Nyss avbrutet stöldförsök, har dåligt foto. Se upp för silvrig 850/S70 i Sthlm.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad ska jag köpa för lås egentligen? Vill ha kätting men skulle också vilja ha inbyggd larmsignal i låset. Samt tillräckligt stor bygel för att hänga låset direkt i skivan. Kan man få alla tre för 1500?

Kapade bort den skadade länken på gamla kedja. Gick plättlätt. Är alla kättingar så eller var det just denna som var kass?

Sorry, men det är bara en liten tidsfördröjning...

http://youtu.be/VC3hFr8p2ck


Jag har ett Abus Granit 8077 Detecto, det stoppar ingen tjuv men det kanske gör att de väljer en annan hoj. Och med lite tur vaknar jag av larmet...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Bra film. Köpte lås med larm en "enkel" abuskätting men larmet är ju bara att vira in i en blöt handduk.

Kan man köpa lite extra rörelselarm? Fast jag måste köpa startspärr. Helt CP. Men vill gärna kunna lite på den. En pajjad startspärr i europa kan inte vara kul.

Sorry, men det är bara en liten tidsfördröjning...

http://youtu.be/VC3hFr8p2ck


Jag har ett Abus Granit 8077 Detecto, det stoppar ingen tjuv men det kanske gör att de väljer en annan hoj. Och med lite tur vaknar jag av larmet...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Bra film. Köpte lås med larm en "enkel" abuskätting men larmet är ju bara att vira in i en blöt handduk.

Kan man köpa lite extra rörelselarm? Fast jag måste köpa startspärr. Helt CP. Men vill gärna kunna lite på den. En pajjad startspärr i europa kan inte vara kul.

Abus Granit 8077 Detecto har ett rörelselarm som reagerar om hojen rullas eller lutas. Eftersom det sitter på bromsskivan så blir det i alla fall lite bökigt att linda in det i en blöt handduk...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Abus Granit 8077 Detecto har ett rörelselarm som reagerar om hojen rullas eller lutas. Eftersom det sitter på bromsskivan så blir det i alla fall lite bökigt att linda in det i en blöt handduk...

Jag beställde Oxford Skivbromslås Boss Alarm. Kan man låsa ihop en kätting med också (köpte en abus). Men skulle gärna vilja ha ännu ett ljud om dom är på den igen.

Tråkigt också att de inte blev rädda för mina tydliga Slakthuset MC dekaler. Känns som vi måste fixa ett rykte.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag beställde Oxford Skivbromslås Boss Alarm. Kan man låsa ihop en kätting med också (köpte en abus). Men skulle gärna vilja ha ännu ett ljud om dom är på den igen.

Tråkigt också att de inte blev rädda för mina tydliga Slakthuset MC dekaler. Känns som vi måste fixa ett rykte.

Rigga några...

image.jpg
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Åsidosätt samtliga personliga tankeställningar så är det någorlunda iffy att lägga ut bilderna. Hela sakfrågan ligger i att de är oskyldiga tills annat är bevisat, en bild på någon som sitter vid en hoj är utan vittnesmål i en rättssal inget bevis för något.

Tekniskt sätt kan jag själv photoshoppa en verklighetstrogen bild med vem som helst under liknande omständigheter och hävda att det är bevis. Nu tror jag på dig och att det defakto är två hojtjuvar vi ser på bilden, men rent rättsligt så är det en risk.

allt hamnar väl i helt annan dager hos en jury, när de får se dessa två herrars tidigare fina diplom de fått genom åren (läs belastningsregistret). det är inte i usa vi är, där advokater-jury osv slår hål på allt.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
uploadfromtaptalk1405065743392.jpg

Vad har dom använt för verktyg? Lät som en elektrisk hydralisk sax. Finns det?

Det är ju inte en dremmel eller liknade.

Vad tror ni?
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
allt hamnar väl i helt annan dager hos en jury, när de får se dessa två herrars tidigare fina diplom de fått genom åren (läs belastningsregistret). det är inte i usa vi är, där advokater-jury osv slår hål på allt.
Jury...du har kollat alldeles för mycket på tv.:rolleyes: Dessutom är det vill tillgrepp av fortskaffningsmedel och inte tryckfrihet det handlar om, eller?:confused:
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
View attachment 408915

Vad har dom använt för verktyg? Lät som en elektrisk hydralisk sax. Finns det?

Det är ju inte en dremmel eller liknade.

Vad tror ni?

Jo då det finns.
Principen blir ju samma dom rörmokares/elektrikers pressverktyg fast med en liten klipp.
Vet inte hur grovt dom klarar. Men rätt ordentligt tror jag. Tyvärr.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Finns ju hydrauliska klippar med pump också.
Fast har det låtit så lär det vara en elektrisk.
Inte mycket som skyddar mot det förutom rejält grövre kedja och larm som drar igång när de börjar.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Klart det fanns. Köpte Abus kätting som säkert inte överlever särskilt länge. Men bättre att ha flera lås tror jag.

Men det måste finns billiga extra larm att köpa som går på batteri och är enkla att gömma.. Frågan är bara vad det kan kallas? Alltså samma enhet som finns i larmlås fast bara själva larmdelen att tejpa fast lite överallt.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Klart det fanns. Köpte Abus kätting som säkert inte överlever särskilt länge. Men bättre att ha flera lås tror jag.

Men det måste finns billiga extra larm att köpa som går på batteri och är enkla att gömma.. Frågan är bara vad det kan kallas? Alltså samma enhet som finns i larmlås fast bara själva larmdelen att tejpa fast lite överallt.


http://www.ebay.com/itm/SPY-Two-Way...Parts_Accessories&hash=item3ce42891a7&vxp=mtr

använder den och den funkar bra. billig försäkring.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Ställer mig lite tveksam till 5 km räckvidd. Har du testat räckvidden på den?

Har inte testat maxgräns men tror inte att den är 5km.
Men den är rätt bra iaf, min lägenhet är 4tr upp och på andra sidan huset från parkeringen och jag har full täckning på fjärren.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Fyfan att man inte ska få ha sakerna i fred!
Var detta i Nyköping de hände?
Ska nog ut och låsa på extra låsen:D
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top