nytt os från Microsoft. windows 7 beta

• Thread starter Thread starter Pips
  • Start date Start date
Allt måste ju vara bättre än detta jävla skit-Vista. Fifan vad jag hatar det.
Hänger upp sig hela jäkla tiden. Bitcomet, explorer, Skype, fan nästan alla program hänger sig i Vista.
Kör du pirat med kassa drivrutiner eller?

Här har det rullat på samma installation i 1.5 år utan en enda bsod eller liknande. Fint!

När ska Win 7 släppas i butik?
Verkar läge att byta när det kommer.

Här har det rullat på samma installation i 1.5 år utan en enda bsod eller liknande. Fint!

Nej, jag kör med ett äkta exemplar. Har börjat fitta sig lite mindre nu när jag körde Windows Update och plocka' hem lite nya uppdateringar. Men visst, emellanåt så ballar det ur ändå.

När ska Win 7 släppas i butik?
Verkar läge att byta när det kommer.

Får även hoppas att systemet kräver mindre av datorn, att köpa en ny dator idag med Vista gör att väldigt många upplever en långsammare dator än den tidigare man haft.

Då ett snabbt system är prioriterad för egen del så kommer jag aldrig att byta till Vista.

Jag blev positivt överraskad av att jag kunde köra Win 7 på min gamla Athlon XP Barton 2500+ (@ 2,2GHz, 3200+) med 512MB RAM. Det flöt ju för fasiken. Vilket jag inte kan säga om Vista på min farsas laptop - som är från 2008.

Kanske byter från XP till Win 7 när det kommer, även om jag hatar mycket av det visuella som är hämtat från Vista. Men först ska jag testa det på mitt primära system.

Mycket snack här...Vista har verkligen blivit ett mål för det normala tomgångsgnället - nej, ni kan inte kika på minnesresurser...det funkar inte riktigt som i XP. ;) Vista är rappt här hemma, märker ingen skillnad alls mot gamla XP faktiskt, och det är väl inga raketburkar (c2d @ 2,4 GHz, ett par gig minne, etc).
Men fungerar gör det, oerhört bra - nya windows var jag väl inte överdrivet impad av (det är i stort samma sak med små förändringar i utseende), kör man Vista finns det inga som helst anledningar att byta om man inte kommer över en licens billigt/gratis.

Letar man surfoperativ till gamla sunkhäckar är det ju bara att tanka ned någon linuxdist och vara glad.

/J - har styrt pc sedan sent 80-tal, M$-stämplad tekniker/konsult å grejer sedan mitten 90.

Det där håller jag med om. Har kört Windows sen det kom för första gången. Windows 1.0 eller vad det hette, nån gång på 80-talet. Men Vista är det överlägset stabilaste av dom alla.
Nu kör jag 7:an på en maskin och det verkar vara väldigt stabilt det med. Enda kraschen var när jag försökte köra Avast.

Det där håller jag med om. Har kört Windows sen det kom för första gången. Windows 1.0 eller vad det hette, nån gång på 80-talet. Men Vista är det överlägset stabilaste av dom alla.
Nu kör jag 7:an på en maskin och det verkar vara väldigt stabilt det med. Enda kraschen var när jag försökte köra Avast.

Precis! :)

Xp är kanske lite rappare än Vista i vissa läge, men det är det enda. Vista är stabilt som faen!

It just works, som macibanerna skulle sagt :hihi

Mycket snack här...Vista har verkligen blivit ett mål för det normala tomgångsgnället

Ja, det är bra att ställa krav och visa sitt missnöje om man inte nöjd.

När man köper en ny dator så är väl en rimlig förväntan att den ska kännas snabbare i jämförelse mot datorer som kom ut på marknanden 2 år tidigare.

Att tiga och hylla allt som MS gör får MS-tekniker hålla sig till.

(att det ens finns ordet ms-tekniker gör mig på gott humör, skillnanden mot pc-tekniker är att man då slipper man begränsa sig och sina kunskaper till endast os från en tillverkare och får även se och lära hur andra os har löst problemen bättre)

Last edited:
En kompis som kör pirat:hihi Vista 64 bitars undrar hur de går om man tankar ned från MS hemsida och slänger in win7.

Kan man uppgradera så enkelt att man inte behöver rensa grejerna ifrån skrivbord typ eller är det en formatering som skall till?

Kör W7 nu, men jag kan inte se youtubeklipp som är inlagda i trådar här på SH tex.

Vilken inställning behöver jag göra för att kunna se dessa

Uffe

Jag sitter och funtar på att installera om mitt os. Är det värt att prova windows 7 då kanske? Hur funkar det med drivrutiner, direct-x, spel och sån skit?

Dum fråga kanske, men har du lagt in flash å allt sånnt?
Det ordnade sig, efter vissa installationer av flash, java mm

Jobbigt med en beta som strular och sen lägger av om några månader. Vänta tills riktiga versionen dyker upp.
HAr för mig att den lägger inte av, utan att man kan inte ladda hem den nå mer efter sista datumet. Dom som har den fortsätter som vanligt har jag för mig

Jag sitter och funtar på att installera om mitt os. Är det värt att prova windows 7 då kanske? Hur funkar det med drivrutiner, direct-x, spel och sån skit?
Det är vista drivrutiner som gäller för W7, och det lilla jag har provat med spel så fungerar det. COD4, BF2, Crysis

Last edited:
Jag har tankat hem Windows 7 från Microsoft och fått en serial key, vilket program har dem flesta av er använt för att bränna ut det?, jag har nero men tänkte ifall det finns nå bättre program för såna här ärenden

dubbel post, har bränt ut ison med både nero och imgburn, men när bootar datorn med nån av skivorna så börjar den läsa in dem, får upp en windows logga och sen blåskärm och en ikon som visar att den laddar, sen händer det inget mer, har tryckt på alla knappar på tangent bordet osv, den installerar inga filer så man kan starta om datorn och den startar som vanligt, nån som har råkat ut för detta?

dubbel post, har bränt ut ison med både nero och imgburn, men när bootar datorn med nån av skivorna så börjar den läsa in dem, får upp en windows logga och sen blåskärm och en ikon som visar att den laddar, sen händer det inget mer, har tryckt på alla knappar på tangent bordet osv, den installerar inga filer så man kan starta om datorn och den startar som vanligt, nån som har råkat ut för detta?

det är inte så att du försöker våldta en Mac med windows 7 skivan :rolleyes:

låter som att det är något problem med drivrutiner till din dator

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup