Nya invandringsregler-förslaget

Om jag som invandrare umgås i era kretsar, är svenskmedborgare sköter mig som en svensson, är välutbildad, har ett bra jobb, tjänar mer än er, får fler brudar än er, har fetare bilar än er, fetare o grymmare hoj dessutom, min fru är en svensk super snygg blond kvinna som är alla mäns dröm, har ett stort och fint hus bla bla bla och sedan skulle en svensson se mig.......inte nog fan räcker det inte då!!!
Då får man även höra kolla den där jävla svartskallen han är i vårat land, tar våra jobb, våra brudar, och dessutom tror han att han är svensk också.

Svenskar har en avunsjuka, ni tror även att vi ska ta erat land ifrån er, så ni klarar inte av att se en invandrare ha bättre jobb än er med högre löner så klagar ni på varför många går på bidrag. tror du en fullblodad arabhäst vill jobba som en packåsna? hellre gör man inget alls så enkelt är det. Jag har fan inget emot svenskar, ser mig själv som svensk, är svensk medborgare, firar alla svenska högtider, det enda jag inte käkar är surtrömming, jobbar, betalar skatt, ja allt en svensk gör om inte lite mer, för det kräver ni av mig. men inte fan slutar ni upp med era jävla idiot beteende. har börjat bli jävla trött på detta jävla snack från personer som inte ens varit med om hälften så hemska/jobbiga saker i livet men ändå betee sig som skit. Egentligen är det er själva ni ska ha bort, inte bara från Sverige utan från jorden.

Ni ser inge fel i rasister, men de är de ni har att tacka varför ni inte kan sjunga eran nationalsång i skolan, eller bära en t-shirt med svenska flaggan, eller hänga upp en svensk flagga på balkongen utan att bli kallade rasister. Ni har tillåtit era kära svenska rasistiska landsmän använda de fina saker som en patriot har att vara stolt över som deras jävla rasistiska symbol. Sedan tycker ni att det är konstigt att invandrare känner på ett visst sätt när dessa saker dyker upp runtomkring dem. Inget fel i att älska sitt land, jag älskar i alla fall Sverige, men trotts det spottar ni på mig, men ändå skulle ni inte förstå om jag vände emot er och hatade er. I USA skulle de ha full respekt för mig ifall jag var som jag är här fast där, jag skulle få komma in i deras gemenskap och känna att jag vill kämpa med mina, inte kämpa med "mina" samtidigt som de kämpar emot mig.
Ni säger att ni inte menar mig, men vem fan menar ni da? min mamma? min bror?

Varför kan inte resten av världen vara som inom sporten? den bästa älskas av fansen oavsett färg, land, religion, kultur, språk? då tror jag nog skulle peppa fler att vilja prestera. Men när det är tvärtom så har ni inte så mycket att säga till om.

Edit; det där med efterlyst, inte fan är det svårt att snacka med utlänskbrytning, fler o fler svenskar har hört det och kan härma en invandrare jäkligt bra. Tror ni inte att dessa gärningsmän gör till sina brytningar för att vilse leda misstankarna om just dom? svårt o räkna ut va?
:trött :trött :trött

Hur är detta ett svar på mitt påstående? Är det, eller är det inte, så att okunskap kan bidra till en överdrivet positiv syn på invandringens inverkan?
Givetvis finns det okunskap på bägge sidor, hur ska någon kunna veta vad hur Sverige ser ut om 50 år??

Vad jag ville ha fram är att om inte har så god kunskap om fyller du på med "din personlighet" eller vad du nu vill kalla det. D.v.s fördomar, missförstånd o.s.v. och dessa kommer till att säga mer om dig än själva kunskapen. Kunskapsbrist kan ju knappast fyllas på med någon annans åsikter!?

Så varken du eller jag kan uttala oss med någon större auktoritet om invandring. Så vi kan för enkelhetens skull säga att du och jag kan lika mycket om detta. Om du då ser problem och faror medan jag inte gör det så speglar det skillnader i vår personlighet och värderingar och vår syn på oss själv och andra personer. Det betyder, för säkerhets skull, inte att någon av oss är bättre än den andre och vi kan inte veta exakt VILKA faktorer som utgör skillnaden!

Det enda vi med stor sannolikhet kan räkna med är att du är mer nervös/rädd/orolig än vad jag är. Å ditt handlande kommer att styras utifrån rädsla hur mycket du än klär in det i mer eller mindre rationella, eller mer eller mindra korrekta, resonemang. Rädslan styr eftersom den är direkt kopplad till överlevnad och därför kommer att ha "tolkningsföreträde". Det betyder INTE att du måste ha fel, men rädsla/oro försämrar normalt våra beslutsprocesser och ligger bakom i stort all aggressivitet som finns.

När det gäller invandring är det dessutom så att xenofobi är genteiskt betingat och däför det "enkla" valet, m.a.o. för att vara för invandring måste du göra ett aktivt val.

Så: Ja, okunskap finns på båda sidor, rädsla dock bara på den ena!

Undantaget för regeln är givetvis tuffa killar som kör sporthoj och har tatueringar, dem är inte rädda för något...

sammanfattar det hela ganska bra.. jag orkar inte med charaderna längre och försöken till att argumentera så jag lägger fram det som det är.. invandrare är opopulära för att svenskar är *trumvirvel* avundsjuka fega ynkryggar som vill ha respekt men som börjar gråta när de inte får den..

Vad bidrar du själv med i termer av argumenationsteknik? Ett förslag att införa obligatorisk undervisning i arabiska på våra grundskolor - det är ditt bidrag i tråden.

SD-ivrarna är ibland inte helt nyanserade i debatten. Men du, du är ju rubbad, människa.
ja.. du är sämre än mig, skär inte halsen av dig för det bara..

Bara först en liten fråga: Vart har du fått ifrån att jag är emot invandrare?
Är det en slutsats du drar för att jag tycker att alla som vill bo i Sverige ska kunna svenska, förstå svensk kultur och leva efter våra lagar?
Det finns inga människor som blir hjälpta av att bli behandlade så som Sverige behandlar invandrare idag.
Det är inte fel att ställa krav på människor oavsett vart dom kommer från, det är mer fel att ge friska människor ett handikapp i form av en idiotstämpel med texten: Invandrare=obildbar stackare.
Förslaget som nu har lagts om krav på egen försörjning är ett steg på vägen, men risken att det går igenom är tyvärr inte stor.
men titta, nu är vi helt plötsligt rungande överens i frågan.. se så bra det kan bli..

Hur är detta ett svar på mitt påstående? Är det, eller är det inte, så att okunskap kan bidra till en överdrivet positiv syn på invandringens inverkan?

Bryr du dig förresten överhuvudtaget om svenska seder? Anser du det rimligt att jag som utvandrad svensk ska begära att svenska införs i undervisningen så att jag slipper lära mig ett nytt språk (för det kan man ju dö av... :rolleyes: ). Jag menar, jag är ju trots allt en bra bit över 22år och då är det ju fullkomligt omöjligt att lära sig nåt nytt.

Jag är för invandringen, men något jävla intresse måste det finnas för att passa in i sitt nya land. Oavsett om man är här av en egen fri bidragssugande vilja eller om man flytt från bomber och granater.

:mad:
om du inte ser det som ett svar får du väl läsa det igen helt enkelt.. jag kan översätta det till engelska om det blir lättare då..

om vi slutar med att fåna oss göra hönor av fjädrar.. ja, jag är en ivrig nationalsångs-, negerbolls- och flaggförespråkare.. svenska seder.. haha.. supa ned sig två gånger per år i enlighet med traditionen? umgås med sin misslyckade familj över ett parti lets dance? delta i bigbrother? mja du..

jag sitter mycket hellre och fikar med muslimer utanför moskén och suger i mig lite av deras kultur istället för att sjunga snapsvisor och öka på dekadensen i samhället..

det är ingen som har påstått att det är omöjligt att lära sig ett nytt språk.. men jag märker redan nu att jag inte kopplar lika snabbt när jag studerar nya språk som jag gjorde när jag läste tyska vid femton års ålder.. du kan väl knappast påstå att åldern inte spelar någon roll?

ja att generalisera har ju fungerat väldigt bra under historien.. fortsätt med det du, vinnande taktik det där..

skäms för att tillhöra samma folk som er.. vad hände med medmänskligheten..

Last edited:
för att svenskar är *trumvirvel* avundsjuka fega ynkryggar som vill ha respekt men som börjar gråta när de inte får den..

ja.. du är sämre än mig, skär inte halsen av dig för det bara..

om vi slutar med att fåna oss göra hönor av fjädrar.. ja, jag är en ivrig nationalsångs-, negerbolls- och flaggförespråkare.. svenska seder.. haha.. supa ned sig två gånger per år i enlighet med traditionen? umgås med sin misslyckade familj över ett parti lets dance? delta i bigbrother? mja du..

jag sitter mycket hellre och fikar med muslimer utanför moskén och suger i mig lite av deras kultur istället för att sjunga snapsvisor och öka på dekadensen i samhället..

skäms för att tillhöra samma folk som er.. vad hände med medmänskligheten..

Oha en "Keyboard Warrior" :rolleyes:

Kör du motorcykel ... om ja, med eller utan slöja.:D

Jag vill absolut ej "suga" i mig lite av muslimernas kultur när det gäller att kuva kvinnor, om du ej gifter dig med den som familjen har utsett dör du, jag vill ej heller ta del av deras kultur att kvinnor ses som mindre värda och får ej göra något eller tänka självständigt.

När jag arbetade i Afghanistan så träffade jag en kvinna vars högsta dröm var att få lära sig att cykla, men det var förbjudet för kvinnor som i princip allt annat.

Den delen av den muslimska kulturen kan du minsann "suga" i dig själv!

Jag vill absolut ej "suga" i mig lite av muslimernas kultur när det gäller att kuva kvinnor, om du ej gifter dig med den som familjen har utsett dör du, jag vill ej heller ta del av deras kultur att kvinnor ses som mindre värda och får ej göra något eller tänka självständigt.

När jag arbetade i Afghanistan så träffade jag en kvinna vars högsta dröm var att få lära sig att cykla, men det var förbjudet för kvinnor som i princip allt annat.

Håller med om den muslimska kulturen. Sen tycker jag att det muslimska språket är skitfult.

om du inte ser det som ett svar får du väl läsa det igen helt enkelt.. jag kan översätta det till engelska om det blir lättare då..

om vi slutar med att fåna oss göra hönor av fjädrar.. ja, jag är en ivrig nationalsångs-, negerbolls- och flaggförespråkare.. svenska seder.. haha.. supa ned sig två gånger per år i enlighet med traditionen? umgås med sin misslyckade familj över ett parti lets dance?

Du var mig en bitter jävel.

Någon som hindrar dig? Och vi andra som hellre tar en snaps & trivs med det kan väl få göra det?

det är ingen som har påstått att det är omöjligt att lära sig ett nytt språk.. men jag märker redan nu att jag inte kopplar lika snabbt när jag studerar nya språk som jag gjorde när jag läste tyska vid femton års ålder.. du kan väl knappast påstå att åldern inte spelar någon roll?

Med tanke på att du inte tycks känna till varken Caps Lock eller shift förstår jag din situation.

förlåt, jag kanske uttryckte mig lite klumpigt.. jag påstod inte att du skulle suga i dig något.. för allt vad jag bryr mig får du jättegärna gulla med dina barn och sedan ligga med grannen på midsommarafton..

att suga in något är för mig synonymt med att lyssna.. man måste lyssna för att förstå.. för att komma överens måste man förstå varandra..

kan inte ni säga vad problemet är istället för att låtsas tycka synd om "stackarna som bara går omkring och är arbetslösa"? är det bidragen/pengarna? arbetslösheten? våld/vandalism?

berätta nu.. jag kan börja med att berätta vad som driver mig.. möjligheten för familjer och deras barn att uppleva glädje.. för mig är det värt de 1kr, 10kr eller 100kr av min månadslön som går till dessa människor, om det betyder att fler kan få det bättre.. hur kan man neka någon det?

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    10.8 KB · Visningar: 41
  • namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    23.6 KB · Visningar: 35
  • terror_victim_iraq.jpg
    terror_victim_iraq.jpg
    17.8 KB · Visningar: 42
  • 226c8850.jpg
    226c8850.jpg
    8.7 KB · Visningar: 125
Last edited:
Eftersom jag varken har barn eller granne så kan jag ej göra något av vad du anser att jag skall göra.

Suga i mig förstår jag mycket väl vad det betyder, det behöver du ej föklara för mig.

Undrar hur mycket du vill "suga" i dig när din dotter kommer hem och berättar om att hennes nya pojkvän vill att hon byter sitt förnamn, sin religion och hela sin existens för att det skall hon göra om hon vill vara med honom.

Jättefina bilder du har satt in, har jobbat i Afghanistan så jag har sett IRL, har du?

Skänker du även pengar till kvinnojourer som tar emot unga kvinnor som flyr från sina familjer, till BRIS så att det kommer pengar till alla barn som redan bor här och far illa, till psykvården och alla uteliggare som inte blir omhändertagna på rätt sätt för att det saknas resuser?

Skänker du även pengar till kvinnojourer som tar emot unga kvinnor som flyr från sina familjer, till BRIS så att det kommer pengar till alla barn som redan bor här och far illa, till psykvården och alla uteliggare som inte blir omhändertagna på rätt sätt för att det saknas resuser?

Läser jag inlägget rätt handlar det inte om att av fri vilja skänka ngt, utan den del som avtvingas skribenten skattevägen och i förlängningen den del av dessa pengar som faktiskt används till det de är avsedda, generöst...

Eftersom jag varken har barn eller granne så kan jag ej göra något av vad du anser att jag skall göra.

Suga i mig förstår jag mycket väl vad det betyder, det behöver du ej föklara för mig.

Undrar hur mycket du vill "suga" i dig när din dotter kommer hem och berättar om att hennes nya pojkvän vill att hon byter sitt förnamn, sin religion och hela sin existens för att det skall hon göra om hon vill vara med honom.

Jättefina bilder du har satt in, har jobbat i Afghanistan så jag har sett IRL, har du?

du tror fortfarande att jag talar till dig.. det är fel.. jag talar över dig så ta inte det jag skriver som ett budskap riktat enbart mot dig..

jag förklarade inte vad suga in betyder, jag förklarade vad det betyder för oss som människor att suga in andras erfarenheter..

vill hon det får hon göra det när hon är 18 år och har flyttat ut.. det är hennes liv då.. fick nyligen veta att min fd högstadielärare träffade en arabisk dam och konverterade.. han hade aldrig varit så lycklig som han kände sig då.. konverteringen var snarare någonting positivt.. vad är så läskigt med det här menar du? är du seriöst rädd för att sverige ska bli muslimabad?

jaha.. jag har en blå bil.. vad ville du få fram egentligen? förutom att än en gång berätta för oss att du minsann har varit i afghanistan..

jag tar mig friheten att citera mig själv så kanske du kan svara på frågan istället..

RICHAARD skrev:
kan inte ni säga vad problemet är istället för att låtsas tycka synd om "stackarna som bara går omkring och är arbetslösa"? är det bidragen/pengarna? arbetslösheten? våld/vandalism?

berätta nu.. jag kan börja med att berätta vad som driver mig.. möjligheten för familjer och deras barn att uppleva glädje.. för mig är det värt de 1kr, 10kr eller 100kr av min månadslön som går till dessa människor, om det betyder att fler kan få det bättre.. hur kan man neka någon det?

Last edited:

Förstår jag logiken rätt, misstänker att jag har fel, i att om vi inte hade invandring så skulle vi inte behöva ha Kvinnojourer, BRIS eller uteliggare?? För om det inte är det du menar förstår jag inte på viket sätt vår kultur skulle vara så väldigt mycket mer humansitisk?

Faktum är ju att den farligaste personen i en svensk kvinnas liv är hennes sambo/man oberoende från vilket land/kultur/religion han än kommer. Få saker är så känsliga som den manliga stoltheten...och kvinnor i alla länder betalar priset! (faktum är att jag tidigare hade en referens från en amerikansk undersökning som visade att kristna männ misshandlade sina fruar i högre grad än muslimer. "Bäst" var buddhister... Fast det finns säkert undersökningar med andra resultat också!)

För övrigt är jag inte så egoistisk så att jag kommer att lägga mig i vem mina barn väljer att söka sin lycka hos. Fast det är kanske för att jag är ateist?

Last edited:
Det var inte alls så jag menade, jag borde har lärt mig bättre än att försöka diskutera på detta forum; hemvisten för den illvillige att misstolka allt!

Och, ja jag har varit i Afghanistan och är stolt över det och det jobb jag utförde där!

Jag har även varit i Skövde, det var också ganska hejsan!:tummenupp

Last edited:
Ni ser inge fel i rasister, men de är de ni har att tacka varför ni inte kan sjunga eran nationalsång i skolan, eller bära en t-shirt med svenska flaggan, eller hänga upp en svensk flagga på balkongen utan att bli kallade rasister. Ni har tillåtit era kära svenska rasistiska landsmän använda de fina saker som en patriot har att vara stolt över som deras jävla rasistiska symbol.

Det finns mycket att bemöta i ditt inlägg, man orkar omöjligen med allt men det här måste jag bara ta i.

Om rasister och andra förvirrade personer använder från början rumsrena symboler som gör att de symbolerna hamnar i dålig dager, då är det rasisternas fel att invandrare blir arga på sådana symboler. Okej, det är logiskt att tycka så, jag håller inte med men låt gå.
Men, om du ska ha den livssynen, då är det mycket märkligt att du inte för fem öre kan sätta dig in i att invandrare som beter sig illa smittar av sitt välförtjänt dåliga rykte på andra invandrare som inte förtjänar det.

Att du resonerar så här måste tyda på en av två saker:

1. Att du tycker invandrare generellt sett är underordnade svenskar eftersom man inte kan begära att de ska sätta saker i sitt sammanhang

Eller:

2. Att du tycker att svenskar ska vara mer godhjärtade än invandrare och "förstå" att inte alla invandrare är dumma medan invandrare inte behöver "förstå" dito

Så, har du ont hjärta eller är du underordnad eller kan det bara vara så att du är dagens gnällspik?

Edit; det där med efterlyst, inte fan är det svårt att snacka med utlänskbrytning, fler o fler svenskar har hört det och kan härma en invandrare jäkligt bra. Tror ni inte att dessa gärningsmän gör till sina brytningar för att vilse leda misstankarna om just dom? svårt o räkna ut va?

Det här är så dumt att man ångrar att man ens bemödade sig.
Ni som gnäller om invandrares brottslighet pendlar mellan några olika stadier:

• Invandrare begår inte fler brott än andra
  • Om en undersökning visar att invandrare begår fler brott än andra så är det fel på undersökningen
  • Om invandrare begår fler brott än andra så är det någon annans fel

Och nu har du hittat på ännu ett synsätt:

• Att invandrare begår fler brott beror på att svenskar klär ut sig till invandrare
Förstår du hur löjligt det här låter?

Det enda vi med stor sannolikhet kan räkna med är att du är mer nervös/rädd/orolig än vad jag är.

Det mesta tror jag vi är överens om, men det här förstår jag inte. Jag är för invandring och tycker att Sverige borde göra ett bättre jobb att integrera de som kommer hit av en eller annan anledning. Var ligger rädslan i det?

Så: Ja, okunskap finns på båda sidor, rädsla dock bara på den ena!
Jag tror nog en hel del politiska företrädare räds invandringsfrågan likt pesten...

Undantaget för regeln är givetvis tuffa killar som kör sporthoj och har tatueringar, dem är inte rädda för något...
Jag har inga tatueringar, är rädd för skitmycket, men lite tuff är jag nog allt ändå! :)

Du, det finns en anledning till att strömmen går till Sverige och inte åt andra hållet. Fundera på vad det kan betyda...

Har du övervägt att flytta och bli del av den muslimska kulturen first-hand? Eller tycker du kanske inte om vad de lyckats åstadkomma sådär jättemycket, trots allt...? :arsele

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...