förklara gärna varför tror du att det skulle ha en negativ effekt.. vilka konsekvenser är det du pratar du om..Det du föreslår skulle nog ha en otroligt negativ effekt.
Börjar du inse att barn inte alltid är små änglar så kanske du ser konsekvenserna.
Tror du främlingsfientligheten skulle minska?
jag vill tro att jag har en ganska bra uppfattning om barn efter att ha arbetat på ett dagis.. jag hatar småbarn, det finns ingenting som är så vidrigt eller lömskt som en fyraåring.. men som sagt, förklara gärna vilka konsekvenser du har i åtanke..
kunskapsbrist är grunden till all skit; utan kunskap blir allting pannkaka..
xenofobi föds ur en okunskap för någonting nytt och förändrande.. den här okunskapen leder till att det nya betraktas som ett hot (grundläggande instinkter, vet vi inte vad det är så förutsätter vi att det är farligt) som sedan utvecklas till en uttalad rädsla för det nya "hotet"..
= okunskapen har skapat en rädsla för en okänd faktor som sedan har klassificerat något som är potentiellt jättebra till något jättedåligt och allt som behövdes för det är en brist på kunskap och information..
de här två bitarna räcker för att manipulera ett helt land.. släng in lite fattigdom så har du hitlers framgångsrecept..
xenofober lider alltså av både kunskapsbrist och rädsla men även förnekelse då den behövs för att kuva deras andra tillkortakommanden..
tror jag att främlingsfientligheten skulle minska? absolut!.. språk = kunskap&förståelse, två saker som vi saknar idag..
vem har bäst förusättningar för att lära sig ett nytt språk, patrik 10 år som har en älskande familj och en priviligerad uppväxt eller muhammed 22 år vars familj avrättades framför hans ögon samtidigt som hans syster blev våldtagen?
varför presenterar du ett orealistiskt förslag när du sökte realistiska sådana.. jag är förvirrad..Som jag skrev var mitt förslag inte realistiskt på något sätt.
Varför ska vi införa arabiska i grundskolan? Där hänger jag verkligen inte med, då vore det väl mer logiskt med något av dom större europeiska språken, om du nu menar att alla ska ta del av undervisningen.
Att det i nuläget skulle vara billigare att ha människor som inte får lära sig svenska och därmed inte får en bra hjälp till arbete tvivlar jag på. Oavsett inlärningssvårigheter tror jag faktiskt att man lär sig en himla massa om man pluggar 5 dagar i veckan, 8timmar/dag. Det kan inte vara mer hälsosamt för människor att leva under minst samma tidsperiod utan att ha någon som helst stimulans. Vid längre sjukdom, ja då får väl samma regler gälla som för alla andra, försäkringskassan beslutar om ifall personen är så sjuk att den behöver vara sjukskriven.
Anledningen till att jag personligen tycker att det är viktigt med språkläran är p.g.a att kvoteringar av alla slag ger mig utslag, oavsett om det gäller kön eller annat. En arbetsgivare väljer sina anställda efter dom kvalifikationer som behövs för att klara av arbetet, sen är det upp till den sökande att vara så bra som arbetsgivaren önskar.
varför skulle man läsa ett till europeiskt språk? det är verkligen inte logiskt.. det var inte den monetära frågan jag syftade på när jag pratade om sjukdom, utan vad som händer om individen inte lär sig svenska på 6 månader pga att läraren var sjuk och inga ersättare fanns..
har du försökt att lära en medelålders människa ett nytt språk? det tar förmodligen lite mer än sex månader..
Last edited: