om man inte kört rattfull.

Tydligen är den hoj-polisen som tog mig välkänd för att vara hård. De kan ta beslutet att man inte får köra därifrån. Verkade som att jag inte var ensam om samma behandling då det stod flera hojjar där jag ställde min.

Reb0

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...