Jag tänkte sälja min Ducce på vårkanten (typ början av mars) nästa år. Sittställningen är sportig, men inte supersportig och den fungerar riktigt bra att köra långt på, även med passagerare. Har varit iväg på två semestrar, en på 640 mil och en på 520 mil. Den är riktigt stabil på Autobahn, men går trots det att svänga med på alpvägarna och har ett fantastiskt härligt ljud!
Ducati ST4s 2003.
996-motor / 117 hp / 250 km/h / 0-100 3,8 s
"Brembo"-bromsar med riktigt bra bett!
"Öhlins"-dämpare.
"Sil Moto"-ljuddämpare + original som medföljer.
"Marchesini"-fälgar.
Helt nya "Michelin Pilot Road 2"-däck.
Ny kopplingskorg + lameller.
Stora servicen nästan alldeles nyss gjord.
Packväskor (kraschpuckar) för långturer.
Försäkringen är också billig. Jag betalar 5.100 helår och helförsäkring.
Vad sägs? Intresserad?![]()
Hallå!
Hur långt har den gått? Och vad är prislappen?
// Rasmus
Jag köpte även hoj innan kortet, ångrar mig inte. klart man ska ha hojen hemma färdig och försäkrad när man kommer hem efter man tagit kortet, helt underbar känsla att komma hem då![]()
Mitt kort gick nog på ca 15.000kr(ren gissning) men då hade jag ingen att övningsköra med privat och har inte ens b- eller a1-körkort.
Gsr600 är ju grymt snygg enligt mig var själv sugen på en sådan men priset var lite högt för mig.
//Danne
God kväll Danne!
Var det inte svårt att välja hoj utan att kunna provköra?
Det känns som det är ett stort problem för mig. Efter läst, kollat youtube, priser osv. Så tycker jag K z750 och S Sv650S ser riktigt trevliga ut.
Tänkte jag skulle ringa och kolla försäkring på dessa under morgondagen. Kan man tillgodoräkna att man har haft bil i 8 år?
Eller börjar man på scratch när man skaffar MC ur försäkringens synvinkel?
Jag kollade även med transportstyrelsen idag om olika viktklasser, någon nämde ovan att minimum 700 kubik och 25 KW för tung MC, personen på transportstyrelsen var lite undrande och menade på att antingen finns det lätt MC (125:a) och sen tung.
Har idag även anmält mig till Risk1.

Må väl allihopa
// Rasmus
Last edited: