Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man behöver bara vara 18 för att kunna bli skickad ut i krig. Fast mc är ju mkt farligare!!!Marcus84 skrev:som alla säkert hört så ska man ju behöva vara 24 för att ta tungt mc kort i framtiden om man inte har tidigare mc erfarenheter... de nya reglerna först kommer att införas först 2012.
Oddjob skrev:källa på att det inte införs före 2012?
hur är det om man tar A-kort vid 18år, får man fortfarande obegränsad sen vid 20 då?
De kan införa det från 2008, dock senast 2012.Marcus84 skrev:det va vad dom sa på radion idag iallafall (nyheterna) så du har 6 år på dig om du inte e över 24 än![]()
som jag fattade det så skulle dom inte införa det förrän 2012.Orca69 skrev:De kan införa det från 2008, dock senast 2012.
Marcus84 skrev:det va vad dom sa på radion idag iallafall (nyheterna) så du har 6 år på dig om du inte e över 24 än
samtidigt så sa dom om du inte har tidigare mc erfarenheter och vad dom menar me det kan jag inte svara på. antagligen så kan du få det tidigare om du kört med A1 nått år? men som sagt.. nu spekulerar jag bara.
Därför är jag rädd för hur det är med A-begränsadOrca69 skrev:De kan införa det från 2008, dock senast 2012.
Oddjob skrev:Därför är jag rädd för hur det är med A-begränsad
jag ska ta A kortet nu i vår, har precis börjat på körskola och blir 18 på torsdag,
så 2008 ska jag få A-obegränsad samma dag som jag tar A-beg.
men om det införs nya regler 1 jan. 2008 så kanske dom också ändrar
när jag ska få obegränsad.
och det är inte så kul.
Marcus84 skrev:som alla säkert hört så ska man ju behöva vara 24 för att ta tungt mc kort i framtiden om man inte har tidigare mc erfarenheter... de nya reglerna först kommer att införas först 2012.
Oddjob skrev:Därför är jag rädd för hur det är med A-begränsad
jag ska ta A kortet nu i vår, har precis börjat på körskola och blir 18 på torsdag,
så 2008 ska jag få A-obegränsad samma dag som jag tar A-beg.
men om det införs nya regler 1 jan. 2008 så kanske dom också ändrar
när jag ska få obegränsad.
och det är inte så kul.
Ja men jag vet inte om jag kör med 25kw ens så länge,lorkan skrev:Du kan nog vara lugn. Jag kommer också ha A med begr. 2008 och jag tror inte vi kommer få vänta särskilt länge för att köra 25kw och uppåt, kanske är det inte ändrat alls ?
Oddjob skrev:Ja men jag vet inte om jag kör med 25kw ens så länge,
min 25kw försäkring går ut den 27e september
så då måste jag försäkra på fulleffekt, så då kan man nästan
likabra ha fulleffekt i hojen med.
det går nog bra ska du se..
Det kvittar väl om jag har kortet eller inte, hojen ska försäkras.lorkan skrev:Går ut den 27e ? Vadå ? Du har ju inte ens kortet än ?![]()
Oddjob skrev:Det kvittar väl om jag har kortet eller inte, hojen ska försäkras.
delvis för att den kan bli stulen, delvis för att jag övningskör med den.
vad är det som du inte förstår?![]()
Henke85 skrev:Vad jag hörde så skulle de inte gälla dom med tidigare erfarenhet av mc. Dvs. att du har A-körkort. Och att det tog minst 6 år innan det kunde införas.
Orca69 skrev:De kan införa det från 2008, dock senast 2012.
Sandstrom skrev:Reglerna kan införas tidigast idag och senast 2012.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |