Nya invandringsregler-förslaget

Säga vad man vill men infödda svenskar står för 80% av brotten i Sverige.

Varför ska det bli vårt problem? Varför inte? Vi kan hjälpa, varför ska vi inte? Ta hand om dem vi har först kanske du svarar men då är frågan, vem ska göra det?

Hade vi verkligen velat hade vi kunnat råda bot på problemen, både ekonomiskt och personligt men ärligt talat - och som tydligt går att se i ditt inlägg också - vi vill inte hjälpa till. Det skulle krävas engagemang och det vill vi ju inte lägga på att hjälpa folk, det vill vi lägga på hockeylaget eller hojen. Och pengar vill vi ju inte lägga heller, fast det är ju rätt genomgående samhället igenom. Ta skolan t.ex. Varje år skär man ner en massa på skolan TROTS att vi skulle behöva satsa på skolan. Istället slopar vi fastighetsskatten, lägger mer avgifter på de som bor i hyresrätt och fortsätter skära ner i skolan.

Vad är viktigast för dig, att du har mycket pengar eller att andra mår bra?

Var har du hitta den siffran?
Jag var granne med en snut och åklagare. De sa båda samma sak 80% av brotten görs av invandrare eller andra-genrations invandrare. Det var i Alingsås runt 95 men ändå.

Jag måste verkligen fråga vilken källa dessa uppgifter kommer ifrån? Jag har hört på flera håll att det är helt tvärt om

Många vill ha en förändring men ingen vill göra något, ett exempel är min hemmastad Västerås. Vi hade ca 3.2% röster på sverige demokraterna men sen när man kontaktade SDU så fanns det ingen som helst aktivitet inom SD västerås:va Det tror jag beror på alla dessa påhopp man får när man talar om invandringen tyvär.

Så småning om kommer nog sverige som de flesta euripska länder också bli mer nationellt och patriotiskt...det återstår att se.

Du har rätt, det är helt tvärtom
Jag litar mer på vad en polis och en åklagare säger oberoende av varandra.

Last edited:
...

Många vill ha en förändring men ingen vill göra något, ett exempel är min hemmastad Västerås. Vi hade ca 3.2% röster på sverige demokraterna men sen när man kontaktade SDU så fanns det ingen som helst aktivitet inom SD västerås:va Det tror jag beror på alla dessa påhopp man får när man talar om invandringen tyvär.

...

När den genomsnittlige SD-anhängaren inser att det faktiskt behövs en insats, ett arbete för att få till en förändring så faller det naturligtvis direkt. Det är genomgående för alla de kommuner där SD fick platser, de gör ingenting. Nog för att ingen vill samarbeta med dem, men de lägger inte ens egna förslag! Pinsamt.

Detta är naturligtvis en naturlig följd av den sorts människor som normalt attraheras av de enkla lösningar som SD förespråkar. Samma sorts människor som känner av ett behov av att lasta över sina egna tillkortakommanden och sin egen eländiga existens på andra (dom[tm]).

När den genomsnittlige SD-anhängaren inser att det faktiskt behövs en insats, ett arbete för att få till en förändring så faller det naturligtvis direkt. Det är genomgående för alla de kommuner där SD fick platser, de gör ingenting. Nog för att ingen vill samarbeta med dem, men de lägger inte ens egna förslag! Pinsamt.

Detta är naturligtvis en naturlig följd av den sorts människor som normalt attraheras av de enkla lösningar som SD förespråkar. Samma sorts människor som känner av ett behov av att lasta över sina egna tillkortakommanden och sin egen eländiga existens på andra (dom[tm]).
jag har blivit med signatur fredagen till ära

det kanske inte görs pga att de inte är tillräkligt stora än...? de är ju har vi konstaterat inte ett parti som kan styra sverige men det är inte socialpsykopaterna heller så kan vi sluta hänga upp oss på stackars sd nu... :näsblod

Samma sorts människor som känner av ett behov av att lasta över sina egna tillkortakommanden och sin egen eländiga existens på andra (dom[tm]).

Apropå generaliseringar, inser du det absurda i att på allvar påstå att 1/4 av Karlskronas befolkning passar in på den beskrivningen?

Jag är lite skeptisk till de där 80%-siffrorna. Ett helt ovetenskapligt besök på häktet här i Gbg och en snabb koll på en tavla med de intagnas namn visade att högst 10 av 200 hade svenskklingande namn. Visst, de kan säkerligen vara födda i Sverige & vara svenska medborgare men oavsett orsaker så är nåt fel. Ja, det är säkert jätteannorlunda på övriga häkten/anstalter :rolleyes:

Jag är lite skeptisk till de där 80%-siffrorna. Ett helt ovetenskapligt besök på häktet här i Gbg och en snabb koll på en tavla med de intagnas namn visade att högst 10 av 200 hade svenskklingande namn. Visst, de kan säkerligen vara födda i Sverige & vara svenska medborgare men oavsett orsaker så är nåt fel. Ja, det är säkert jätteannorlunda på övriga häkten/anstalter :rolleyes:

Definitionen på infödd svensk kanske har anpassats till rådande statistik.
Hur som helst var det en komplett felaktig uppgift.

Definitionen på infödd svensk kanske har anpassats till rådande statistik.
Hur som helst var det en komplett felaktig uppgift.

Det är just därför det inte går att på ett sakligt sätt diskutera invandringen eftersom bland annat statistik ska gömmas undan eller förändras. Alla är rädda för att bli kallad rasist så då sopar vi problemen under mattan istället.
Skitsmart!

Å andra sidan så verkar majoriteten av de som vill diskutera invandringen ha en tendens till att inte ha en aning om vad de snackar om och nöjer sig med "ut med packet"-mentalitet. Noll koll.

Tacka vet jag test-forumet! Tur det är fredag.

Det där med invandarare och brottslighet är ju avklarat redan och, tro det eller inte, men det finns reliablare källor än kompisar, poliser och politiska ledare.
Det kom en rapport om detta december 2005 och för att dra huvuddragen:
60% av brotten i Sverige registreras på "svenskar", ca. 25% på utrikesfödda och knappt 20 på svenskfödda med en eller två utlandsfödda föräldrar.
I gruppen utlandsfödda finns även de 7% som begås av personer som inte är folkbokförda i Sverige, t.ex turister.

Överrisken för utlandsfödda blir ca 2,5 vilket kan låta som mycket men å andra sidan ger socialbidrag en överrisk på 6 och "Man" på lite mer än 3,5.
Att svensk interrgration fungerar till stor del visas även på att för varje generation man bott i Sverige sjunker överrisken, vilket alltså inte är fallet i de flesta internationella studierna.

Värt att notera: I alla grupper, inkl. svenskar. är det mellan 88 och 95 procent som INTE är missstänkta för något brott.
Överrisk för en grupp är heller inte samma som att de står för en stor del av brottsligheten, tvärtom är den största kriminella gruppen i ANTAL brott i Sverige skandinaver som står för ca 5% av den totala brottsligheten. Så vi borde egentligen stänga gränsen mot Finland och Norge!

Källa: BRÅ:s rapport 2005:17

Nu är ju den iofs bara baserad på 1,5 miljoner anmälda brott till skillnad från t.ex. Henkens besök på häktet i Göteborg, Gixxer Tinas vänskapskrets eller andra som "vågar säga sanningen" så man får ta siffrorna med en nypa salt!

Det är just därför det inte går att på ett sakligt sätt diskutera invandringen eftersom bland annat statistik ska gömmas undan eller förändras. Alla är rädda för att bli kallad rasist så då sopar vi problemen under mattan istället.
Skitsmart!

Å andra sidan så verkar majoriteten av de som vill diskutera invandringen ha en tendens till att inte ha en aning om vad de snackar om och nöjer sig med "ut med packet"-mentalitet. Noll koll.

Tacka vet jag test-forumet! Tur det är fredag.

I rapporetn är det VÄLDIGT klart vem som definieras som vad. Sätt igång och läs...

Last edited:
Shit snacka om att vara fördomsfull, som att jag säger att man inte ska titta mer än 3 sekunder på en svensk för då skiter de på sig.

Nä kom med vettigare argumment, annars gör du bara bort dig.

Det stämmer för i princip alla invandrare i åldern runt 10 till 25-30,
Säger du något annat är det du som gör bort dig.

Edit: OBS i invandrartäta områden, rosengård var det som var på tal.
Edit2: Detta är något jag har sett med egna ögon, och det är en sanning iallafall här nere,
ingen som säger emot.

Men du vet väl bäst :rolleyes:

Last edited:
Nu är ju den iofs bara baserad på 1,5 miljoner anmälda brott till skillnad från t.ex. Henkens besök på häktet i Göteborg, Gixxer Tinas vänskapskrets eller andra som "vågar säga sanningen" så man får ta siffrorna med en nypa salt!

Haha! Touché på den antar jag. Jag har (som du kanske anar) varken skrivit en rapport eller tagit på mig rollen som allmän upplysare. Dessutom ej heller påstått mig ligga inne med någon sorts sanning annan än det jag såg med egna ögon. Man kan säkerligen diskutera orsakerna bakom det lilla antalet svenskklingande namnen på häktet men jag får helt enkelt inte ihop det.

Häktas man enbart pga av namnet eller finns det en annan orsak? Vi kanske helt enkelt har slutat att heta David Svensson, Anders Johnsson med mera, förutom de 60% dömda brottslingarna som är "svenskar", som dessutom lyser med sin frånvaro i Gbg´s häkten.

Nu ska jag inte dra för höga växlar på det besöket men jag fick mig en tankeställare iaf.

Att subtilt anklaga mig för att ha dolda motiv för mina iaktagelser gör du med bravur iaf.

Vore bra om politikerna kunde ta tag i detta istället för att bara ösa in invandrare.

Förstår inte varför invandrarna i sverige inte kan sköta sig precis som invandrare i andra länder. Att ha som krav på invandrarna att kunna svenska eller ha ett jobb vore ju ett stort steg i rätt riktning.

Det där med invandarare och brottslighet är ju avklarat redan och, tro det eller inte, men det finns reliablare källor än kompisar, poliser och politiska ledare.
60% av brotten i Sverige registreras på "svenskar", ca. 25% på utrikesfödda och knappt 20 på svenskfödda med en eller två utlandsfödda föräldrar.
I gruppen utlandsfödda finns även de 7% som begås av personer som inte är folkbokförda i Sverige, t.ex turister.

Överrisken för utlandsfödda blir ca 2,5 vilket kan låta som mycket men å andra sidan ger socialbidrag en överrisk på 6 och "Man" på lite mer än 3,5.
Att svensk interrgration fungerar till stor del visas även på att för varje generation man bott i Sverige sjunker överrisken, vilket alltså inte är fallet i de flesta internationella studierna.

Värt att notera: I alla grupper, inkl. svenskar. är det mellan 88 och 95 procent som INTE är missstänkta för något brott.
Överrisk för en grupp är heller inte samma som att de står för en stor del av brottsligheten, tvärtom är den största kriminella gruppen i ANTAL brott i Sverige skandinaver som står för ca 5% av den totala brottsligheten. Så vi borde egentligen stänga gränsen mot Finland och Norge!

Källa: BRÅ:s rapport 2005:17

I rapporetn är det VÄLDIGT klart vem som definieras som vad. Sätt igång och läs...

Oavsett siffror, fakta eller inte, så känns det ju lite som att det är helt solklart att Sverige, som alla andra länder, lider av brottslighet. Så långt är vi nog överens.
Sen kommer ju problematiken. Brott, oavsett vem som utför det, är fel. Men alla länder i världen har brottslighet att tampas med. Nu är ju frågan om det inte räcker för Sverige att tampas med sin egen inhemska skit utan vi ska oxå behöva ta hand om andras.

Som en liknelse så skulle jag ju vilja påstå att om jag skulle bjuda in en person i mitt hem för att ge honom mat och någonstans att sova över natten, och den personen stjäl, förstör min egendom eller våldtar min katt, så blir jag RIKTIGT förbannad. Troligen mer förbannad än om det var min äkta hälft som gjorde det. Jag personligen vill kunna förvänta mig exakt 0% stöld, åverkan eller våldtäkt av min katt av en gäst i mitt hem, i annat fall åker han ut med en av betydande storlek känga i de bakre regionerna.

Min personliga åsikt är:
Brott utförd av en svensk medborgare i sverige = 100% fel.
Brott utfört av en icke svensk medborgare som utnyttjar vår goda vilja att ta emot honom i hans nöd = 3000% fel.

Fast nu pratar ni iofs om två skilda saker. Henken om vem som sitter på kåken, du om folk som begår brott. Att ge nån en smäll på käften på fyllan kan man bli dömd för, och därmed definitionsmässigt bli brottsling, men brukar normalt inte rendera i fängelsestraff.

Sen häpnar man över många av påståendena i tråden. Exakt hur simpla är folk egentligen? Jag upphör aldrig förvånas. Flytta till Iran om ni tycker det daltas för mycket i Sverige, era jävla tomtar.

Vore bra om politikerna kunde ta tag i detta istället för att bara ösa in invandrare.

Förstår inte varför invandrarna i sverige inte kan sköta sig precis som invandrare i andra länder. Att ha som krav på invandrarna att kunna svenska eller ha ett jobb vore ju ett stort steg i rätt riktning.

Pratade med en invandrare på msn (kommer inte ihåg hans namn på SH)
han sa det att invandrare i förorter är precis som svenskar i förorter.

Så må vara men jag tror att det är problemet då, vi tar in så många att vi inte kan hantera dom,
utan dumpar dom någonstans sen får dom klara sig bäst dom kan.
Och det resulterar i rötägg likt svenska bönner.

Var får du detta skitsnacket ifrån?? Menar du på fullt allvar att Sverige skulle vara unikt med högre kriminalitet bland invandrare? Om du läst mitt tidigare inlägg så kunde du se att vi i Sverige, till skillnad från de flesta länder i välden, har en lägre kriminalitet redan bland "första generationens invandrare" vilket KAN bero på att vi gör något rätt.

Invandrare har i alla undesökningar (Ok, ska vi vara petiga finns det vad jag vet ett amerikanst undantag...) högre belastning än den inhemska befolkningen. Det är nog något vi får leva med med andra ord.

Så snälla: Förklara för mig hur du VET att invandrare i andra länder sköter sig bättre än i Sverige och hur du dessutom kan veta att det beror på att vi "inte ställer krav"!? Å Med tanke på min nördimage så menar jag då en vetenskaplig rapport!
Blir du inte lite glad nu när jag ställer krav på dig?

Man kan ju välja ut vad man vill ur den där rapporten för att underbygga sin ståndpunkt och tro, du vald de där siffrorna. Jag tycker annars att det är intressant med att ju grövre brott, desto högre överrepresentation. Lyfter du ut småbrott så är siffrorna helt andra än de här, t.ex. är det 5ggr så stor risk att en "Utrikes född" begår en våldtäkt, det är väl ganska mycket får man väl säga? Eller, vad fan. Nu snöar du väl in på att vi ska definiera "mycket". :hihi För mig är det mycket, för många andra är det nog också mycket. Då är det mycket. Mord, 4,2ggr så stor risk. Det är också mycket i min värld.

Men visst, övertyga alla om att det inte är mycket istället för att lösa problemet verkara vara en effektiv metod så det är väl jag som missat något i taktikarbetet.

Det där är ju för lågt ens för att komma från dig. Turister? :rofl
Pröva avvisningsbeslut som inte verkställts eller illegala invandrare istället.

"Turister". :lol

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...