[
Hallå där!
Hur var din z750 att försäkra?
För respektive nackdelar med hojen? Du får jättegärna skriva några rader om den
Hur sitter passagerare på den? Hur känns den att köra ex. 110 km/h på E4:an?
Hejs
förskringskostnader kan jag inte uttala mig om, bor o försärkrar i mumindalen (Finland) så har inge koll på vad den kostar att försäkra i Sverige. Passagerare trivdes relativt fint, om man inte åker allt för långt vill säga. Vanliga kvällsutflykter funkar ypperligt med passagerare. Som med alla nakna hojar blir vinden störande vid höga hastigheter, 110kmh är dock inga problem alls.
Fördelar/nackdelar: den fick kritik i pressen för sina vibrationer. detta är ngt som aldrig störde mig. är egentligen först över 7000rpm som vibrationerna gjorde sig påminda. vi de varvtalen kör de flesta ganska aktivt så då kvittar det att det vibrerar lite. klent bottenvrid skrev någon. allt e relativt givetvis, var aldrig jag fäste uppmärksamhet vid iaf. kommer faktistkt int på några andra direkta nackdelar. fördelar:gillade det mesta med min z750. "rätt" utseensde, stark motor, kvickstyrd men ändå "vuxen" i sitt beteende. modellen e dessutom känd för att vara väldigt driftsäker. Dessutom e de ju en Kawa, kan inte gå fel med en Kawa
anyway,såg att någon nämnde sv650. har aldrig ägt en sån ,dock provkört. gillade även den väldigt mycket. var också en av mina alternativ innan z750 köpet. motormässigt e dom ju lite olika, kawan har en ylande radfyra medans suzuki har en mullrande v-twin. Är kanske mest tycke o smak som avgör, både e riktigt bra alternativ. För min del avgjorde kawans betydligt starkare motor att valet föll på den![]()
Hallå!
Tack för svaret!!
Jag har kollat runt lite idag, Bilsport ville ha 10 000/år för halvförsäkring på en z750.

Var även och kollade i en MC affär här i jkpg, de hade precis fått in en z750. Den här var röd, vad tror ni en omlackning skulle kosta?
Annars verkar z750 bara ge mig mer och mer positiva vibbar från ju mer folk jag pratar med. Enda nackdelen so far, försäkringen! Fast det kanske är samma på de flesta hojar i den klassen?
// Rasmus