Silwer
för******
ger den det så är det ju ett skapligt lyft iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joker skrev:Men det är val bara att vänta till den är bänkad och klar!
Vissa säger att det är 170, 172 181, 180...nu 162 bhp
Är det kanske inte bättre att vänta och få se dom riktiga siffrorna?
Silwer skrev:nej detta var bakhjulseffekt, de tidigare uppgifterna var på vevaxeln med o uan trycksatt burk (180 med och 172 utan)
Micke_Lindstrom skrev:Centripetalkraft är kraften som motverkar centrifugalkraften, om man tar en kurva med en motorcykel är centripetalkraften sidkraften som däcken upptar.
valmers skrev:Det existerar ingen "centrifugalkraft". Däremot en tröghet (p.g.a. gravitationen) som får hojen att sträva i tangentens riktning. Fast det här var ju ganska![]()
Micke_Lindstrom skrev:Jag vet det, jag pluggar till civilingenjör, men folk vet vad man menar när man säger cetrifugalkraft så då slipper man förklara Newtons lagar i onödan.
håkanolsson skrev:Bra. Då har ni koll o kanske ni båda, kan utveckla vad i h*** gravitationen har med detta att göra?
edit (föresten blir det ungefär 3 hästar till. 186 stycken faktiskt. 186x0.87 = 161.82)
håkanolsson skrev:Bra. Då har ni koll o kanske ni båda, kan utveckla vad i h*** gravitationen har med detta att göra?
edit (föresten blir det ungefär 3 hästar till. 186 stycken faktiskt. 186x0.87 = 161.82)
BigKay skrev:Sett den helsvarta? Tiofaldigt fetare än den i rött vitt och blått... Fattar inte att dom har den som "ansikte" utåt.
OLJEKYLD GSXR skrev:162 på hjulet tror jag när jag ser det. Det ger inte en en Busa. Jag blir förvånad om R1 når mer än 155-157 på hjulet, vilket ändå är jävligt mycket effekt. 10% förlust brukar anses som normalt och rimligt mellan vev och bakhjul, så vitt jag vet iallafall.
OLJEKYLD GSXR skrev:Som sagt, jag tror det när jag ser det. Vilket jag nog inte kommer att få se.
Hinkas skrev:Ungefär så jag menade. Även också att utifall man ligger med nedlägg i en kurva och vrider på är det stor chans/risk att cykel reser upp sig med hjälp av kraften hos kardanen. Centripetal kraft tror jag det heter.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |