Maverick
VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
det där slår jag med hästlängder..
Jag hade bara mitt kort i 24 timmar.. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
TRON skrev:Anfall är som bekant bästa försvar - dra till med att begära skillsmässa om hon inte fixar så du kommer undan
Man får se upp med 30 här i stan - verkligen lätt att passera gränsen när det slår om till grönt...
Maverick skrev:det där slår jag med hästlängder..Jag hade bara mitt kort i 24 timmar..
![]()
tre månader, 136 på 90 väg.RebelZero skrev:Inte för att vara elak, men det värmer lite att få höra att man inte är ensam.![]()
Hur länge vart du av med ditt?
Reb0
Maverick skrev:tre månader, 136 på 90 väg.

2000kr fick jag..RebelZero skrev:Fan, jag undrar hur mycket jag åker på...
Vad fick du i böter?
Reb0
CALLAHAN skrev:Tror ingen av er slår mig!!
Hade mitt körkort indraget pga upprepade fortkörningar med bil!
Köpte en ny CBR600 -97 som stog i garaget och väntade 3veckor på att jag skulle få tillbaka lappen.
Fick det lilla fina pappret från länstyrelsen att kl 00:00 fick jag börja köra igen.
Sagt och gjort så åkte jag ut och testade hojen och kl 00:45 stog jag och pratade med polisen.
Dom ville ha det till att jag kört minst 170km/h på 70 väg. Efter många hårda ord och mycket tjat från båda håll, så blir jag förbannad och skrynklar ihop lappen och säger till dom att dom kan ta kortet och stoppa upp det där solen aldrig skiner.
Går och sätter mig på hojen och ska åka därifrån då blir det helt plödsligt jätte trevliga och hjälpsamma.
Dom skriver ner det till 100km/h istället så jag ska få behålla kortet.
Jag gör då det fatala misstaget att skriva på.
2veckor senare dyker det upp ett nytt brev från Länstyrelsen i Mariestad som talar om att dom ska dra lappen igen pga min brist på respekt för sveriges lagar och ordning.
Klarade dock hela MC säsongen innan jag lämnade in lappen!![]()
Fick dock en extra månad bara för jag förhalat och inte lämnat in kortet på utsagd tid!![]()
fy fan va surt..CALLAHAN skrev:Tror ingen av er slår mig!!
Hade mitt körkort indraget pga upprepade fortkörningar med bil!
Köpte en ny CBR600 -97 som stog i garaget och väntade 3veckor på att jag skulle få tillbaka lappen.
Fick det lilla fina pappret från länstyrelsen att kl 00:00 fick jag börja köra igen.
Sagt och gjort så åkte jag ut och testade hojen och kl 00:45 stog jag och pratade med polisen.
Dom ville ha det till att jag kört minst 170km/h på 70 väg. Efter många hårda ord och mycket tjat från båda håll, så blir jag förbannad och skrynklar ihop lappen och säger till dom att dom kan ta kortet och stoppa upp det där solen aldrig skiner.
Går och sätter mig på hojen och ska åka därifrån då blir det helt plödsligt jätte trevliga och hjälpsamma.
Dom skriver ner det till 100km/h istället så jag ska få behålla kortet.
Jag gör då det fatala misstaget att skriva på.
2veckor senare dyker det upp ett nytt brev från Länstyrelsen i Mariestad som talar om att dom ska dra lappen igen pga min brist på respekt för sveriges lagar och ordning.
Klarade dock hela MC säsongen innan jag lämnade in lappen!![]()
Fick dock en extra månad bara för jag förhalat och inte lämnat in kortet på utsagd tid!![]()
+44 km/h förstår jag..Buspojke skrev:Hade mitt första kort i 18 dagar när jag nyss fyllt 16.
Körde en CB1100R i 94 km/h på 50-väg så det var väl inget att snacka om
Lime skrev:Jag måste ändå få berätta om min klasskamrat från gymnasiet för han tar priset för snabbast körkortsindragning, alla kategorier.
Han fyller år ett par veckor efter mig så i september 1991 är det dax för honom att köra upp. Jag har klarat ett par veckor tidigare och kör honom till besiktningskontoret och droppar honom där och lovar att hämta upp honom ca 45 minuter senare då han förhoppningsvis får köra själv.
38 minuter senare är jag åter på väg ut mot besikningskontoret och får se den vita Forden som man körde upp med i den hålan jag bodde i komma före mig i rondellen före besikningskontoret.
Från den rondellen är det en raksträcka på ca 6-700 m med 50 km/h (med en busshållsplats efter ca 100 m. Här står en polisbil... kom ihåg den...) , en 4-vägskorsning där man svänger vänster och sedan är det ca 500 m in till parkeringen utanför VV.
Kör efter honom och han sköter sig exemplariskt. Parkerar en bit ifrån och ser hur inspektören pratar lite med honom, skakar hand och räcker över interimskörkortet (den lilla papperslappen).
En mycket brett leende polare kommer mot bilen och skriker "Flytta på dig!! Jag ska köra min bil!!!"
Vilket jag gör och vi åker iväg tillbaka mot skolan. 500 m ut till korsningen, högersväng, plattan i botten, jag hinner säga "MALLÅ!!! Det står en p..." när farbror blå kliver ut i gatan och vinkar med spaden.
Och sedan fick vi lida med den stackarn i baksätet ytterligare 6 månader...
Hur många klår det?
Ja klantigt min vän, men inte fan betyder det att jag inte lider med dig. Hoppas på det bästa för dig och att du får det så snabbt som möjligt.RebelZero skrev:Absolut, grymt klantigt och det är bara att gilla läget. Får skylla mig själv.
Att man sedan åker på en böter på mer än 2000:- är ju ingen bonus direkt.
Reb0
RebelZero skrev:Man kan få det, om man inte kör alldeles för fort.
Reb0
spirre skrev:+44 km/h förstår jag..
Men vad gjorde du på en CB1100R med A1 kort ?
Sa dom inget om det ?
Victor skrev:Men hur jäklar fort körde inte du då? Såklart man ska få ta sig hem åtminstonde om man inte kört rattfull.
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |