Nyfunnen kärlek för GLIDARE!

Moderna glidare går att busa ganska ordentligt med.
Chassie och bromsar har blivit mycket bättre de sista åren.
Men som alltid, så skall man undvika extremerna.
Rocket har (liksom Boss Hoss) för stor motor i ett för långt och tungt chassie.
Provkör nya dunderpippin i stället:
http://www.triumph.co.uk/uk/12785.aspx
En landsvägs/retro hoj med lätt customstuk och 1600cc paralelltwin.
[YOUTUBE-ID]efeEZwXwZ6c[/YOUTUBE-ID]

Ähhh... så där är glidare

Man tycker de vrider o accar asbra, men när man kört dem en stund så märker man att det bara är "smoke and mirrors", det finns inget register utan bara en jävla massa NM vid de förstafem graderna man vrider i gasen.
Sen ligger man bakom nån timmerbil i nitti på motorvägen och ska plöja om o drar i rullen o hojjen sägger "host, host, nej farbro ska inte köra så fört" snart har man ett koppel av BMWs i röven som tutar o tjoar

Gillade glidare förrut o testade massor, men alla uppför sig så, HD MeanStreak VN2000...

Plus att, man ska ha fötterna under sig när man kör hoj, inte framme vid dämparna

Rocket har (liksom Boss Hoss) för stor motor i ett för långt och tungt chassie.

[D]

Har du ens kört en?

När MCM testade några stora alternativa glidare var de extremt imponerade av Rocket III´s förmåga att svänga och köra aktivt. Den och ngn Yamaha var väl rent av bäst på den punkten.

Känns som det går stick i stäv med din åsikt.

Dagens glidare är såååå mycket bättre än de gamla custom asen som intruder1400.

Efter att kört VTX1800,1700 warrior förra sommaren är jag imponerad hur lätta dom e att styra och bra bromsar.
På gata räcker det med 90 hästar och ett grymt vrid

Sporthojar är helt malplacerade på gata med så mycket effekt och chassie som knappt någon klarar av att hantera.

Dagens glidare är såååå mycket bättre än de gamla custom asen som intruder1400.

Efter att kört VTX1800,1700 warrior förra sommaren är jag imponerad hur lätta dom e att styra och bra bromsar.
På gata räcker det med 90 hästar och ett grymt vrid

Sporthojar är helt malplacerade på gata med så mycket effekt och chassie som knappt någon klarar av att hantera.

Dags att fiKCsa fransar till helstället? :)

En fet powerglidare ska jag pröva en dag jag med, nothing beets cubic inches!

Dags att fiKCsa fransar till helstället? :)

En fet powerglidare ska jag pröva en dag jag med, nothing beets cubic inches!

Skinnet hänger på en galge och integralhjälmen dammar på vinden, numera är det cross mundering och grussladdar som gäller.

Men visst en Knucklehead från 1941 i bruckskick är ju så jävla Art déco som det kan bli.

Hojåkningen blir bara bättre med åren.

Har du ens kört en?

När MCM testade några stora alternativa glidare var de extremt imponerade av Rocket III´s förmåga att svänga och köra aktivt. Den och ngn Yamaha var väl rent av bäst på den punkten.

Känns som det går stick i stäv med din åsikt.
Raketen har jag provkört.
Den är förvånansvärt lättkörd, ja.
Men otymplig och tung.

Anglofil som jag är, så tycker jag dock att det var en utmärkt idé att bygga gungvildekonkurent av den.
Snyggare och lättare, med brutalare motor.
RocketIIIT_2009_510x347.jpg

Till vardags kanske det går att stå ut med en "Stellan edition", bara för att den är snygg:
seservice_rocket3_01.jpg

Men jag föredrar ändå en smidigare hoj.
Gärna en Trumpet.
Gärna en Bonne.

Min blick har fastnat på Triumph Rocket! Så jävla typiskt mig att fastna för något extremt...
Det är dock inte vridet eller antalet CC som tilltalar mig allra mest, även om det förstås är tufft. Nej det är faktiskt utseendet.
Framför allt den senare modellen med mycket svärta, mattsvart lack och krom på precis rätt ställen - den är kanske den snyggaste serieproducerade custom jag någonsin sett.

Nu försöker jag hitta någonstans att provköra den och sen hitta en säljare och till sist sälja min egen glidare.

Triumph-Rocket-3-Roadster.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=tOAH4CZ6zcQ

Sune Andersson?

Ja dom flesta sporthojar går på bakan om man krämar på, den där lär ju bara dra så innihelvete! ÖHT?

Jo jag kan tänka mig att Rocketen är nog värst i sin klass :) Inte så dyr heller med tanke på vad rivalerna på HD kostar.

Jo men nu är det inte direkt samma klass på hojarna, utan om man bara jämför glidare så är ju 200Nm rätt så galet mycket, och jämför man med en Supersport så tror jag fortfarande att vilken literhoj som helst skulle bli totalt överkörd mot en Rocket III på högsta växel.

Har Rocket III bara 5 växlar?

Men hörrö, 140 hp och 351kg tankad, tror du ärligt att den drar en 1000cc sporthoj?

Har du ens kört en?

När MCM testade några stora alternativa glidare var de extremt imponerade av Rocket III´s förmåga att svänga och köra aktivt.
Med tanke på att man inte förväntar sig att en 2-hjulig traktor ska kunna svänga och köras aktivt öht så blir man imponerad av minsta lilla. Har provkört rocket och den var precis lika tungstyrd som den ser ut att vara. Att den är skithärlig så länge som vägen är bred och rak instämmer jag med till fullo. Skillnaden i hanteringen mellan en rocket och en 600cc street hoj är som skillnad mellan personbil och lastbil.

Jag fick höra ett bra uttryck idag som jag tycker passar bra in på glidarfolk, uttrycket var intellektuellt funktionshindrad!.

jada jada jada..blä..Kul att du gillade det, jag har provat också, gav mig inget med storglidare, stor, tung, slö, urusel ram, urusla bromsar, vibrationer(kolla vad skiten väger även om det är "bra" hejdare på den..)Låter för illa och vissa vibrerar mer än bulthammare..För mycket Terminator är inte bra tydligen:krama

" ohhh motorn vrider sig av vridet" Tycker det är uruselt och ha det som ett "säljande gimmic":va va fan bättre lära sig tillverka motor som inte vrider sig. Andra gimmicks som glidaråkare gillar är när det "tickar" om rören efter körning, så står de och småler :D

Kul att du gillade och att du verkar vara ännu en som gått på myten om att en custom är bra..själv sågar jag skiten, inget jag hymlar med heller..

högsta växel. Starta rullande i 50 så ska du se vem av er som är först uppe i 100 ;).

Ha ha, starta stillastående och customhojen dör efter 2500 varv..

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...