Nyss avbrutet stöldförsök, har dåligt foto. Se upp för silvrig 850/S70 i Sthlm.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Vad har man en 870 Express till om inte skrämma tjuvar? Nu lär jag aldrig få chansen igen. Ett argument för kodlås på skåpet. Man hinner inte leta nycklar när det gäller.

..fast du behöver ju inte ha den inlåst över natten. Du idkar ju vapenvård.. Klockan 0423.

Man borde ju kunna ladda upp ett par klena patroner med typ airsoftkulor alternativt den gamla klassikern grovsalt. :crash

[EDIT] Ett larmat skivbromslås är faktiskt ett bra alternativ också. Svårt att inte vakna direkt när ett sånt ylar loss utanför fönstret.
 
Last edited:

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Lås och lås... man kan skydda sin egendom på flera sätt. (Obs köttet i stövlarna.)

"There´s nothing awkward about this awesome sword."

 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Lås och lås... man kan skydda sin egendom på flera sätt. (Obs köttet i stövlarna.)

"There´s nothing awkward about this awesome sword."

Jättebra att ha om man skulle se ett par slaktade grisar hängandes i ett träd.
Eller varför inte instant shoemaker.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Jättebra att ha om man skulle se ett par slaktade grisar hängandes i ett träd.
Eller varför inte instant shoemaker.

Ett tvåhands-svärd är typiskt en sån där pryl som när man har det så ba "hur har jag kunnat leva utan detta tidigare". Man är ute och söndagspromenerar lite casual längs Djurgårdsbrunnskanalen med svärdet över axeln (dom är ju tydliga i videon med att det inte går att hänga i bältet) och så plötsligt: två hängande grisar i ett träd! Näää nuuu jävlar! "Flick, flick, flick" och två sekunder senare har man visat vem som bestämmer! På vägen hem kanske man ser ett barn med en ballong och ja, då kan man ju punktera den också hur enkelt som helst. Bara fantasin sätter gränser. Gruppköp?
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Jättebra att ha om man skulle se ett par slaktade grisar hängandes i ett träd.
Eller varför inte instant shoemaker.

Jag älskar hur tjockisen är andfådd varje gång han har svingat svärdet. :hihi

Satan i helvete vad stryk man skulle få om man försökte hugga nån med det. Man kan ställa till mycket oreda med en karl innan han ens lyft det över axeln.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ställer mig lite tveksam till 5 km räckvidd. Har du testat räckvidden på den?

Jag har ett Beret 5000 nånting larm. Skulle bli mycket förvånad om det inte är exakt samma skit, tillverkat i samma fabrik som SPY. Klarar enkelt 3-400 meter med betong/tegel. Några 5km är det aldrig, snarare 800-1000m med fri sikt.

EDIT: Suger ganska bra med batteri i fjärrkontrollen vid långa avstånd.
 
Last edited:

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Var i södra stockholm hände det?
Jag fick min hoj stulen förra året här i hägersten/västertorp, men polisen tog två "knickedicker" - som han utryckte det. Och detta bara några timmar efter jag anmält den stulen. Dvs, dom har koll på en del yrkeskriminella, och vars dom bor/huserar. De hade tagit en annan hoj också under natten, och var i full färd att spraymåla min när polisen dök upp.

Frågade om dom var kända sedan innan. "Det kan man säga. Detta är deras 'yrke'"

Ring polisen eller skicka in ett tips på polisen.se och förklara exakt vad som hände och hur dom såg ut. Nu kan ju inte polisen gripa dom utan bevis, men kanske köra förbi och hälsa på dem. "kolla läget", i avskräckande syfte? Man kan ju alltid hoppas.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Även om inte polisen kan gripa dom för stölden så kan polisen störa dom genom att ställa jobbiga frågor kring ''mekobjektektet'' som dom konstasterar att någon har stulet. Det finns kanske andra brott att beivra.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg nu att i tråden som någon lagt upp på Flashback verkar det ha dykt upp lite flera bilder på samma (?) personer, samt mera info.
Inget som kanske bör läggas ut här då man ganska snabbt kan luska fram namn via infon.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Såg nu att i tråden som någon lagt upp på Flashback verkar det ha dykt upp lite flera bilder på samma (?) personer, samt mera info.
Inget som kanske bör läggas ut här då man ganska snabbt kan luska fram namn via infon.

Du kan väl ge en ledtråd vad man ska söka efter på Flashback, eller pma länken, jag vill gärna veta vilka det är och om dom rör sig i mina trakter med. :)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Lås denna tråden någon gång så den faller ner och man slipper se den, blir ju jättenojig att ha hojen hemma (annars i låst garage en km bort). :gnissla
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Var i södra stockholm hände det?
Jag fick min hoj stulen förra året här i hägersten/västertorp, men polisen tog två "knickedicker" - som han utryckte det. Och detta bara några timmar efter jag anmält den stulen. Dvs, dom har koll på en del yrkeskriminella, och vars dom bor/huserar. De hade tagit en annan hoj också under natten, och var i full färd att spraymåla min när polisen dök upp.

Frågade om dom var kända sedan innan. "Det kan man säga. Detta är deras 'yrke'"

Ring polisen eller skicka in ett tips på polisen.se och förklara exakt vad som hände och hur dom såg ut. Nu kan ju inte polisen gripa dom utan bevis, men kanske köra förbi och hälsa på dem. "kolla läget", i avskräckande syfte? Man kan ju alltid hoppas.

Självklart har Polisen en anmälan och bilderna samt signalement på bilen. Har inte fått någon lapp om att det är nedlagt så dom kanske vet vilka som är.

Jag tror att antingen skulle de ha just denna hojen för att de kraschat en likadan eller så är det yrkespundare som var tvungna att stjäla något nu. Eftersom jag fick skrämma bort dom flera gånger och att dom drog först när jag gick ut.
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
image.jpgimage.jpg

Tror detta är iaf samma som på bilden ifrån Flashback, hade med sig en kvinnlig bekant, dom var på "besök" på mitt jobb under renovering för några månader sen... Nån som har mer info om honom?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top