Nya ZX-10R (spypics)

Typiskt Kawa !
Man bygger en hoj som är skön att åka på ...och sedan kör skiten av alla på bana (Mins ZX-9R när den kom -98 och spöade R1 och duccar på bana).

Wiseguy skrev:
Hur var det med det där egentligen. Mitt minne kanske sviktar men hamnade inte ZX-9R i skymundan när R1:an kom ut på marknaden..

ZX-9:an LÄR ju inte spöat -98 R1:an på bana? Kanske om jag körde R1:an då, men inte annars. :)

TbA skrev:
(Mins ZX-9R när den kom -98 och spöade R1 och duccar på bana).
ZX9an kom rätt långt innan 98. Dock fick den en rejäl uppdatering då och tappade 32kg tex. Nu såg den plötsligt ut som den borde ha gjort från början...
Men att den spöar nån R1a på bana är en nyhet. Dock är den kanske mer användbar... Beror på hur man ser det och använder dem...

Fast jag tror att -94 så var ZX-9R värre än det mesta. Inklusive Baden. Och -84 så var GPZ900 en bomb. Jag är för ung för att ha koll på Z1000 men ni vet väl bättre.
Ropa hej om ni ser ett mönster.

Edit: "Om " ni ser ett mönster... ska det va

Last edited:
soppatorsken skrev:
Fast jag tror att -94 så var ZX-9R värre än det mesta. Inklusive Baden. Och -84 så var GPZ900 en bomb. Jag är för ung för att ha koll på Z1000 men ni vet väl bättre.
Ropa hej och ni ser ett mönster.

Enda mönster jag ser med kawa är, "för lite, för sent". :D

Asylum_Nakaza skrev:
man ser ju klart att det inte är en R1.

jämföra R1 med en ninja... :kulspruta

Nej, Kawan har ju en HELT egen design på fronten. Konstigt bara...jag tycker det ser bekant ut. :rolleyes:

jag tycker också den är lik. men min "gamla" kawa har också dubbla lysen.... eller var det nått annat du tyckte var likt? bilden från sidan är snyyyyyyggast tycker jag iaf. snygg "sten" där bak me! :D

Asylum_Nakaza skrev:
jag tycker också den är lik. men min "gamla" kawa har också dubbla lysen.... eller var det nått annat du tyckte var likt? bilden från sidan är snyyyyyyggast tycker jag iaf. snygg "sten" där bak me! :D

Nä, jag tycker det är så tråkigt att alla hojar ser likadana ut. Gixxer 1000 -03 är ju iofs annorlunda men den är ju FUL. :zpy

Stenen borde ju funka jättebra. :D

Bara att tacka den minsta av "de fyra stora" att de tillför mc-världen ännu en lika onödig :confused: som välkommen supersportmaskin :tummenupp. Mer hästkrafter (och mindre vikt) åt folket! :D

Kanske går tillbaka till Ninja själv om nåt år...om man nu tröttnat på gamla twinnen/twinnar tills dess ;)

/F.

P.s. Skönt att äntligen se lite nya bilder från en trovärdig (?) källa som motorcycledaily.com å inte gamla Photoshop-alster längre :).

Edit: Enligt vissa kännare (läs Superbike UK) så tillåter mönstret de vågiga skivorna att expandera och kontrahera utan att bli skeva, spec. under höga temp. Dessutom kan de innebära viktbesparingar, men att de däremot skulle "gobbla upp" :confused: beläggen snabbare, vilket ännu väntar på att bli bevisat (Superbike Mag., Aug. 2003, s.27).
ds.

Last edited:
J-Bone skrev:
hur skulle det gå till? är det överhuvudtaget möjligt? :confused:

:D ;) :D ;)

Nja, det skulle vara om man får fel på balanssinnet och andra sinnen då eller kanske tycker om att vänta längre på mer effekt ;) :D

soppatorsken skrev:
Ropa hej om ni ser ett mönster.

Edit: "Om " ni ser ett mönster... ska det va

Du får inte glömma Z900, Den första riktiga superbiken. Det värsta som fanns att köpa i slutet av 70talet.
Z1000 var cool och värstingen Z1000R som var en replika av Lawsons AMA vinnare. Tyvärr så var det enda som var replica på den lite dekaler och en liten kåpa medan dom behöll den veka ramen från Z1000=Vobbelstaket.

ZXR1200 är nu vad Z1000R skulle ha varit.

Innan det var det kawa trepip som gällde och då speciellt 500:an. 60hk i en mopperam :brynad Satan vad den går!

Mönstret när det gäller Kawa som värstingtillverkare borde väl bli någonting såhär.

H1 500 (trepipen)
Z900
Z1000 och Z1000R
GPZ1100
GPZ900
ZX10
ZZR1100
ZX9
ZX12 (:rolleyes: Fin hoj men den räckte väl inte ända fram, skulle bli en blackbird och hajabusakiller men går lite för "sakta")

Har jag glömt någon? Z1300 kanske men den är ju lite special.

Dom har ju byggt fler sporthojar men dom här är väl de som ska ha varit värst när dom kom.

DumDum skrev:
Du får inte glömma Z900, Den första riktiga superbiken. Det värsta som fanns att köpa i slutet av 70talet.
Z1000 var cool och värstingen Z1000R som var en replika av Lawsons AMA vinnare. Tyvärr så var det enda som var replica på den lite dekaler och en liten kåpa medan dom behöll den veka ramen från Z1000=Vobbelstaket.

Innan det var det kawa trepip som gällde och då speciellt 500:an. 60hk i en mopperam :brynad Satan vad den går!

Mönstret när det gäller Kawa som värstingtillverkare borde väl bli någonting såhär.

H1 500 (trepipen)
Z900
Z1000 och Z1000R
GPZ1100
GPZ900
ZX10
ZZR1100
ZX9
ZX12 (:rolleyes: Fin hoj men den räckte väl inte ända fram, skulle bli en blackbird och hajabusakiller men går lite för "sakta")

Dom har ju byggt fler sporthojar men dom här är väl de som ska ha varit värst när dom kom.

Japp, "värst" eller bäst (välj själv!) motor (& ofta snabbast) iallafall - se'n har ju inte alltid hojen i överigt hållt riktigt samma klass.

/F.

DumDum skrev:

H1 500 (trepipen)
Z900
Z1000 och Z1000R
GPZ1100
GPZ900
ZX10
ZZR1100
ZX9

Du har väl glömt ZXR750R och ZX7RR... :)

J-Bone>> Du har så rätt så! :)

Undrar var detta ska sluta egentligen? Tillverkarna jobbar rätt så duktigt för att överträffa varandra i prestanda till varje nytt modellår.
Om vi tittar på vad som har hänt mellan Z900 och ZX9 på 30 år så vart kommer vi att hamna om ytterligare 3 decenium?

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back