Nyfunnen kärlek för GLIDARE!

Provkörde Triumph Rocket för nåt år sen, sjukt vrid!
Skulle räcka med två växlar, en startväxel och en åkväxel :)

Ja den är lite speciell den hojen :) Tycker den är riktigt fräck och gillar att den inte DUNDRAR som dom här HDn gör! :näsblod

Kanske blir en sån om nått år då ;)

Några fler här som kört Rocket 3an

FD glidare

Jag har själv kört winge i 15 år och kan utan omsvep påstå att det är värdens bästa motorcykel. Om man nu ska ut och åka europa runt varje år vill säga. Hög prestanda, bra bromsar, bra packmöjligheter, vettig ljudnivå, och till er som inte provat en winge, den har väldigt bra köregenskaper, det är tex inga problem att ligga på motorväg i 180 blås ner genom eruropas vägnät i mil efter mil utan att det blir jobbigt. Skulle jag göra det med min gixxer så blev jag nog handikappad av stelhet.
Men vill man som jag åkav ner till mojjen en kväll eller ge mig ut på min favorit (kurviga) väg ja då tar jag mer än gärna gixxen.

Jag saknar min winge men älskar min suka kan man nog säga
-Micke-:)

Tror att från 100 så skulle den nog LÄTT dra min Daytona rakt fram till 200 på högsta växeln eller vad tror ni?

Det krävs inte en Rocket 3:a för att dra en daytona 100-200 i sexan...
En gammal V-Max från 1800-talet före kristus fixar den biffen skulle jag tro. Eller varför inte valfri fet nakenhoj, typ CB1300, GSX1400 eller liknande. Det är som att jämföra äpplen med päron.

Det krävs inte en Rocket 3:a för att dra en daytona 100-200 i sexan...
En gammal V-Max från 1800-talet före kristus fixar den biffen skulle jag tro. Eller varför inte valfri fet nakenhoj, typ CB1300, GSX1400 eller liknande. Det är som att jämföra äpplen med päron.

Jo men nu drog jag ett exempel av min väldigt korta erfarenhet på hojar då jag bara kört min Suzuki, Daytonan, Rocket 3an och nån övningskörningshoj från trafikskolan :P

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAAA!!!
http://www.youtube.com/watch?v=tOAH4CZ6zcQ

Bläddra till 3.30. DÄR kan man snacka vrid när hojen gör burnout på DRAGLÄGET!!!!

Last edited:
Absolut inte ghey, eller gay, eller ghay...

Jag säger bara *grrrrrrrrrrrrrr och morr*

Äga sporthoj ja tack, men provköra Rocket JA TACK!!!

Jag tänker låtsas att jag aldrig sett den här tråden.

Sålänge du stannar på daytonan så får du gilla vad du vill :)

Men den gör ju 0-100 snabbare än de flesta sporthojar, dvs under 3 sek.

Bara för att just den faktiskt är ganska cool, så betyder det inte att det är roligt att köra en Virago 1100 med 60 hästar.

Nu är alla glidare du ÖHT kan prova svagare ( med råge ), bara så du vet:)

Jag tycker inte man ska stirra sig blind på effekten i den här typen av motorcyklar då de använder sig av ett brutalt och skoningslöst vrid som toppar när man trycker på startknappen, vilket gör att de går förvånansvärt bra när man väl provar dem, nu är ju såklart Rocket trä nåt i hästväg men även de vanliga på 1100cc och uppåt drar på rätt bra och lämnar många av de vanliga hojarna med <100hk bakom sig. Jag hade en Intruder 1400 för nåt år sen och den fungerade utmärkt till att köra på bakhjulet med och var även fräsig att sladda på grusvägarna med. Anledningen till att jag inte kör den typen av mc längre är den usla markfrigången samt undermåliga bromsar, motorkraft finns det så det räcker.

Ska man köra rakt fram så...trodde man körde sporthoj för att svänga lite oxå?:va

Och du tror Rocketen har styrlås när man kör? Den är FRUKTASVÄRT skön att ta kurvor med ska jag säga :)

Absolut inte ghey, eller gay, eller ghay...

Jag säger bara *grrrrrrrrrrrrrr och morr*

Äga sporthoj ja tack, men provköra Rocket JA TACK!!!

Hahahaaa... YOU should know! ;)

Jag tänker låtsas att jag aldrig sett den här tråden.

Sålänge du stannar på daytonan så får du gilla vad du vill :)

Hahahaa skjut mig kvinna! :) Jag skulle väldigt gärna tänka mig behålla Daytonan OCH köpa en Rocket om nått år, måste bara flytta in i lägeheten som byggs nu, betala alla räkningar, växa lite pubishår och blivit 86 kilo fetare! :)

Last edited:
Jag tycker inte man ska stirra sig blind på effekten i den här typen av motorcyklar då de använder sig av ett brutalt och skoningslöst vrid som toppar när man trycker på startknappen, .

Du har absolut rätt, och tex en Ducati Monster 900 som har runt 70 häst kan hänga av en 1000cc radfyra från rödljuset med hjälp av sin effekt
som ligger lägre i registret. Ducatins, inte radfyrans.

Skönt att slippa växla ner för snabba omkörningar, synd bara att man inte fattade det i yngre dagar.

Toppfart = hästar
Acc= vrid

Precis, Man köper inte en glidare för att blåsa på landsvägar och Autobahn i 200 knyck!

Om vi säger såhär, Skulle jag äga både min Daytona och en Rocket III så skulle jag nog använda dom såhär, 675 på bana och Rocket IIIan på vägen till och från banan! Riktigt kul, Jag kan verkligen rekommendera en provtur! Vad ni än kör för hoj så tror jag att dom flesta skulle uppskatta glidare i största allmänhet :)

Last edited:
Någon som räknat hur många utropstecken Nash har gjort i tråden hittils?

Jag gissar på ca 25, någon som sätter emot?

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back