Nytt koncept från SAAB

SAAB...... :rolleyes: . dom behöver all hjälp som finns, vilka könlösa bilar.

Gabor skrev:
SAAB...... :rolleyes: . dom behöver all hjälp som finns, vilka könlösa bilar.

Förstår att det måste kännas jobbigt att inte kunna hantera en sån avancerad teknik som det är i SAAB.

Finns inget läckrare än att sitta bakom ratten i en SAAB.... :yoparty

Behöver jag säga mer....?? Saab 95 Griffin... Nu blir ni bra upphetsade va...?? :Bugar :yoparty

Bifogat

• Griffen.JPG
    Griffen.JPG
    67.5 KB · Visningar: 55
Kia skrev:
Förstår att det måste kännas jobbigt att inte kunna hantera en sån avancerad teknik som det är i SAAB.

Behöver jag säga mer....?? Saab 95 Griffin... Nu blir ni bra upphetsade va...?? :Bugar :yoparty

Ja, JÄTTE... :gnissla :näsblod

valmers skrev:
En drömbil för alla över 70.

Är fortfarande under 25 så det stämde ju inte så bra...nä. :7peta

:D Bara älskar att se när den svenska avundsjukan slår klorna i vanliga svensson. :Bugar
Känslan när man kör om en gubbe med keps i en volvo 740 är ju bara total... Å gubben hinner knappt se baklysena på min Saab... :yoparty
Eller när man kör i från nån B-raggare i en volvo 240 vid ett rödljus den är också ganska skön...

Saab power till folket... :banana

Kia skrev:
Är fortfarande under 25 så det stämde ju inte så bra...nä. :7peta

:D Bara älskar att se när den svenska avundsjukan slår klorna i vanliga svensson. :Bugar
Känslan när man kör om en gubbe med keps i en volvo 740 är ju bara total... Å gubben hinner knappt se baklysena på min Saab... :yoparty
Eller när man kör i från nån B-raggare i en volvo 240 vid ett rödljus den är också ganska skön...

Saab power till folket... :banana
Menar du allvar? 9-5:an är ju en uråldrig konstruktion, ser ut som en åttiotalsbil. Fast smaken är som baken.

valmers skrev:
Menar du allvar? 9-5:an är ju en uråldrig konstruktion, ser ut som en åttiotalsbil. Fast smaken är som baken.

Då vet du nog inte hur Saab såg ut på 80-talet, snygga då åxå... men visst smaken är ju som baken och tur är väl det... :)

Kia skrev:

:rofl :hihi :D :pannkyss :7peta :3freak ....brutal... :brinnerup

Kia skrev:
Då vet du nog inte hur Saab såg ut på 80-talet, snygga då åxå... men visst smaken är ju som baken och tur är väl det... :)
Har alltid gillat SAAB, har har bland annat haft en 900 Turbo från åttiotalet. Numera är SAAB hopplöst efter på alla områden, vilket är synd. I min värld finns det bara en gubbigare bil än 9-5; Volvo S80.

Gabor skrev:

Förstår ditt smily språk där: Du blev så upphetsad så du finner inga ord... Jag vet den är skitläcker... Men seså lugna sig lite nu va... :yoparty :7peta

valmers skrev:
Har alltid gillat SAAB, har har bland annat haft en 900 Turbo från åttiotalet. Numera är SAAB hopplöst efter på alla områden, vilket är synd. I min värld finns det bara en gubbigare bil än 9-5; Volvo S80.

Då är nog din värld väldigt väldigt långt ifrån verkligheten där vi andra bor... ;) :va

Kia skrev:
Förstår ditt smily språk där: Du blev så upphetsad så du finner inga ord... Jag vet den är skitläcker... Men seså lugna sig lite nu va... :yoparty :7peta

hade det inte varit för :argpådato , hade den här tråden inte funnits.. :gnissla :näsblod...men som man ser på bildernaså är det någon formav Dodge Viper, Merca SLK och en stridsvagn S som släppt till ideerna.

400 hk, tvin turbo,med biobränsle, det kan bli intressant...prislapp, 1, 6 miljoner svkr....vem ska kunna köpa en sån bil ?? i konkurense, tror jag köper en helihopter istället, billigare, å inga fortkörningsböter, ingen trängselskatt..

Last edited:
Kia skrev:

Ja det gäller att välja sitt motstånd med omsorg om man ska tävla med en SAAB :D

flugan skrev:
Ja det gäller att välja sitt motstånd med omsorg om man ska tävla med en SAAB :D

Det är ju Volvo folket som har mest komplex så det är roligast att köra ifrån dem... Men visst blir det lite enformigt att alltid ha mest drag i bilen... :yoparty Men den lasten kan jag leva med.... :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg