Mattiaz
Värmlandspöjk
Holger skrev:Antar att du syftar på mig,o ja jag har råd med en 150tkr mc men köper hellre en r1 ifall jag köper nytt då jag får mer av allt utom möjligtvis andrahandsvärde.
Finns d nån annan fördel med en ducati? om det gör det så berätta gärna för då är det nåt jag missat.
Sen är smaken som baken,personligen tycker jag 999 ser riktigt plastig ut kommer inte överens med en del på den,916/996/998 däremot är riktigt snygga.
Syftar inte på dig, utan folk generellt... men som sagt... när jag skulle köpa sporthoj, så kollade jag på en Ducati 748, men det var hur många som hellst som var på mig o sa att "ducati de ska du inte köpa... de rasar o e inte bra osv osv".. men sen föll jag ju för min R1a som jag kör andra säsongen med nu, och det är ju en helt underbar hoj, och givetvis är det hur svårt som hellst att jämföra med en 2 cylindrig italienare.
Men när jag lånade polarens 999 (Pajo) i 2 dagar när jag hade min inne på 1000mila, så vart jag jävligt imponerad... den kändes bra mycket nervösare i styrningen än R1an, även fast duccarna beskrivs som tunga.. dessutom saknades det inte klös för 5 öre... även om det inte är lika mycket häst i 999an som min R1, så går det att köra sanslöst fort även med den.
Sen var jag väl imponerad av ljudet självklart, men även att det kändes att de va kvalitet i hojen, fastän vissa tyckte de lät som motorn var sönder när den stod på tomgång.
Ska provköra en polares SP-1 i sommar... jag kommer antagligen gilla ljudet på den med, men det går ju inte att komma ifrån att det ÄR mycket bättre andrahandsvärde på en Ducce än en italienare.... fråga mig... jag har tappat hur mycket som hellst i värde på min hoj sen jag köpte den, iallafall om man ska byta in den.
Sen finns det ju inte lika många 999 i sverige som R1 ... inte i närheten, när vi var till Bikemeet i sommras hade de sålts 9st 999 i Sverige... siffran på R1 är ju som vi alla vet betydligt högre... nu struntar jag i det, för det är en otroligt bra hoj, men hur kul var det att dagen efter man köpte sin R1, så möter man en likadan med samma färg i skärgården i en stad med 25000:- invånare

Sen att folk kollar mer när man kommer på en ducce... de beror väl på samma sak... kan säga att folk TITTADE när jag kom på 999an, det gör de med min R1 också... men de pekar inte

En Ducce är ju dyrare att serva... men slänger man ut så mycket pengar man ändå gör på hojen, så spelar det inte så stor roll..
Men jag är hur nöjd som hellst med min nuvarande, fast jag till skillnad från många andra är inte "färgad" av ett märke... jag kan erkänna att andra märken har fördelar å...