Nya invandringsregler-förslaget

Över 100,000 invandrade till sverige 2007.

..ca 20,000 irakier till sverige, finland hade 300 asylsökande.

Det är ju inte direkt arbetskraftsinvandring. Svenskarna kan nog se sig själva som minoritet i sitt egna land om 100 år eller så.

--

Har väl inget med rasism att göra, är inte helsvensk själv. Men jag tycker det är tråkig utveckling. Mer och mer problem i betongförorterna. Ambulanspersonal som får höra vilka de ska ta med, samt vilka de ska låta ligga kvar och förblöda mm. Tycker det är dekadens allting. Vill någon ha det såhär?

Tja, jag flyger hellre till Danmark med ett gang avvisade ninjor an aker tag med skaningar. Fy f-n vad otrevliga de ar...

Brukar inte ha nån koll på var den bor som kör tåget.. Hur många skåningar kan det vara som kör och varför stör du lokföraren? Klart han/hon blir irriterad.

Brukar inte ha nån koll på var den bor som kör tåget.. Hur många skåningar kan det vara som kör och varför stör du lokföraren? Klart han/hon blir irriterad.

Hehe. Humor!

Allvarligt talat sa ar manga skaningar trevliga, men trots det sa far man avsmak for skiten varje gang man kommer hem. Flyger oftast till Kopenhamn och tar taget darifran over bron och sedan norrut. Tro det om du vill, men tagresan pa 4 hr ar ratt skon, sa fort man kommit nan halvtimme forbi Malmo.
Oftast ar det javligt stoddiga ungdomar som kaftar med personalen och ar allmant otrevliga mot ovriga resenarer. Sist var det tonaringar som stallde till ett javla nar nagon bad dom flytta pa sig eftersom de satt pa deras plats.

Problem ar kanske att lokalbefolkningen ser det som ett pendeltag, medan de stackare som bara vill forbi malmo kommer i deras vag.

Hehe. Humor!

Allvarligt talat sa ar manga skaningar trevliga, men trots det sa far man avsmak for skiten varje gang man kommer hem. Flyger oftast till Kopenhamn och tar taget darifran over bron och sedan norrut. Tro det om du vill, men tagresan pa 4 hr ar ratt skon, sa fort man kommit nan halvtimme forbi Malmo.
Oftast ar det javligt stoddiga ungdomar som kaftar med personalen och ar allmant otrevliga mot ovriga resenarer. Sist var det tonaringar som stallde till ett javla nar nagon bad dom flytta pa sig eftersom de satt pa deras plats.

Problem ar kanske att lokalbefolkningen ser det som ett pendeltag, medan de stackare som bara vill forbi malmo kommer i deras vag.
Ungefär så. Man märker när någon "utböling" åker öresundstågen, dom har alltid riktiga biljetter.

Över 100,000 invandrade till sverige 2007.

..ca 20,000 irakier till sverige, finland hade 300 asylsökande.

Det är ju inte direkt arbetskraftsinvandring. Svenskarna kan nog se sig själva som minoritet i sitt egna land om 100 år eller så.

--

Har väl inget med rasism att göra, är inte helsvensk själv. Men jag tycker det är tråkig utveckling. Mer och mer problem i betongförorterna. Ambulanspersonal som får höra vilka de ska ta med, samt vilka de ska låta ligga kvar och förblöda mm. Tycker det är dekadens allting. Vill någon ha det såhär?

Haha ja det är ganska skrämmande på något vis att bli minoritet i sitt eget land.
Bra att ta upp det med ambulanspersonal också, inte ett invandrar problem helt och hållet men ligger i misslyckad integration.
Kul att bli mordhotad när man jobbar med att rädda liv.:mad:

Haha ja det är ganska skrämmande på något vis att bli minoritet i sitt eget land.
Bra att ta upp det med ambulanspersonal också, inte ett invandrar problem helt och hållet men ligger i misslyckad integration.
Kul att bli mordhotad när man jobbar med att rädda liv.:mad:
Fast egentligen, hur kan det där vara misslyckad integration? Gör man så är man ju bara totalt dum i huvet..

Fast egentligen, hur kan det där vara misslyckad integration? Gör man så är man ju bara totalt dum i huvet..

Det bottnar nog i fler saker än det, missbruk och andra värderingar mm.
Men som missbrukare så tänker man nog inte många steg i förväg.
Jag kan förstå sjukvårdares, polisers, väktares rädsla om det händer något i invandrartäta områden.

Last edited:
Jobbar på gränspolisen och utreder illigala vistelser samt människosmuggling.

Och jag kan hålla med om att det borde vara straffbart att ta sig in i Sverige på falska grunder och papper, tyvärr så har lagstiftningen inte hängt med riktigt på detta område, man kan bara hoppas att det händer något snart för de få ärenden som kommer till vår (avdelningens) kännedom är nog bara en liten bråkdel av det stora hela.

En sak som borde uppmärksammas är kanske hur sjukt enkelt det är att resa utan pass då. Ifrån Afrika får du komma in i Spanien om du har ett jobb där. Ifrån södraste Spanien upp till Karlstad har jag rest två vänder utan att behöva visa pass en endaste gång igenom hela Europa.

intressant tråd detta.
såg några inlägg om att den dagen de blir krig i svergie så är de skönt att vi kan åka till ett annat land. vill bara säga HAHA jo tjena om vi svenskar skulle åka till irak och bete oss som vi vill käka gris tjejerna går utan slöja osv så skulle vi bli hängda medans i svergie får de göra precis som de gjorde hemma våldta kvinnor begå hedersmord osv. de var ju uppe i diskution om inte invandrare skulle få ha en egen lagbok som skulle ta upp lagar som de hade där hemma.

jag har haft första hands erfarenhet av invandrings påverkan på ett samhälle jag bodde i en lite skit stad där de normalt sätt bara var några tusen invånare men vi hade en stooor invandrar förläggning. jobbade på ica på den tiden och när invandrarna kom så försvan de en oxfile på varje nisse de hade alldrig pengar så de räckte. lr man sa de blir 139kr de letar som fan i alla fickor slänger! fram 100 kr i trasiga tjugolappar 39kr tack de svär lite och tittat snett på en sedan kommer rullen med 500 lappar fram detta var varje gång. de tacka alldrig och sa alldrig hej och kom alltid 4 minuter innan stängnings tid.

intressant tråd detta.
såg några inlägg om att den dagen de blir krig i svergie så är de skönt att vi kan åka till ett annat land. vill bara säga HAHA jo tjena om vi svenskar skulle åka till irak och bete oss som vi vill käka gris tjejerna går utan slöja osv så skulle vi bli hängda medans i svergie får de göra precis som de gjorde hemma våldta kvinnor begå hedersmord osv. de var ju uppe i diskution om inte invandrare skulle få ha en egen lagbok som skulle ta upp lagar som de hade där hemma.

jag har haft första hands erfarenhet av invandrings påverkan på ett samhälle jag bodde i en lite skit stad där de normalt sätt bara var några tusen invånare men vi hade en stooor invandrar förläggning. jobbade på ica på den tiden och när invandrarna kom så försvan de en oxfile på varje nisse de hade alldrig pengar så de räckte. lr man sa de blir 139kr de letar som fan i alla fickor slänger! fram 100 kr i trasiga tjugolappar 39kr tack de svär lite och tittat snett på en sedan kommer rullen med 500 lappar fram detta var varje gång. de tacka alldrig och sa alldrig hej och kom alltid 4 minuter innan stängnings tid.

Vilket land kommer du själv från? Du kan omöjligt vara född och uppvuxen i Sverige när du inte ens kan språket!

Vilket land kommer du själv från? Du kan omöjligt vara född och uppvuxen i Sverige när du inte ens kan språket!

jag är född och uppvuxen i sverige precis som min mamma och pappa och deras päron och deras päron med!
har redan noterat att jag är kass på att skriva! de sa mina lärare till mig redan i 3an jag har gjort vad jag har kunnat för att ändra på de. men de är bra att du informerar mig om sådanna saker.
trodde de inte var en tråd som handlade om skrivkunskap !

Nej, där har du fel, även fast du själv inte ser det. Just eftersom du, inte "ser med egna ögon".
Att du personligen inte stött på problem, utesluter inte att du själv kan känna till problemen. Men så kan det vara när man sätter skygglappen på, diskuterar en verklighet man själv inte har en aning om, men hoppar in i diskussionen pga ett wildcard för argumentationsteknik.

Läs vad jag skriver och anta inte en massa.

Det blir alltid en massa snack om att vi är för flata, det behövs tuffare tag och så vidare i sådana här diskussioner, och det behövs säkert i vissa fall, men det missar helt målet när det gäller roten till problemen. När folk kommer hit ska det utredas i evigheter om de ska få stanna eller inte, kan ta flera år, och under den tiden FÅR de inte jobba. De får alltså lära sig att här förväntas man inte jobba, och behöver alltså inte heller anstränga sig för att lära språket, eftersom man ändå bara träffar de andra på flyktingförläggningen. Klart som fan de går åt helvete då. Är rätt övertygad om att svenskar, det mest bidragsälskande folket på jorden, skulle bli sju resor värre än de flyktingar som kommer hit om de hamnade i samma situation.

Ge folk tillfälliga arbetstillstånd dIrECt! när de kommer hit istället. Får de sedan stanna har de förhoppningsvis redan kommit in på den svenska arbetsmarknaden och lärt sig språket, och blir de avvisade så har de åtminstone utfört en del av de arbeten som vi bortskämda svenskar ändå inte vill ha under prövningstiden.

Ge folk tillfälliga arbetstillstånd dIrECt! när de kommer hit istället. Får de sedan stanna har de förhoppningsvis redan kommit in på den svenska arbetsmarknaden och lärt sig språket, och blir de avvisade så har de åtminstone utfört en del av de arbeten som vi bortskämda svenskar ändå inte vill ha under prövningstiden.

Du har ju en bra poäng, men problemet med berikningsivrarna är att då får de vatten på sin kvarn:
"Men åh vad hemskt, ska ni utvisa någon som har jobb. Det är ju inhumant" och om de inte får jobba så säger samma nötter:
"Men åh vad hemskt, de får ju inte ens chansen att tjäna sitt uppehälle"

Alltså borde man avvisa dem dIrECt om de inte bedöms kunna göra nytta inom 1 vecka. :yoparty

:rofl
Det där är så svenskt att det inte är sant.

"Somalierna är den andra stora flyktinggruppen efter irakierna. I fjol avvisades fyra somalier med tvång och ingen återvände frivilligt, enligt Migrationsverket."

Så sitter det dumma jävlar och argumenterar för att folk ska få stanna, när inte en jävel åker hem ändå. :lol Siffrorna för antal invandrare, uppehållstillstånd och avvisningar blir vidare helt värdelösa om man inte vet att de som avvisas faktiskt åker, vilket jag i och för sig vetat länge då man kunde räkna ut med arslet ungefär att snutten inte har tid att hålla tusentals invällare i handen på flyget.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph