Nyfunnen kärlek för GLIDARE!

Hahahaaa... YOU should know! ;)

Yes I should. :yoparty

Hahahaa skjut mig kvinna! :) Jag skulle väldigt gärna tänka mig behålla Daytonan OCH köpa en Rocket om nått år, måste bara flytta in i lägeheten som byggs nu, betala alla räkningar, växa lite pubishår och blivit 86 kilo fetare! :)

86kg fetare...du är ju redan fet...på sätt och vis...tjockskalle. :krama

Han kanske menade felstavningen på hittills, men jag vet inte. :)

Grym hoj skulle vara coolt att testa men att köpa nej tack inte förrns jag har skägg och kan ställa ölen på magen när jag står upp...

Grym hoj skulle vara coolt att testa men att köpa nej tack inte förrns jag har skägg och kan ställa ölen på magen när jag står upp...

Hahahaa... menar det! :P Absolut ut o provkör nu medans det fortfarande är varmt i 1v till innan snön faller

Att bli kär i glidare efter att man provkört en Rocket III är ju som att bli kär i röda bilar efter att man provkört en Ferrari ...

• Gilla
Reaktioner: MaG
Att bli kär i glidare efter att man provkört en Rocket III är ju som att bli kär i röda bilar efter att man provkört en Ferrari ...

Tack Fader Foura för dom visa orden :)

Jag tror knappast du behövde provköra dom flesta sporthojar för att tillslut klippa till på en Thunderrace eller hur ;) Det GÅR att bli kär i första ögonkastet, eller i det här falet första gaspåvridet :)
Ärligt nu så skulle jag inte kunna tänka mig köpa den hojen riktigt än... men om ett par år om ekonomin och tiden lirar så varför inte, Man har ju hoj för den där känslan av frihet och fart så varför inte en Rocket III liksom

Last edited:
Vridmoment*varvtal/7024=effekten (HK)

Tar man min gamla camaro tex med mycket vrid (440nm vid 2800rpm) och lite hästar (220 vid 5500rpm) så har den då 280nm vridmoment vid 5500rpm, skulle man bygga om den så den istället har maxvrid (440nm) vid 5500rpm istället för 2800rpm skulle den ha 345 hästar.

Tror den då skulle både accelerera snabbare och toppa mer ;)

Styrlåset är sannolikt kvar när man kör ja, i bästa fall är det inte fortfarande låst dock...:D

Konstigt att man inte ser fler customhojjar på bana om de nu är så bra att svänga med...:va

Dom är för mesiga för att ge sig ut på bana :)
Jag tycker det är rätt så mycket customhojar på bulten som är sthlms riktiga roadracing bana tydligen :)

Bulten fotas av mer fotografer och poliser nuförtiden än ett MotoGP lopp för fan! :P :huvet

Jag gillar fotograferna på Bulten inkl dom med blåljus :) Framför allt när dom stoppar en för fortkörning och till slut pratar om nått helt annat och låter en gå :)

Att hela hojen lutar...konstruktionsmiss tycker jag, en frän gimmick tycker tillverkaren....jag tycker stor custom är jobbigt, ingen feeling för samt pissiga broms, uruselt chassi och väghållning. HAr kört ett flertal, Honda VTX 1800 är ju ändå en Powercruiser, men jobbig fan att köra lugnt med, visst har den lite pulver och låter det är allt, då är ändå den en av de absolut bästa powercrusier som någonsin lämnat fabrik.

Men kul att du snart kör custom då:tummenupp

Blev man ju sugen att testa en rocket III :), bra beskrivet av provturen Nash.
Testade en H-D muscle för ett tag sen och blev helt klart överraskad av prestandan på den hojen. Alltid skoj att prova lite andra hojar också =).

Rocket 3

Jag provkörde en Rocket 3 på Sävedagarna i tron att det skulle vara en moppe med bra drag rakt fram, men gissa om jag blev besviken.

Alla snackar om glidare och massa vrid men inget om att man måste växla 3 gånger för att nå 100, inte fan går det fort när kopplingen är indragen!

Rocketen är ju slö, men jag har ju bara zx10an och turbo sukkan att jämföra med.

Att hela hojen lutar...konstruktionsmiss tycker jag, en frän gimmick tycker tillverkaren....jag tycker stor custom är jobbigt, ingen feeling för samt pissiga broms, uruselt chassi och väghållning. HAr kört ett flertal, Honda VTX 1800 är ju ändå en Powercruiser, men jobbig fan att köra lugnt med, visst har den lite pulver och låter det är allt, då är ändå den en av de absolut bästa powercrusier som någonsin lämnat fabrik.

Men kul att du snart kör custom då:tummenupp

Jag tycker Rocket III är väldigt udda ijämfört med sina rivaler och så har det alltid varit med Triumph, eget och nytänkande!

Jo men nu är det ju en CRUISER, därav namnet, den ska inte ha karbonbromsar, den ska inte ha en ram från NASA eller väghållning som en F1 bil, då hade dom nog satt en kåpa på den och inte haft samma körställning. Du kanske inte passar ihop med Glidar "stilen" men jag kan säga att jag fått upp ögonen för dom pjäserna :)

Blev man ju sugen att testa en rocket III :), bra beskrivet av provturen Nash.
Testade en H-D muscle för ett tag sen och blev helt klart överraskad av prestandan på den hojen. Alltid skoj att prova lite andra hojar också =).

Hahaa absolut anytime! ;)

Last edited:
Att hela hojen lutar...konstruktionsmiss tycker jag, en frän gimmick tycker tillverkaren...

Basal fysik tycker nog de flesta.

Ligger vevaxeln i cykelns färdriktning så är det klart att cykeln lutar åt det ena eller andra hållet vid gaspådrag.

Gamla BMW-maskiner kunde ju vara direkt lömska. Gasar man till samtidigt som man svänger så lutar cykeln helt plötsligt antingen lite mer eller lite mindre.

Jag skulle gärna puttra omkring på en Rocket III, bara nån annan betalade...

Basal fysik tycker nog de flesta.

Ligger vevaxeln i cykelns färdriktning så är det klart att cykeln lutar åt det ena eller andra hållet vid gaspådrag.

Gamla BMW-maskiner kunde ju vara direkt lömska. Gasar man till samtidigt som man svänger så lutar cykeln helt plötsligt antingen lite mer eller lite mindre.

Jag skulle gärna puttra omkring på en Rocket III, bara nån annan betalade...

Ja jag kände också det vid en påfart, lutade sig lite väl långt ner :P
hahaa ja den är ju inte direkt billig :P Men provkörning är gratis om man inte krashar ;)

Mycket vanlig (miss)uppfattning, men talar vi fordon med någon form av utväxling mellan motor och drivhjul stämmer det inte.

Finns ett gäng trådar om det där...

Tror inte man ska ta honom exakt på orden.
Vridmomentet skvallrar lite om motorns karaktär. En mc-motor med högt vridmoment har en plattare effektkurva (=större area under effektkurvan) eftersom den når en hög effekt tidigt i registret.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back