Nytt rekord runt lygnern!

Dyra jävlar som man inte vill slösa med :D

Nä, jag själv har aldrig kört med annat än vanliga gatdäck, men jag föreställer mig att om man ska ha riktigt roligt där nere så vill man ha mjuka klibbiga slicks och det är ju rätt onödigt att köra 2x15 mil rakt fram med dom om man vill ha en jämn slitning. För att inte tala om olagligt.

Bor du i GBG är det 2x10 mil. Icke mer.

Man kan ju köra slalom mellan filstrecken på motorvägen hela vägen ner om man inte vill platta till däcken. Bra träning för underarmar/axlar oxkså!:D

Gatgodkända RR-däck, typ Metzeler Racetech, Pirelli SuperCorsa etc is the shit. Behövs inga slicks.

Bor du i GBG är det 2x10 mil. Icke mer.

Man kan ju köra slalom mellan filstrecken på motorvägen hela vägen ner om man inte vill platta till däcken. Bra träning för underarmar/axlar oxkså!:D

Gatgodkända RR-däck, typ Metzeler Racetech, Pirelli SuperCorsa etc is the shit. Behövs inga slicks.

Det är 10 mil motorväg mellan Göteborg och Falkenberg men sen ligger ju motorbanan några mil inåt landet också. Så säg 12 mil då. Och alla vet ju hur roligt det är att åka 12 mil rakt fram på sporthoj. Men missförstå mig rätt, jag säger inte att det inte är värt det. Kommer självklart åka på flera bandagar i år. Men jag säger bara att det inte är riktigt som det lät på ditt första inlägg, att det liksom bara är att sticka ner så fort man känner för det.

Men jag säger bara att det inte är riktigt som det lät på ditt första inlägg, att det liksom bara är att sticka ner så fort man känner för det.

Menar inte att vara sån, men förra året snackade jag & lion i telefon ~15:30 tiden och bestämde oss för att köra på falkenberg samma dag som började 16:30 eller var det 17? Onsdagskörningen.. Men iaf. det var bara att åka ner :)
Pilot Power, fram & bak. Gick fint när jag hade 600an :yoparty
Ojämnheterna som blev i däcket av att köra motorväg i full fräs rättade vi till på vägar som lygner efteråt :)

Menar inte att vara sån, men förra året snackade jag & lion i telefon ~15:30 tiden och bestämde oss för att köra på falkenberg samma dag som började 16:30 eller var det 17? Onsdagskörningen.. Men iaf. det var bara att åka ner :)
Pilot Power, fram & bak. Gick fint när jag hade 600an :yoparty
Ojämnheterna som blev i däcket av att köra motorväg i full fräs rättade vi till på vägar som lygner efteråt :)

Nej man behöver inte boka plats eller nåt (tror inte ens man kan det) men det jag menade med att man inte bara kan åka ner så fort man känner för det är att det är ytterst få tillfällen (5-7 per år) som banan är öppen för gatåkare.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien