Du får gärna visa var jag startade spydigheten.
Jag provade att bryta ned ditt inlägg i två delar, just för att du lite tydligare skulle se vad det var jag skrev mot.
Det gick tydligen inte fram...
Jag kan bara konstatera att du har en åsikt, jag delar inte den.
Då förklarade jag lite snabbt varför min åsikt är rätt och din är fel. Jag kan göra det ännu kortare och enklare; i GP använder man värmare både i torrt och blött.
Jag har inget behov av att bevisa ett enda skit för dej, du kommer antagligen inte att ändra din åsikt ändå, lika lite som att jag kommer att ändra min.
Likaså har jag inget behov att bevisa något för
"dej", jag tycker bara det är fel att skriva: "
Regndäck har en arbetstemp runt 30-35 grader. Ingen idé att värma dom, alltså."
Det första må stämma, men det andra är helt fel och som sagt - jag gillar inte folk som lär ut felaktigheter.
Angående min kunskap om däck anser jag att jag har tillräcklig kunskap för att uttala mej i ämnet.
Det får du tycka precis hur mycket du vill. Men kalla inte folk för spydiga bara för att de har en annan uppfattning, som de kan styrka.
Din kunskap har jag ingen aning om, och jag tänker inte heller spekulera om den, men att råda en novis att lägga slantar på extra däckvärmare för att kunna värma sina regndäck räknar inte jag som något som måste vara med på listan över nödvändiga prylar.
Bra, och bra.
Att lägga 1000:- extra på värmarna för att få möjlighet att justera in tempen själv är upp till en själv. Det är en onödig funktion för alla här på forumet, men kan ändå vara till nytta för den late och prylkåte.
Vanliga, simpla däckvärmare funkar lika bra till att värma regndäck som slicks.
Hur du kan slå fast att du har rätt temp på gridden utan rätt utrustning, men ändå veta att däcken är varma nog känns ju inte helt självklart.
Som sagt (läser du?), det är inte temperaturen som är det viktiga - utan att det finns en bra grundvärme i däckens stomme. Det är precis samma teori som med slicks, utan värmare förändras däckens egenskaper och slitage. Att använda däckvärmare sparar på däcken och ger dem en bättre chans att göra sitt jobb.
Däckvärmare på gridden har man väl bara i Pro SBK, i övriga klasser har vi inte tid att lägga på några värmare ute på gridden.
Vet ingen serie där det inte finns tid till det. Ganska säker på att det står i reglementet hur mycket tid som finns till godo på gridden i t ex. SM och SO.
-
And to wrap things up:
Att ha "rätt" temperatur i regndäcken är precis lika viktigt som att ha "rätt" temperatur i torrdäcken.
Kör man så långsamt att man ändå inte kan hålla tempen uppe så är det väll ganska värdelöst, lika värdelöst som att göra någonting annat än att just vrida på rullen.
Men är man som de flesta andra och äger ett par däckvärmare så finns det ingen anledning att inte använda dem när det regnar.
Fast det rätta svaret att ge TS är att han inte bör värma däcken. Jag tror knappast han kommer tävla i Pro SBK eller internationellt för den delen.
Det kan aldrig vara
fel att använda däckvärmare.