Nya ZX-10r Officiella bilder

Tycker det är ganska ok med infällda blinkers. Tom. Ducati har ju det på vissa modeller.

Tycker det ser lite fult ut med "vanliga" blinkers.
kaw2.jpg

kaw.jpg

Kawasaki haevdar att den aer 7 kilo laettare aen GSXR1000. Motoreffekt laer finnas i massor! Ser fram emot den haer!

Först med radialok och "wave"-skivor - de satsar ju i varje fall.
Tycker den är fulsnygg och den lär ju gå fort som tusan också. "Synd" att nya R-1:an kommer äga Kawan, som vanligt. ;)

Last edited:
Mattias skrev:
Neje! Den ser ju SNÄLL ut. Nya R1 sopar nog banan med denna, är jag rädd. Kawasaki missar målet IGEN.

Exakt! Jag är hyffsat nöjd med hur min egen ZX-6R '01 ser ut. Men, '03:an är grymt läcker och MotoGP-hojen får med beröm godkänt.

ZX-10:an ser ju dock bara mjäkig ut. Visst, den är inte direkt ful, men alldeles för, för, just det, SNÄLL! Gaaaah! :skrämd

Ramen ser ju ut som en vissen ostkrok, ju mer jag kollar desto fulare blir den! Blääää

Lite allmän info

- 998 cm3 engine has a bore and stroke of 76 x 55 mm
- Butterfly valve located in the cast titanium collector of the exhaust system ensures smooth, linear power delivery at all rpm.(typ Yamahas EXUP-ventil)
- Amazingly lightweight, the swingarm weighs about the same as the ZX-6R swingarm.
- The Ninja ZX-10R is the first supersport bike to feature petal brake discs. This unique disc shape improves cooling and helps prevent disc warp. It is also lighter than conventional discs.
- Front discs are 300 mm. Radial 4-pot opposed piston calipers deliver impressive stopping performance with excellent feel at the lever.
- Highly rigid 43 mm inverted fork is fully adjustable.
- Highly compact front cowl incorporates a central Ram Air duct and features a frontal area smaller than that of the ZX-6R.
- European models feature front turn signals stylishly integrated in the bodywork for improved aerodynamics. Rear turn signals are extremely compact and feature a new conical design.

Mer info här

Synd att den inte kommer i närheten av 950R :rofl

750RR

ZX10r är capi de tutti capi

Vänta tills den kommer :fakta

En shysst bild dock ej zx10r

Bifogat

• kawasaki%2ejpg.jpg
    kawasaki%2ejpg.jpg
    48.8 KB · Visningar: 302
Rigge skrev:
Men shit va ful!

cutsen ibak ser ju värre ut än till TL1000R ju!!!!!!

Tanken såg redan crashad ut från början, å de infällda blinkersarna såg ju ut som.......de kom från en TouringHonda :D

VaLLe skrev:
ZX10r är capi de tutti capi

Vänta tills den kommer :fakta

En shysst bild dock ej zx10r

Capo di tutti capi - knappast, :rolleyes:
skriv det på japanska istället :tummenupp

och - visst - glöm superbike och moto gp :D

Den svarta får mig att dregla, prata osammanhängade och bli okontaktbar.... Är det nå fel på mig? :sjuk

Håller med om att den blir fulare ju mer man ser på den... Cutsen är ju bara FÖR FUL!!!!!!!!!!!!!! Kommer nog inte att bli nån "hit"...

JN skrev:
Håller med om att den blir fulare ju mer man ser på den... Cutsen är ju bara FÖR FUL!!!!!!!!!!!!!! Kommer nog inte att bli nån "hit"...

nu jävlar :mad: :mad: e snart hemma hos dig å bankar på dörren :fakta :fakta Vill du överleva dagen så öppna INTE :whip :D

Jag håller med, kutsen är inte snygg, den ser konstig ut, blandningar av snälla och aggressiva drag.... ger ingen sammanhängande visuell upplevelse.... på bild iaf.... tyckte ju inte om suckas R-1000 i våras heller.. å nu har man en...

men på bild suger den!

//jaG

toca1 skrev:
nu jävlar :mad: :mad: e snart hemma hos dig å bankar på dörren :fakta :fakta Vill du överleva dagen så öppna INTE :whip :D

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back