Nya ZX-10R (spypics)

DumDum skrev:
Undrar var detta ska sluta egentligen? Tillverkarna jobbar rätt så duktigt för att överträffa varandra i prestanda till varje nytt modellår.
Om vi tittar på vad som har hänt mellan Z900 och ZX9 på 30 år så vart kommer vi att hamna om ytterligare 3 decenium?

Jag tror inte det blir en lika stor skillnad rent prestandamässigt iaf.
Ganska snart kommer nån slå spiken i kistan för hur starka hojar som helst, om inte lagen så premierna, så det inte lönar sig att tillverka sånna hojar längre.
en det kan komma andra typer av hojar givetvis, kanske blir det fler och fler motard-bus-hojar framöver i stället för plastraketer.

Ja, du ser vad obildad man är :D
Angående ZX-12an så är väl hela konstruktionen lite... före sin tid kanske? Udda? något va...
Fast kava har väl ett rykte om att göra snabba landsvägsmissiler utan att vara speciellt lättsvängda.
Om man jämför en CBR 900 från -93 och -03 så kan jag knappt vänta på CBR -13. Coolt utan dess like.
Fast man har väl inte råd att köpa en -13 förren -20 ändå :rolleyes:

Foggy skrev:
I himlen (eller helvetet) kanske :confused: ;)

Judge Dredds hoj kanske? Lawmaster eller vad den nu hette, Kan flyga och har säkert en toppfart på minst mach 1 :D

DumDum skrev:
Judge Dredds hoj kanske? Lawmaster eller vad den nu hette, Kan flyga och har säkert en toppfart på minst mach 1 :D

Nej, den kan inte flyga men den har en "hopp-förmåga" och gick inte så fort.
/ Inbitet Dredd-fan.

soppatorsken skrev:
Ja, du ser vad obildad man är :D
Angående ZX-12an så är väl hela konstruktionen lite... före sin tid kanske? Udda? något va...
Fast kava har väl ett rykte om att göra snabba landsvägsmissiler utan att vara speciellt lättsvängda.
Om man jämför en CBR 900 från -93 och -03 så kan jag knappt vänta på CBR -13. Coolt utan dess like.
Fast man har väl inte råd att köpa en -13 förren -20 ändå :rolleyes:

Nu minns jag inte var jag läste det men enl ett test var ZX12an bättre än både Hayabusa och Blackbird, så helt usel kan den ju inte vara. Visst, den är inte snabbast, men den är den sportigaste o bästa cykeln att svänga med i det sällskapet.

Visst, det är ingen bancykel, men då ska man inte köpa nån av dem heller om man ska dit...

Självklart tycker jag att den är den grym som fan och framförallt är den mycket snyggare är de andra monsterna.
Men att lyfta ur motorn för att byta stift?
Den är lite mer udda än CBX1100en tycker jag.
Dessutom är det inte nån "milstolpe" som många andra av kawas hojar.

DumDum skrev:

Innan det var det kawa trepip som gällde och då speciellt 500:an. 60hk i en mopperam :brynad Satan vad den går!

Glöm inte H2 750cc ett monster på sin tid.
75H2silver.jpg

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back