Nytt jobb = ny hoj 2013 :-)

Fast... frun har lagt ut i snitt 5k i månaden i 10år på sin häst, så en Multistrada, en ny KTM och en BRA buss är inte all orimlig

:yoparty
 
Varför är det så förbaskat kassa intervaller på kamremmarna till hojar jämfört med bilar?
Ja säg det, man tycker ju att dom skulle hålla fem år i alla fall.
Håller gör dom nog men det är ju iofs högre varvtal dom jobbar på än en bil.

Ja, och då anpassar man materialet till detta :mad:
 
Jag har haft vassa sporthojar och gick sedan över till R1200GS Adventure 2011. Nu kör jag Ducati Multistrada Touring S och är sjukt nöjd. GS1200 var underbar, men saknade kraft och var lite för stor för att få plats mellan bilköerna i sthlm city. Ducatin är den perfekta kompromissen. Den går att åka fort och långt med.
 
Grattis till nytt jobb! Om du funderar på R1200GS så köp en Adventure med en gång. Marginell prisskillnad men ADV´n är mer heavy duty, har ekerfälgar och annat. Strålande bra touring-hoj som tål att lastas men även att köra på konstigt underlag. Kardan är helt klart att föredra över belt.

Allt gott.

MVH//Jan
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top