Nya Kawasaki H2.


:rofl :hihi haha Snacka om att vara förutseende, att designa "3freak" efter BMW S1000RR 2015. Den smilisen har väl funnits med länge?
Eller är det BMW som kikat på sporthoj.com och designat sin hoj efter den smilisen?
Det var rätt likt iaf.



Jämför man så, så ser faktiskt kawasakin stilrenare ut, trotts sin vågade design.
S1000RR är en grym hoj, men just de där med osymetriska lysen är inte snyggt.

Undrar hur designen står sig över tiden?
Första gången jag såg en Ducati 996 tyckte jag den var riktigt läcker och jag tycker fortfarande att den är snygg. Frågan är om nya H2 designen står sig lika bra som 996 har gjort.



Lite panigale, lite space, jävligt fräck, lite porriga detaljer, lite vill ha!!
:rolleyes:

Då är nästa fråga, vi har ju Fordon som "gillar" KTM och köpte en SD rätt snabbt. Vem är kawa-token på forumet? "Växellådan"?!? Skall han sälja sin älskade Corvette och zx10r för denna? Snälla?

Jag köpte både trisslot och tia lott idag, triss var nitlott och tia lotten så vann jag 10kr på... men visst hade det varit kul.
 
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?
 
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?


Så du är mot utveckling?

Föredrar du kanske 2 hästar mer och 5 nm extra vid 5000 varv när det lanseras ny modell? :huvet
 
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?

Eller så är detta början på motorcyklarnas turboera, t ex tvångsmatad R6, 18000 varv och 200 bakhjulshästar.
Ducati tolvhundrakubik 90 graders twin med explosiv effekt när man går nära gasen, fantastiskt livsfarligt! :banana
 
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?

LlNeq1X.jpg
 
Förresten, var står det att H2R verkligen ger 300 (eller 296) hästar? Förutom i pressen då. Den siffran var ju uppskattad och sen spred det väl sig som "den ultimata sanningen"? Eller? Har Kawasaki själva verkligen sagt något om effekten?

Eller måste jag vänta ända till imorgon för att få reda på det? :confused: Eller skulle det ens släppas då? Mässan börjar väl imorgon. Längre än så kan jag inte hålla mig.
 
De siktade väl på 300 hästar, sen om det hamnar norr eller söder om det återstår att se.

Aaaah, ja, något sådant läste jag ja. Och skriver de att de siktade på 300 och den bara ger 270 så är det kanske lite pinsamt att berätta för världen att man inte nått sitt mål :hihi
 
Förresten, var står det att H2R verkligen ger 300 (eller 296) hästar? Förutom i pressen då. Den siffran var ju uppskattad och sen spred det väl sig som "den ultimata sanningen"? Eller? Har Kawasaki själva verkligen sagt något om effekten?

Eller måste jag vänta ända till imorgon för att få reda på det? :confused: Eller skulle det ens släppas då? Mässan börjar väl imorgon. Längre än så kan jag inte hålla mig.

Det står på H2R-sidan att de siktar på 300"ps"
 
GUNDAM jäääaaaah

Gundam WING tom :D

Haha Håller med. Gillar den nya desigen stark. tycker Japan har varit lite för fega på 90 och 2000talet men nu börja det hända grejer. Tittar en del på anime och där finns en hel del hojar som borde blivit verklighet
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top