Nya ZX-10r Officiella bilder

Den tar sig verkligen! Boerjar fa ett svaart ha-begaer!! Intressant ram foer oevrigt!

abstruse skrev:
För egen del tycker jag nya ZX-10R:n är långt ifrån något som ens är i närheten av att kunna kallas för nyskapande vad gäller designen. Jag hade gärna sett att de släppt en hoj som påminde om de första prototyperna på deras MotoGP-hoj, mycket vassare och mycker mer elak till utseendet.

Men, smaken är som baken.

Visst hade det varit stencoolt med en replika av den första versionen av GP-prototypen. Med den groteska bakdelen, grova svetsfogar på ramen och allsköns ilskna vinklar. Men tyvärr verkar det bara vara små italienska tillverkare som har beslutsfattare med stake. Såhär skulle nya ZX-10 ha sett ut om japanerna inte var så j-a fega.

Bifogat

• zxrr.jpg
    zxrr.jpg
    103.4 KB · Visningar: 110
:mad: Fan att dom inte gjorde den som GP kawan, den svingen, formen och färgen...läckert!! :fakta

Bifogat

• kawasaki-gp.jpg
    kawasaki-gp.jpg
    117.7 KB · Visningar: 102
Mattias skrev:
Neje! Den ser ju SNÄLL ut. Nya R1 sopar nog banan med denna, är jag rädd. Kawasaki missar målet IGEN.

Så sant så sant.... Du har ju sett ljuset. R1 regerar!!!

Lokke skrev:
Bara för att jag gillar att käftas me folk så satsar jag en evro ( :rolleyes: ) på att kawan ligger bättre till.... :D

Ska bli intressant att se testerna + vikt å effektkurva,
bl a med tanke på att den har:

Kubik = 998 cc
Bore/ stroke = 76 x 55 mm
Kompression = 12.5:1

Jämfört med gsxr-1000:

Kubik = 988cc
bore/stroke = 73.0 x 59.0mm
kompression = 12.0:1

edit// och R 1 2003

Kubik = 998cc
Bore Stroke = 74.0 x 58.0 mm
Compression = 11.8:1

Dessutom har kawan ställbar slirkoppling.

Åh nej... Är det där korrekta siffror? Alla som har kört R1 och GSX R1000 vet att Suzukin är lättare att köra tack vare det bättre vridet. Kolla slaglängden så ser man anledningen till det. Kawasaki kör kortslagigt, vilket gör att all effekt kommer att finnas på högre varv. Inget wheeliemonster a´la GSX R är jag rädd. den inte bara ser snäll ut, den är nog snäll också.

Mattias skrev:
Åh nej... Är det där korrekta siffror? Alla som har kört R1 och GSX R1000 vet att Suzukin är lättare att köra tack vare det bättre vridet. Kolla slaglängden så ser man anledningen till det. Kawasaki kör kortslagigt, vilket gör att all effekt kommer att finnas på högre varv. Inget wheeliemonster a´la GSX R är jag rädd. den inte bara ser snäll ut, den är nog snäll också.

Mja, snarare (förhoppningsvis) blir den väl smått elak, högre upp i registret om inte annat? Kort slaglängd och högre kompression, eller? Måste erkänna att jag famlar lite i mörkret vad det gäller skillnaderna på ~0,5 i komp. i kombination med +/- några mm i borrning å slag, och hur dessa inverka på varandra. :va

BigKay skrev:
Rätt lik R1an..

Word! Ninjan var först att "sno" rettans lysen i stället för att som bladen och nu gixern ha eget stuk på dom. nu följer den även efter i övrig plast, mm. zx6:an har ju även sneglat på rettans karaktäristiska ram och ni kollar noga..

Jag är trött på diskreta färger och svarta ramar!! MERA NEON PLAST!!! AAAAAHH Det är ju sporthojar vi pratar om för sjutton!!! :öl :zpy

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back