Nyss avbrutet stöldförsök, har dåligt foto. Se upp för silvrig 850/S70 i Sthlm.

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
rekommenderar ett sprinkler rör med 90graders böj. har ett med mig i bilen om nu min gamla retta skulle råka dyka upp. lätt fin sving. Hoppas dom åker fast på något sätt :rock
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
och rättsom när du skulle luta dig ut och fota så trillade blomkrukan model XXL ut och landade i huvet på tjuvven!!

Med vänlig hälsning
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Jag lägger upp en lite förstorad bild på människorna som hjälpte till att laga din hoj.
Känner någon av er igen dem eller kanske är en av dessa hjälpsamma personer så hör gärna av dig med namnuppgifter.

View attachment 408825 View attachment 408826

Verkar vara två mentalt efterblivna stackare som glömt sin dagliga dos av roliga tabletter och i avsaknad av detta ger sig på annans egendom.Läser ni två mc tjuvar detta så hoppa och skit utför närmsta stup så gör ni resten av samhället en STOR TJÄNST. :finger
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jo det är mycket man kunde gjort. Största lärdomen är nog att om du ska springa ifatt någon, ta inte fårskinnstofflor.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Åsidosätt samtliga personliga tankeställningar så är det någorlunda iffy att lägga ut bilderna. Hela sakfrågan ligger i att de är oskyldiga tills annat är bevisat, en bild på någon som sitter vid en hoj är utan vittnesmål i en rättssal inget bevis för något.

Tekniskt sätt kan jag själv photoshoppa en verklighetstrogen bild med vem som helst under liknande omständigheter och hävda att det är bevis. Nu tror jag på dig och att det defakto är två hojtjuvar vi ser på bilden, men rent rättsligt så är det en risk.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har inte påstått att det gjort något mer än suttit där. Men jag ser fram mot att bli åtalad av dom.

Håller med i sak men två olika poliser jag prata med tyckte att jag skulle publicera.

Åsidosätt samtliga personliga tankeställningar så är det någorlunda iffy att lägga ut bilderna. Hela sakfrågan ligger i att de är oskyldiga tills annat är bevisat, en bild på någon som sitter vid en hoj är utan vittnesmål i en rättssal inget bevis för något.

Tekniskt sätt kan jag själv photoshoppa en verklighetstrogen bild med vem som helst under liknande omständigheter och hävda att det är bevis. Nu tror jag på dig och att det defakto är två hojtjuvar vi ser på bilden, men rent rättsligt så är det en risk.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Klart det är tjuvar. Dom har ju värsta tjuvkläderna. Svarta och med mössa :)
Klart tjuvar kan känna sig KrEnkT !
Skämt åsido så va fan! Det är väl solklart att de inte putsar fälgarna?
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Jag tycker diskussionen om huruvida det är rätt eller fel att publicera bilderna är befängd. Det är väl solklart vad de håller på med. Och mitt i natten. Vanliga civilpersoner måste visa civilkurage och publicera. Man måste få försvara sin egendom och offentliggöra såna här personer.Sen om han som råkade ut för stöldförsöket är åklagare/advokat/domare kan jag förstå dilemmat men annars inte.
Hur kan man som civilist annars göra något som helst om man ser något brott - personen är ju inte dömd än.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hela sakfrågan ligger i att de är oskyldiga tills annat är bevisat, en bild på någon som sitter vid en hoj är utan vittnesmål i en rättssal inget bevis för något.

Moraliskt möjligt men inte lagtekniskt.

Att utan ansvarig utgivare (dvs alla journalister är undantagna) peka ut någon, så är det olagligt då personen/arna utpekas som klandervärda.

Förövrigt tycker jag det är bra med bilderna :)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Man spyr ju av hur jävla krenGta folk ska bli hela tiden. Brottslingar skyddas mer än offren nu för tiden. Tjyvpack borde få händerna avhuggna så kanske de tänker en gång extra innan de gör om samma sak igen. :mad:
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Man spyr ju av hur jävla krenGta folk ska bli hela tiden. Brottslingar skyddas mer än offren nu för tiden. Tjyvpack borde få händerna avhuggna så kanske de tänker en gång extra innan de gör om samma sak igen. :mad:

Jag kan tipsa om ett lämpligt land att bosätta sig i där man gör så, fast... det går ju inte, kan ju inte gömma en snygging som dig under en burka :brynad:krama

Är bilden delad på fejjan förresten, har inte sett den någonstans?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Åsidosätt samtliga personliga tankeställningar så är det någorlunda iffy att lägga ut bilderna. Hela sakfrågan ligger i att de är oskyldiga tills annat är bevisat, en bild på någon som sitter vid en hoj är utan vittnesmål i en rättssal inget bevis för något.

Tekniskt sätt kan jag själv photoshoppa en verklighetstrogen bild med vem som helst under liknande omständigheter och hävda att det är bevis. Nu tror jag på dig och att det defakto är två hojtjuvar vi ser på bilden, men rent rättsligt så är det en risk.
Ingen som har lagt upp bilder har sagt att de är bilder på några hojtjuvar eller på annat sätt klandervärda personer!
Det är dina ord och ingen annans.
Bilderna föreställer ju bara 2 personer som rör sig i närheten av hojen och som det ser ut på bilden, försöker laga något fel som uppstått på den. Som 2 godvilliga nattliga samariter.
Och jag skulle gärna få namn eller kontaktuppgifter på sådana behjälpliga personer så man kan skicka dem en blomma eller tårta för hjälpen.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vad ska jag köpa för lås egentligen? Vill ha kätting men skulle också vilja ha inbyggd larmsignal i låset. Samt tillräckligt stor bygel för att hänga låset direkt i skivan. Kan man få alla tre för 1500?

Kapade bort den skadade länken på gamla kedja. Gick plättlätt. Är alla kättingar så eller var det just denna som var kass?
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Finns nog ingen kätting som klarar av vinkelslip mer än ett par "sekunder".
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top