Nytt rekord runt lygnern!

Man får ju hoppas att du tar bort strypningarna en kvart efter.

Nja, det är ju mest farsan som är orolig, men dom sitter väl i nån vecka eller något, sen säger jag att det är svårt att göra säkra omkörningar med så lite hästar :) :tummenupp Eller så säger jag ingenting och bara plockar ur dom :tummenupp Är ju inte så att farsan åker och bänkar den :tungan

Sen så behöver man ju inte använda alla 125 hästar hela tiden bara för att dom finns där, jag klarar nog att hålla igen på gasen :) :D

Nja, det är ju mest farsan som är orolig, men dom sitter väl i nån vecka eller något, sen säger jag att det är svårt att göra säkra omkörningar med så lite hästar :) :tummenupp Eller så säger jag ingenting och bara plockar ur dom :tummenupp Är ju inte så att farsan åker och bänkar den :tungan

Sen så behöver man ju inte använda alla 125 hästar hela tiden bara för att dom finns där, jag klarar nog att hålla igen på gasen :) :D

Det säger du nu.. :D

dax att knäcka lyngnern imon med dräpar volvon...
854 t5 med autotech steg 3.....:pannkyss :tummenupp

Fan jag trodde ju att det bara t0g 20-22min runt sjön om man inte står och snackar överallt.Men sjön kanske har växt i vinter.:D

Slow and easy!

Brukar väl ta en timme, men det brukar bli minst 2 stopp och då får digitalkameran jobba. Jag är ju en usel fotograf så det tar tid, effektiv körtid måste väl vara ca en kvart:D Kör lungt och metodiskt, va f-n betyder det?:va
På vinterhalvåret åker vi ibland liten touringhoj:gnissla

Bifogat

• IMG_1996 mail.jpg
    IMG_1996 mail.jpg
    192.2 KB · Visningar: 67
...Tänk om vi kunde få en riktig racingbana i närheten av Göteborg istället...

Falkenbergs Motorbana, <30 min från Götaplatsen om du ger stålet på E6:an och inte stannar på McDonalds. Duger inte det?:tungan

Lygnern-ringen är en klassiker, riktigt härlig sporthojåkarväg, men det är helt klart inte den lämpligaste vägen att race:a på. Tidtagning skall man helst skippa oxå. Det är en hel del människor som bor runt sjön, med andra ord massa jobbig biltrafik, dessutom folk som envisas med att bosätta sig och sina lekande barn 3 meter från bankanten...jag menar vägkanten :huvet

Å sen är sydslingan bäst så det så. Man skall starta från Fjärås Bräckan (förr i tiden kunde man ju ladda med en glass i kiosken när den fanns...) så kan man avvika vid Fotskäl och åka mot grymmare vägar mot Björketorp, Torestorp och allt vad det heter sydösterut. Nordslingan är ju livsfarlig med dolda kurvor och genande lokala förmågor i 245:or, huvaligen. Punkt slut.

Spelar kanske ingen roll.

Fan jag trodde ju att det bara t0g 20-22min runt sjön om man inte står och snackar överallt.Men sjön kanske har växt i vinter.:D

Tror du har rätt, en och annan ring-räv har väl gjort detta. Men det är väl högst olämpligt, där bor alldeles för mycket folk nu. Prova falkenberg. Det ska jag göra i år. Det ska bli skönt att inte bekymmra sig över att möta någon på fel sida. Ha det gott och tänk före.............. Toyman

Bästa sträckningen...

Grävde fram ett klipp från södra delen av Lygnern, bästa och säkraste biten enligt mig. Mellan Tostared och Fjärås, en skön mil med relativt lite anslutande vägar och bebyggelse. fast man ska helst köra den från andra hållet...

[YOUTUBE-ID]o8yoIC1Wcrw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Grävde fram ett klipp från södra delen av Lygnern, bästa och säkraste biten enligt mig. Mellan Tostared och Fjärås, en skön mil med relativt lite anslutande vägar och bebyggelse. fast man ska helst köra den från andra hållet...

[YOUTUBE-ID]o8yoIC1Wcrw[/YOUTUBE-ID]

Nej nej, det ska vara norra delen. Klart roligast då den södra svänger för lite.
Sen kör ni som du säger, åt fel håll runt sjön :mad:

Falkenbergs Motorbana, <30 min från Götaplatsen om du ger stålet på E6:an och inte stannar på McDonalds. Duger inte det?:tungan

Lygnern-ringen är en klassiker, riktigt härlig sporthojåkarväg, men det är helt klart inte den lämpligaste vägen att race:a på. Tidtagning skall man helst skippa oxå. Det är en hel del människor som bor runt sjön, med andra ord massa jobbig biltrafik, dessutom folk som envisas med att bosätta sig och sina lekande barn 3 meter från bankanten...jag menar vägkanten :huvet

Å sen är sydslingan bäst så det så. Man skall starta från Fjärås Bräckan (förr i tiden kunde man ju ladda med en glass i kiosken när den fanns...) så kan man avvika vid Fotskäl och åka mot grymmare vägar mot Björketorp, Torestorp och allt vad det heter sydösterut. Nordslingan är ju livsfarlig med dolda kurvor och genande lokala förmågor i 245:or, huvaligen. Punkt slut.

Finns en kiosk på bräckan den heter naturum går inte att missa stora parkeringen huset med grästak

Falkenberg är kul men 5-7 körtillfällen per år ... och ska man ha riktiga däck på kan man knappast köra motorvägen ner. Släpkärra är det som gäller. Och då är det plötsligt ett projekt.

Vad är det för däck du har på då?

Dyra jävlar som man inte vill slösa med :D

Nä, jag själv har aldrig kört med annat än vanliga gatdäck, men jag föreställer mig att om man ska ha riktigt roligt där nere så vill man ha mjuka klibbiga slicks och det är ju rätt onödigt att köra 2x15 mil rakt fram med dom om man vill ha en jämn slitning. För att inte tala om olagligt.

Dyra jävlar som man inte vill slösa med :D

Nä, jag själv har aldrig kört med annat än vanliga gatdäck, men jag föreställer mig att om man ska ha riktigt roligt där nere så vill man ha mjuka klibbiga slicks och det är ju rätt onödigt att köra 2x15 mil rakt fram med dom om man vill ha en jämn slitning. För att inte tala om olagligt.

Jag tror att med ett par däck som duger att åka ner på så är det bra mycket roligare än med ett par däck som gör att man inte åker ner alls för det blir ett projekt.
Det är mycket känsligare om de tappar formen ute på sidorna, än inne på mitten (inom vissa gränser givetvis).

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...