Nytt rekord runt lygnern!

det gick nerför där alltså?

jag kom från andra hållet men djävlar vad den nyper.

Ja precis, vi kom från sätila först och körde till fjärås. Du körde åt "rätt" håll enl våran lilla grupp :)
Väl framme i fjärås tänker vi "fan gubbar, vi kör tillbaka och sen tillbaka igen så vi får köra den goa vägen en gång till!"
Allt för att slippa södra sidan av lygnern, högfart & mindre kurvor - tråkigare.

Men tyvärr slutade resan tidigare än planerat :rolleyes:

Sporthoj.com, du kan ta dina bilar & skrota dem alla. Fullständigt ointressant.

Vi får väl se om din "attityd" håller i sommar - kanske det ska stå "långsammare än du"

Ha, ha :pannkyss troligtvis blir det långsammare än du... Och, jag är fullt medveten om att det är sporthoj.com men jag måste ju få dissa lite.

Jag har aldrig skadat mig rejält vid en bilolycka så jag pressar lite hårdare där. Hoj däremot så vågar jag inte riktigt, men jobbar på att få bort den spärren också...

Hoj, hoj :tuttar

Du har visst kört en bit av lygnern! :mattias

När vi skulle till Horred körde vi en bit :)

Ok, men var det innan pizzerian? För sen vek ju jag...

Last edited:
Ha, ha :pannkyss troligtvis blir det långsammare än du... Och, jag är fullt medveten om att det är sporthoj.com men jag måste ju få dissa lite.

Jag har aldrig skadat mig rejält vid en bilolycka så jag pressar lite hårdare där. Hoj däremot så vågar jag inte riktigt, men jobbar på att få bort den spärren också...

Hoj, hoj :tuttar

Ok, men var det innan pizzerian? För sen vek ju jag...

Har för mig att det var efter, du hade väl bråttom till tjejen eller hur var det? så du hann inte ta ett varv runt. Om inte minnet sviker mig.

Jag kör väl runt på 30 minuter med 125an :gnissla

Ren gissning faktiskt då jag alltid stannar i sätila eller längs med vägen, min luft/oljekylda koreanska skitmaskin klarar inte av maxvarv så länge:) måste stanna och kyla av sig en stund :D

Ska fan ta tid nästa gång jag kör runt, har aldrig gjort det faktiskt:D :tummenupp Och nu på vårkanten så blir det ju inte riktigt lika varmt för motorn:D

Jag kör väl runt på 30 minuter med 125an :gnissla

Ren gissning faktiskt då jag alltid stannar i sätila eller längs med vägen, min luft/oljekylda koreanska skitmaskin klarar inte av maxvarv så länge:) måste stanna och kyla av sig en stund :D

Ska fan ta tid nästa gång jag kör runt, har aldrig gjort det faktiskt:D :tummenupp Och nu på vårkanten så blir det ju inte riktigt lika varmt för motorn:D

Kör inte MOT tiden bara, fifan farligt

Kör inte MOT tiden bara, fifan farligt

:)

Den södra sidan av sjön är bäst tycker jag, flera gånger jag körde där i sommras så stötte jag inte på en enda bil! Medans jag på den norra sidan var på väg att bli överkörd ett antal gånger då bilar skar igenom kurvorna in på min sida :mad: :kulspruta Och då var det i skymmda högerkurvor där jag placerade mig långt ute i kanten :näsblod

:)

Den södra sidan av sjön är bäst tycker jag, flera gånger jag körde där i sommras så stötte jag inte på en enda bil! Medans jag på den norra sidan var på väg att bli överkörd ett antal gånger då bilar skar igenom kurvorna in på min sida :mad: :kulspruta Och då var det i skymmda högerkurvor där jag placerade mig långt ute i kanten :näsblod

Södra? Nänä! norra ska det va :mattias
Finast kurvkombinationer :yoparty

De kurvpartiet benämns lokalt som "Klättakurvorna". Många har kört av där genom tiderna. Inte helt sällan ligger det grus ute på vägen också. Sätter man partiet perfekt uppför dvs mot Fjärås är det en härlig känsla, trist med utfarten direkt efter sista skarpa vänstern bara.
Glömmer aldrig gubben (?) jag låg efter som tog hela kurvan mitt i fel sida vägen ner mot Sätila, fy vad det var nära.. som tur var fick han inte möte eller brakade av.

Jag är uppväxt i Sätila och har lagt många varv runt Lygnern, man måste respektera "ringen" annars biter den tillbaka förr eller senare ;)

Glöm inte och testa vägen mellan Hyssna o Seglora om ni ändå är i Sätila.

Ja precis, vi kom från sätila först och körde till fjärås. Du körde åt "rätt" håll enl våran lilla grupp :)
Väl framme i fjärås tänker vi "fan gubbar, vi kör tillbaka och sen tillbaka igen så vi får köra den goa vägen en gång till!"
Allt för att slippa södra sidan av lygnern, högfart & mindre kurvor - tråkigare.

Men tyvärr slutade resan tidigare än planerat :rolleyes:

Södra har finare natur :rolleyes: :) :D

Menar du:
Natur = Avåkningszon?
eller
Natur = vackra vyer?

ett enkel test på vilken typ av hoj du skall ha :tungan

För mig är det mer grönt, grått, grönt med regeln undvik det gröna. Men visst kan man titta på det fina landskapet ibland, Gillar utsikten över sjön när man kör ut ur Tostared. Ett bardoms minne är två stycken GSX-R1100 parkerade ute på åkern, de missade vänstern med utförslutet vid ovan nämnda utsikt. Det ryktades redan då om tävlingskörning runt Lygnern.

Glöm inte och testa vägen mellan Hyssna o Seglora om ni ändå är i Sätila.

:yoparty :yoparty :yoparty

Blev förövrigt omkörd av en kille på ringen för 2år sedan så jag trodde att jag hade parkerat vid sidan. Jävlar vad fort det gick röd rejs hoj nån som vet vem?

Last edited:
Var det en Ducati 916 så finns det en chans att de kan ha vart jag. Eller så kanske det bara är önsketänkande gällande hastigheten på min framfart, jag är ju så försiktig så även om graden av kulighet är proportionell mot acc ock kurvhastighet.

Segloravägen skall man inte försöka vara snabb på, finns inte ett enda säkert parti. Ofta möter man stora lastbilar tex..

Var det en Ducati 916 så finns det en chans att de kan ha vart jag. Eller så kanske det bara är önsketänkande gällande hastigheten på min framfart, jag är ju så försiktig så även om graden av kulighet är proportionell mot acc ock kurvhastighet.

Segloravägen skall man inte försöka vara snabb på, finns inte ett enda säkert parti. Ofta möter man stora lastbilar tex..

Han inte se vad det var för hoj. Seglora vägen är kul som satan ganska lurig dock. Men favoriten är torestorps vägen mellan horred och skenne:yoparty

Ja, Torestorpvägen är fin. Testa mellan Mårdaklev och Östra Frölunda också. Kör från Torestorp till Älvsered så Mårdaklev nästa.

Menar du:
Natur = Avåkningszon?
eller
Natur = vackra vyer?

ett enkel test på vilken typ av hoj du skall ha :tungan

Natur = vackra vyer!

Jag kör 125a på 15 häst, toppar runt 110, dvs. lagom hastighet ligger runt 90-100 :) :D

När jag får köra yamahan så blir det annorlunda:yoparty :tummenupp

Det blir ju en effektökning på typ 700% då får du ta det lungt..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien