Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Drömma kan man ju alltid men det är nog inte så troligt att vi någonsin mer får se några tvåtaktare tillverkade för gatan med tanke på emissionsregler.
Nej det är nog tyvärr så, det sista som lämnar människan är hoppet.
Byta min dröm mot 4-takt förstör hela grejen, finns inget härligare än det där 2-takts ljudet/Karaktären.
Skulle vara trevligt om det kom en hoj som var perfekt mellanläge som touringmaskin och banräser.
Nästan alla touringlok vägen 200 kg+ och sporthoj/banräser är obekväma längre turer samt går ju knappt lasta någon på en sporthoj av nyare modell. Ska man ha något av det idag som jag nämner så får man titta på äldre sporthojar typ Ninja 900 01. Gsxr 1000 01. Cbr 929.
Tänk en hoj som är en touringmaskin på vägen du kommer till banan och orginalpackväskorna åker av den blir en bansmiskare som inte väger 200+. Har komponenter som tc och quickshift. Abs självklart. Är inte stor och klumpig utan lika smidig som en sporthoj. Motor 1000cc med olika effektlägen.
En perfekt hoj för oss som bara åker bana för skoj skull och inte för tävling. Sen underbar om man vill åka långa turer och med passagerare.
Har tittat på zzr1400 men den är för stor och klumpig samma hayabusa.
Tycker det saknas i hojsegmenetet en sådan här hoj typ hybrid gata touring/ bana.
http://www.grailengine.com/tech.phpDrömma kan man ju alltid men det är nog inte så troligt att vi någonsin mer får se några tvåtaktare tillverkade för gatan med tanke på emissionsregler.
Nej det är nog tyvärr så, det sista som lämnar människan är hoppet.
Byta min dröm mot 4-takt förstör hela grejen, finns inget härligare än det där 2-takts ljudet/Karaktären.100mpg är drygt 0.24liter/mil
Jag skulle faktiskt vilja ha en tvåtaktare, det skulle räcka med en 250, men den måste vara lätt, ruskigt lätt.
Och högljudda Jollymoto-pipor osv.
Nä, en 500 skare va.
En ny r6a och en ny 600rr hade suttit som smäck. Dom nuvarande är ju lastgamla![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |