Nya Kawasaki H2.

Som några andra... undra vad den kostar? R-versionen kan inte kosta mindre än 249900 i alla fall...

Sen vad som får mig att gilla den extra är att den tycks vara fullständigt kompromisslös i designen. Fläskig enkelsving, snygga fälgar, maffigt avgassystem, kolfiberkåpor rakt igenom, kompressor på stor motor, etc.
 
Last edited:
Som några andra... undra vad den kostar? R-versionen kan inte kosta mindre än 249900 i alla fall...

Sen vad som får mig att gilla den extra är att den tycks vara fullständigt kompromisslös i designen. Fläskig enkelsving, snygga fälgar, maffigt avgassystem, kolfiberkåpor rakt igenom, kompressor på stor motor, etc.
Personligen tror jag vi pratar 299-349k för H2R, 199-249k för H2. Det kostar att bygga i yen. :)
 
Någon har redan photoshoppat den och ja... Varför inte göra en Z1000 H2?:kär

image.jpg
 
Den senaste 4 cyl sporthojen jag hade var för tio år sen med en gixxer 1000.
Har kört twin sen dess och aldrig kollat seriöst mot fyr cyl sen dess då dom bara känts karaktärslösa.
Allt det där ändrades nu. SATAN VILKEN HOJ!!!!!!:yoparty:yoparty:yoparty
 
Det intressanta är, kommer den att vara toppfartspärrad som ZX-14? Japanerna har ju spärrat deras hojar till max "299" på mätaren, även IRL så ligger toppfarten däromkring, och det tar ju bort vitsen lite. Hur fort kommer den att gå utan spärrar, c:a 340km/h är min gissning.
 
Last edited:
Racemodell med KIT ECU är aldrig spärrade vad avser toppfart så 350 blås borde den väl klara med hyfsat lång raka. Återstår att se om chassi och elektronik kan hantera effekten så den blir körbar på bana. När övriga japsar sover så är det grymt bra av Kawasaki att driva utvecklingen framåt oavsett :yoparty
 
Ska bli intressant att se vad gatversionen går för, den kommer med all säkerhet att mer eller mindre krossa alla andra idag. Nya R1 är ju (troligtvis) också klar, vi bör få se den väldigt snart. Men vilken antiklimax för Yamaha, och stackars BMW som har finputsat sin S1000RR :rofl, den kommer inte att ha skuggan av en chans. Men som sagt, nu går utvecklingen framåt.
 
Känns bra att Kawasaki visar sitt kunnande.
Sen att de lägger sig högt ovanför alla andra och sätter ribban är så dj*vla rätt.
Att sen någon tråkmåns vill förbjuda den eller strypa den är ju bara bra för märket.
"Den är livsfarlig och för kraftfull" är ju den bästa reklamen man kan få.

Ingen klass att tävla i...skitsamma. Folk köpte ju Ducatis Desmosedici utan att det fanns en klass för den.

Älskar att de återgått till sin gamla logga också.
Helt rätt :yoparty

Och ni som klagar på utseendet, vad tyckte ni om BMW S1000RR framifrån när den kom? :3freak
 
Håller med Wiseguy. Helrätt hoj. Undrar hur mycket motorn tål och om det kanske går att dreva om kompressorn :D Det kan inte vara så jävla dyrt om det är drev eller remhjul och måste ju bli en storsäljare delux. Tänk på gathojen. Om den får t.ex. 240 hästar. Om man då kan höja effekten till 280 eller 300 hk för 7000 spänn eller nåt, vem hade inte gjort det :) Om man skulle ta och köpa ny hoj :rolleyes: :D
 
Kan knapp vänta på att den skall bli tio år gammal så man kan köpa den för en spottstyver och ordna till utseendet.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top