nytt os från Microsoft. windows 7 beta

• Thread starter Thread starter Pips
  • Start date Start date
dubbel post, har bränt ut ison med både nero och imgburn, men när bootar datorn med nån av skivorna så börjar den läsa in dem, får upp en windows logga och sen blåskärm och en ikon som visar att den laddar, sen händer det inget mer, har tryckt på alla knappar på tangent bordet osv, den installerar inga filer så man kan starta om datorn och den startar som vanligt, nån som har råkat ut för detta?

Låter som mitt problem.
Jag har bara en IDE-utgång på moderkortet och använder DVD och hårddisk med IDE.
Jag var tvungen att sätta ned DVDn på samma kabel som masterdisken och sätta DVDn som slav.
Då fungerade installationen.

Jag har det att lira på min bärbara men märkte att deamon tool inte fungerar så installerar det inte på stationära:mad:

Låter som mitt problem.
Jag har bara en IDE-utgång på moderkortet och använder DVD och hårddisk med IDE.
Jag var tvungen att sätta ned DVDn på samma kabel som masterdisken och sätta DVDn som slav.
Då fungerade installationen.

Okej, Jag hade vista i min dator förut, bytte till xp och det funkade utan problem, sen har jag fått formaterat ett par gånger och det har funkat utan problem varje gång och då har jag satt in xp skivan och bootat med den.

Har lite problem. Hoppas det är någon som något bra förslag?
Installerade Windows 7 på en partition som hette "I:". Formaterade disken igen några dagar senare efter lite problem om nu försöker jag installera det igen.
Vet inte hur jag lyckades första gången för nu när jag försöker installera igen så verkar jag inte kunna installera på "I:". Nu när jag installerar så heter "I:" partitionen automatiskt "C:" när jag loggar in i Windows 7.

Startar jag upp till den vanliga XP versionen så ser allt ur som vanligt. XP ligger på "C:" och jag kan se filerna för Windows 7 på "I:".

Pratade med en som kan lite mer än mig på MSN och han säger att Vista och Windows 7 måste ligga på "C:". Men hur lyckades jag då första gången?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien