Men hörru det fattar du väl själv, z750n är tuffare, mer effekt mer fart men också dyrare ägande.
Vad har du för tidigare erfarenheter av hojar?
Mycket bygger ju på det då en ER6 nog kan räcka långt för nån som inte kört nåt i närheten ens på gatan.
Du begriper ju att z750n är ten tuffrae hojen de här samanhangen.
Ta reda på vad de kosar dig helt enkelt, du tror väl ändå inet tta nån ska översvala dig öve hur enorm effekten är i dessa osv?
Men vetu, det är inte heller alltid det viktiga, man kan ha kul som fan på en på pappret klenare hoj med.
Så var står du när det gäller motorcyklar, moped eller vad?
Silwer,
Hade jag vetat vad skillnaden var och hur stor skillnad det var på en z750 och en er6n så hade jag naturligtvis inte ställt frågan.
Jag har ännu inte tagit mitt kort utan ska ta det till våren, min erfarenhet av körning av mc är lika med noll.
Jag begär verkligen inte att någon ska övertala mig till det ena eller det andra, och jag förstår också att effekten är större i en 750. MEN, det jag undrar är HUR mycket skiljer sig dessa hojar från varandra.
Vad är fördelarna resp. nackdelarna mot dessa.
Min bror rådde mig till att inte köpa en för "tråkig" hoj då man lätt tröttnar på det och får ha-begär efter kraftigare.
Jag vet vad en 750 kommer kosta mig, och det skiljer inte så mycket på en er6n då inköpspriset kommer ligga på detsamma.
MVH
Rasmus
Ps. Jag tror inte att någon av dessa cyklar jag frågade efter klassas som moped(?) ds.