Nya Sucati 999?

Holger skrev:
Antar att du syftar på mig,o ja jag har råd med en 150tkr mc men köper hellre en r1 ifall jag köper nytt då jag får mer av allt utom möjligtvis andrahandsvärde.
Finns d nån annan fördel med en ducati? om det gör det så berätta gärna för då är det nåt jag missat.
Sen är smaken som baken,personligen tycker jag 999 ser riktigt plastig ut kommer inte överens med en del på den,916/996/998 däremot är riktigt snygga.

Syftar inte på dig, utan folk generellt... men som sagt... när jag skulle köpa sporthoj, så kollade jag på en Ducati 748, men det var hur många som hellst som var på mig o sa att "ducati de ska du inte köpa... de rasar o e inte bra osv osv".. men sen föll jag ju för min R1a som jag kör andra säsongen med nu, och det är ju en helt underbar hoj, och givetvis är det hur svårt som hellst att jämföra med en 2 cylindrig italienare.

Men när jag lånade polarens 999 (Pajo) i 2 dagar när jag hade min inne på 1000mila, så vart jag jävligt imponerad... den kändes bra mycket nervösare i styrningen än R1an, även fast duccarna beskrivs som tunga.. dessutom saknades det inte klös för 5 öre... även om det inte är lika mycket häst i 999an som min R1, så går det att köra sanslöst fort även med den.

Sen var jag väl imponerad av ljudet självklart, men även att det kändes att de va kvalitet i hojen, fastän vissa tyckte de lät som motorn var sönder när den stod på tomgång.

Ska provköra en polares SP-1 i sommar... jag kommer antagligen gilla ljudet på den med, men det går ju inte att komma ifrån att det ÄR mycket bättre andrahandsvärde på en Ducce än en italienare.... fråga mig... jag har tappat hur mycket som hellst i värde på min hoj sen jag köpte den, iallafall om man ska byta in den.

Sen finns det ju inte lika många 999 i sverige som R1 ... inte i närheten, när vi var till Bikemeet i sommras hade de sålts 9st 999 i Sverige... siffran på R1 är ju som vi alla vet betydligt högre... nu struntar jag i det, för det är en otroligt bra hoj, men hur kul var det att dagen efter man köpte sin R1, så möter man en likadan med samma färg i skärgården i en stad med 25000:- invånare :gnissla

Sen att folk kollar mer när man kommer på en ducce... de beror väl på samma sak... kan säga att folk TITTADE när jag kom på 999an, det gör de med min R1 också... men de pekar inte :)

En Ducce är ju dyrare att serva... men slänger man ut så mycket pengar man ändå gör på hojen, så spelar det inte så stor roll..

Men jag är hur nöjd som hellst med min nuvarande, fast jag till skillnad från många andra är inte "färgad" av ett märke... jag kan erkänna att andra märken har fördelar å...

PMR skrev:
Jag har sett en 5 ggr varav en gång avklädd! :7peta , tom. petat på den :rofl

Ingen som tittade lite konstigt på dig när du stog där alldeles avklädd o tittade.. :hihi Snuskigt värre :3freak

Kort sagt kanske det är såhär,man köper en 04:a r1 med hjärnan o en Ducati med hjärtat....

Mattiaz skrev:
Syftar inte på dig, utan folk generellt... men som sagt... när jag skulle köpa sporthoj, så kollade jag på en Ducati 748, men det var hur många som hellst som var på mig o sa att "ducati de ska du inte köpa... de rasar o e inte bra osv osv".. men sen föll jag ju för min R1a som jag kör andra säsongen med nu, och det är ju en helt underbar hoj, och givetvis är det hur svårt som hellst att jämföra med en 2 cylindrig italienare.

Men när jag lånade polarens 999 (Pajo) i 2 dagar när jag hade min inne på 1000mila, så vart jag jävligt imponerad... den kändes bra mycket nervösare i styrningen än R1an, även fast duccarna beskrivs som tunga.. dessutom saknades det inte klös för 5 öre... även om det inte är lika mycket häst i 999an som min R1, så går det att köra sanslöst fort även med den.

Sen var jag väl imponerad av ljudet självklart, men även att det kändes att de va kvalitet i hojen, fastän vissa tyckte de lät som motorn var sönder när den stod på tomgång.

Ska provköra en polares SP-1 i sommar... jag kommer antagligen gilla ljudet på den med, men det går ju inte att komma ifrån att det ÄR mycket bättre andrahandsvärde på en Ducce än en italienare.... fråga mig... jag har tappat hur mycket som hellst i värde på min hoj sen jag köpte den, iallafall om man ska byta in den.

Sen finns det ju inte lika många 999 i sverige som R1 ... inte i närheten, när vi var till Bikemeet i sommras hade de sålts 9st 999 i Sverige... siffran på R1 är ju som vi alla vet betydligt högre... nu struntar jag i det, för det är en otroligt bra hoj, men hur kul var det att dagen efter man köpte sin R1, så möter man en likadan med samma färg i skärgården i en stad med 25000:- invånare :gnissla

Sen att folk kollar mer när man kommer på en ducce... de beror väl på samma sak... kan säga att folk TITTADE när jag kom på 999an, det gör de med min R1 också... men de pekar inte :)

En Ducce är ju dyrare att serva... men slänger man ut så mycket pengar man ändå gör på hojen, så spelar det inte så stor roll..

Men jag är hur nöjd som hellst med min nuvarande, fast jag till skillnad från många andra är inte "färgad" av ett märke... jag kan erkänna att andra märken har fördelar å...

Holger skrev:
999 är inte bara en av dom slöaste i litersklassen utan även den fulaste,gör dom om den som på bilden behåller de den positionen....

Eru bäng eller, det är en twin jämför det mot en 750 så som det borde vara
om dom inte inte ändrat reglerna för att japanerna blir utklassade(förvisso utan reslutat då 1000 fyrorna i SBK lämnar mer effekt an duccarna men ändå får råpisk). Och jag tycker nog att den är snyggare än förra modellen, den liksom växer på en och blir bara snyggra destå mer man glor. Och om du kör fzr så kan du väl inte vara designfixerad då jag nog ansera att den är en av dom fulaste sporthojarna även om den är trevlig att köra?
Ska byta hoj och det lutan nog åt en 999a istället för en 998 då den tydligen ska vara mycket trevligar att köra, och en 999s med 136 kopplingshästar blir defenetivt inte akterseglad så lätt som du tror.

Är man det om man inte åker ducati? man kan inte komma o jämföra race hojar men landsvägshojar,vad vinner en 999 på mot en gsxr750 på mer än vridet som är logiskt med tanke på kubiken.
o nu snackar vi gathojar o gatkörning,kolla föressten hur det gick i masterbike för 999.

Är mycket fjortis nivå på detta forum,låt folk tycka vad dom vill utan att göra personliga påhopp,tycker du 124hk och 200kg är bra för 150000kr så är det upp till dig...

Hightuned skrev:
Eru bäng eller, det är en twin jämför det mot en 750 så som det borde vara
om dom inte inte ändrat reglerna för att japanerna blir utklassade(förvisso utan reslutat då 1000 fyrorna i SBK lämnar mer effekt an duccarna men ändå får råpisk). Och jag tycker nog att den är snyggare än förra modellen, den liksom växer på en och blir bara snyggra destå mer man glor. Och om du kör fzr så kan du väl inte vara designfixerad då jag nog ansera att den är en av dom fulaste sporthojarna även om den är trevlig att köra?
Ska byta hoj och det lutan nog åt en 999a istället för en 998 då den tydligen ska vara mycket trevligar att köra, och en 999s med 136 kopplingshästar blir defenetivt inte akterseglad så lätt som du tror.

Holger skrev:
Är man det om man inte åker ducati? man kan inte komma o jämföra race hojar men landsvägshojar,vad vinner en 999 på mot en gsxr750 på mer än vridet som är logiskt med tanke på kubiken.
o nu snackar vi gathojar o gatkörning,kolla föressten hur det gick i masterbike för 999.

Är mycket fjortis nivå på detta forum,låt folk tycka vad dom vill utan att göra personliga påhopp,tycker du 124hk och 200kg är bra för 150000kr så är det upp till dig...

Man får dock ett andrahandsvärde som ligger runt 120000:- istället för i bästa fall 90000:- ....

Holger skrev:

Du kanske genom att läst alla andra trådar Ducati vs valfri rad4 japan, att det inte går att komma fram till någonting, smaken är olika, en del är helt enkelt så intresserade att ett par hundra tusen inte är några större pengar för dem att köpa hoj för.
De som köper Ducati köper ju likom HD köparna en livstil:lol

Att man kan ta ur mer effekt ur en rad4a på samma cc som en twin säger sig självt liksom att en v-twin blir en smal hoj.
Sen beror det ju på mycket annat än toppeffekt vad som är snabbast på en bana, tex föraren.

Håller med dig silwer,det är som folk som köper hd....
Jag har inget emot ducati allt jag skriver är bara vad jag tycker,alla får väl ha sin åsikt,finns bra många fler än mig som hellre har en japs annars skulle det inte säljas många sport japsar 04.

Silwer skrev:
Du kanske genom att läst alla andra trådar Ducati vs valfri rad4 japan, att det inte går att komma fram till någonting, smaken är olika, en del är helt enkelt så intresserade att ett par hundra tusen inte är några större pengar för dem att köpa hoj för.
De som köper Ducati köper ju likom HD köparna en livstil:lol

Att man kan ta ur mer effekt ur en rad4a på samma cc som en twin säger sig självt liksom att en v-twin blir en smal hoj.
Sen beror det ju på mycket annat än toppeffekt vad som är snabbast på en bana, tex föraren.

Holger skrev:
Håller med dig silwer,det är som folk som köper hd....
Jag har inget emot ducati allt jag skriver är bara vad jag tycker,alla får väl ha sin åsikt,finns bra många fler än mig som hellre har en japs annars skulle det inte säljas många sport japsar 04.

Det beror givetvis på att alla inte bryr sig om vad de åker på, det finns ju faktiskt de som några år åker Ducatihoj o sen japs hoj efter det osv.
Alla är ju långt ifrån som många på detta forum :lol

Själv köper jag inte nytt och japaner är billiga och jag har förtroende för deras grejor, och jag kan själv sköta service på dem.

Jag har aldrig ens kört en Ducati, jag ser det heller inte som ett mål och att den optimala hojen är en sådan. Klart det skulle var kul att provköra en ansedd Ducati (inga monster eller sånt) för att se om man på nåt plan kan begripa vad det snackas om.

Japsarna är ledande på hojbyggeri och det har väl på sätt o vis satt fart på de övriga tillverkarna, om de inet hade börjat bygga hojar där i japan så hade nog markknaden sett annorlunda ut, en Ducatimodell från 80-talet med 70 hästar hade varit värsta sporthojen eller nåt :lol
Får nån vara ensam herre på toppen så utvecklar de ju sällan nåt nytt.

Men nu kom vi ju helt ifrån tråden.

Holger skrev:

Vilka på hopp,talade bara om vad jag tycker? Och dom där 124 kusarna är på kopplingen och inte på veven som japsarna mäter, och 200 kg är inlusive oljor och vatten och inte snustorr som japsarna mäter, så lägg alltid på 15kg och dra av 10hk från den japs hoj du jämför mot en ducce. Sen räcker 100 kus bra på gatan, men jag tucker personligen om lite mer bottevrid än en rak4a 600 kan erbjuda, jag var själv länge motståndare till vad jag ansåg vara "sur-twinnar" det gick dock över först gången jag provlörde en tl1000r, förvisso så tappar twinnarna mot fyrorna när det börjar gå en bra bit över 200 men hur ofta kör du så fort när du inte ligger på motorvägen?

Ehm... det var utseendet på den eventuellt kommande 999:an som vi diskuterade här....

Det finns två andra trådar som diskuterar för och emot ducce
Hyllningstråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36151&highlight=ducati
Smutskastartråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35728&highlight=ducati

ODEN skrev:
Ingen som tittade lite konstigt på dig när du stog där alldeles avklädd o tittade.. :hihi Snuskigt värre :3freak

:rofl Ingen som såg mig, alla tittade på MH:n :banana

Bara pengarna???

Mattiaz skrev:
Man får dock ett andrahandsvärde som ligger runt 120000:- istället för i bästa fall 90000:- ....

Ingen köper väl hoj för andrahandsvärdets skull?? :mattias
Sitta utanför korvmojen och skryta om andrahandvärdet för brudarna går inte hem. :3freak
Tänker man bara på ekonomin så föreslår jag trygga räntefonder http://www.nordea.se/placera/index.html :tummenupp

Fastball skrev:
Ingen köper väl hoj för andrahandsvärdets skull?? :mattias
Sitta utanför korvmojen och skryta om andrahandvärdet för brudarna går inte hem. :3freak
Tänker man bara på ekonomin så föreslår jag trygga räntefonder http://www.nordea.se/placera/index.html :tummenupp

Nej fan.... men om man vill byta hoj e de ju bra med bättre andrahandsvärde än att den tappar nära på halva värdet på en säsong :näsblod

För dem som köper nytt varje år (eler kanske varannat)ja, men jag vet inte hur många de är egentligen.
För dem som köper begagnat blir ju resultat det helt motsatta på nåt sätt.

PMR skrev:
Ehm... det var utseendet på den eventuellt kommande 999:an som vi diskuterade här....

Det finns två andra trådar som diskuterar för och emot ducce
Hyllningstråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36151&highlight=ducati
Smutskastartråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35728&highlight=ducati

:rofl Ingen som såg mig, alla tittade på MH:n :banana

Dom e som sagt styggt ball, finns väl inte en uppsjö av dom heller (tillverkades väl bara 200 :va ) Skulle inte grina ihjäl mig om jag fick en i alla fall..

Såg inte ens "storebror" dig heller ? (al-qaida letarna i usa) :hihi

Moahaha,,, svarta hojen såg stygg ut... :D

Aja,, snart ska det ut o piskas TL i alla fall,... :D Synd bara att nå vitt skit kommer ner från himlen,,, :(

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien