Nya hojmodeller ni hoppas ska premiärvisas i höst!

Jag hade tyckt de vart ballt med nåt lite crazy, typ 4-hjulig yamaha r12 med öhlinare å grejjer. :) (som likt de fula trehjuliga sakerna går att lägga) eller så nån körbar seriös elsporthoj från något av dom japanska märkena, kanske en v4 i sportchassi (japs såklart)

En KTM 1290 adventure duke hade varit trevligt.
Typ som en 1290 superduke men mer åt åka långt hållet.

En luftkyld Ducati Hypermotard på 1399 kubik med 165 hästar och 338 Nm i vrid vid 2100 rpm.

En luftkyld Ducati Hypermotard på 1399 kubik med 165 hästar och 338 Nm i vrid vid 2100 rpm.

Turbodiesel? :va

Det jag ser fram emot mest/hoppas mest på; Hondas nya V4 för 1,5 millar. Det blir grejjer det!

Annars nya 1290 Superduke och att BMW överraskar och släpper en S1000RR med crosstyre, utan kåpor och orörd motor och chassi, ingen nedtrimmad mellanmjölksversion.

Last edited:
Ny 500cc 2-takt med insprut, alu ram. max 105kg Lv.reg med växellåda för gata.
pm mig om en sådan skulle tillverkas.

Jag hade tyckt de vart ballt med nåt lite crazy, typ 4-hjulig yamaha r12 med öhlinare å grejjer. :) (som likt de fula trehjuliga sakerna går att lägga) eller så nån körbar seriös elsporthoj från något av dom japanska märkena, kanske en v4 i sportchassi (japs såklart)
En realisering av Tesseract med stor motor med andra ord? :)
http://www.youtube.com/watch?v=hNrJOrfqA-E

Vad jag vill se?
En dieselhoj?
En turbomatad 400 med riktigt låg vikt?

Last edited:
Något från Japan som ger s1000rr en match.
S600rr.
Något som fyller ut tomrummet efter 250cc räser. Gärna gp450 fast fabrik.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Zx10r från 2011, vinner alla dagar mot BMW s1000rr, om vi talar om känsla :yoparty

En tajt V5 tvärställd med motorn som bärande ramdel. kolfiber hjul ram i Alu och Titan ....

Själv vill jag se en Yamaha YZF-R8! 800cc rad4a med crossplain vevaxel, en trippel verkar ju troligare men helst en 4a för mig.

Nu när du säger det så vore det riktigt kul med en 800cc R-hoj från Yamma faktiskt. Givetvis i R6:ans chassi isåfall! Vore en given bandagsraket för min del som inte har någon ambition att tävla!

Annars så vore en uppdaterad 600:a med mer vrid istället för några extra hk önskvärt!
Alternativt mindre och smidigare 1000cc.

En caféracer som är byggd för att köras fort.

Bifogat

• bmw-r75-cafe-racer.jpg
    bmw-r75-cafe-racer.jpg
    59.8 KB · Visningar: 169
  • cafe-racer-4.jpg
    cafe-racer-4.jpg
    67 KB · Visningar: 113
  • DBoy-CB350-LS1-D-700.jpg
    DBoy-CB350-LS1-D-700.jpg
    81.1 KB · Visningar: 109
En Yamaha R6 som inte är en R6-2007 med uppdaterad plast. Om jag får välja så vill jag dessutom ha en homologiseringsmodell för superstock med lättare hjul, bättre bromsar, TC etc.

En 800cc V3 med vettiga chassidelar,körklar 168kg. Lär dock inte komma från Japan då de varit väl konservativa de senaste årtiondet.

Det hade varit nåt nytt.

Ny Africa Twin med en helt ny motor. En snäll version och en HRC-version som siktar in sig på KTM 1190 Adventure.

Tyvärr verkar dock ryktena göra gällande att de pillar runt med den gamla VTR/Varadero-rovan. Vilket betyder att en ny AT skulle bli tung, slö och sluka mängder med bränsle. :(

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick