Nybörjare på jakt

Men hörru det fattar du väl själv, z750n är tuffare, mer effekt mer fart men också dyrare ägande.

Vad har du för tidigare erfarenheter av hojar?

Mycket bygger ju på det då en ER6 nog kan räcka långt för nån som inte kört nåt i närheten ens på gatan.

Du begriper ju att z750n är ten tuffrae hojen de här samanhangen.

Ta reda på vad de kosar dig helt enkelt, du tror väl ändå inet tta nån ska översvala dig öve hur enorm effekten är i dessa osv?

Men vetu, det är inte heller alltid det viktiga, man kan ha kul som fan på en på pappret klenare hoj med.

Så var står du när det gäller motorcyklar, moped eller vad?

Silwer,
Hade jag vetat vad skillnaden var och hur stor skillnad det var på en z750 och en er6n så hade jag naturligtvis inte ställt frågan.

Jag har ännu inte tagit mitt kort utan ska ta det till våren, min erfarenhet av körning av mc är lika med noll.

Jag begär verkligen inte att någon ska övertala mig till det ena eller det andra, och jag förstår också att effekten är större i en 750. MEN, det jag undrar är HUR mycket skiljer sig dessa hojar från varandra.
Vad är fördelarna resp. nackdelarna mot dessa.

Min bror rådde mig till att inte köpa en för "tråkig" hoj då man lätt tröttnar på det och får ha-begär efter kraftigare.

Jag vet vad en 750 kommer kosta mig, och det skiljer inte så mycket på en er6n då inköpspriset kommer ligga på detsamma.

MVH
Rasmus

Ps. Jag tror inte att någon av dessa cyklar jag frågade efter klassas som moped(?) ds.

Du får roligare på z750n, men bara om du har förstånd nog att lära dig att köra så att säga,

Så ok jag röstar z750 men barar om du vlket jag inte tror är nån fåne som struntar i att lörar sig köra, för även om du tar A-kort så är det som med bilkort, dvs du är tillåten att själv lära dig köra.
Så började det fär mig med sock med en ren koloss.

Men har du barar den koln så tycker jag du ska välja den större kawan den komer hålla längre för dig i intresse.

Nu blir säkert folk arga, men allvarligt du är klart sansad som du är redan om du läst forumet-

Jag är mycket äldre än dig men gick ienom både det andra och vissat mer kubik behöver inte vara roligare, men i det här fallet tror jag det.

Hej på er igen!

Nu har jag bestämt mig och idag kollade jag ut min första hoj. Det blir en kawasaki z750 -04. Är mycket nöjd förutom en sak.
Jag vill banta ner baken på henne!
Var kan jag hitta ett sådant kit till ett bra pris? Min lokala mc handlare kunde ta hem för ca. 1500 kr. Det kanske kostar såpass mycket men jag ville ändå kolla med er som har koll på grejerna, om man kanske kan hitta något billigare som ni har erfarenhet av. Som är ett bra kit.

Mvh
Rasmus

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti