Nya hojmodeller ni hoppas ska premiärvisas i höst!

1002cc

Medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Downtown
Hoj
FZR 1k
Själv vill jag se en Yamaha YZF-R8! 800cc rad4a med crossplain vevaxel, en trippel verkar ju troligare men helst en 4a för mig. Vad hoppas ni på? Ducati 899? Ny R1a? Har ni nå nys om vad som komma skall?
:yoparty:Bugar
 
Att Africa Twin produceras igen!

Edit: Att Speeder Bike blir verklighet.

original.jpg
 
Last edited:
Några förslag på hojjar som skulle få mig att vakna:

Honda:
RVF1000
Africa Twin II (90 Hk, Under 200 kg fulltankad)
VFR 800 (30 kg lättare, Moderna fjädringskomponenter, samma effekt. Ingen VTEC)

KTM
700 Adventure

Yamaha
XTZ 900 Teneré (TDM 900 motorn, Under 200 kg fulltankad)
 
Vätskekyld R1200GS Adventure.
 
Sporthojar med småkubik. Typ moderna zxr 400, rfv 400 osv. Riktiga sporthojar alltså, inte nån cbr 500... Gärna ha under 70kw så dom passar att strypa för a2.
 
Väldigt mycket fokus kommer ligga på fler A2-stadshojar tror jag.

Men hade ju inte vart fel med en ny GSX-R 1000 till 2014. Enda nya japanaren har ju bara varit Kawasaki än så länge...
 
Något från Japan som ger s1000rr en match.
S600rr.
Något som fyller ut tomrummet efter 250cc räser. Gärna gp450 fast fabrik.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express
 
Nya africa twin, bmw 1000rr naken modellen, triumph tiger 800xc aliminum ram, nya 3 cylindriga nakenhojen från yamaha, ny vfr 800
 
Africa Twin 2 hade vart kul.

Gillar alltid när nya modeller kommer, innebär ju att jag kan köpa föregående modell desto billigare begagnat :)
 
En ny Dodge Tomahawk med kåpor och slip-on. Även en matchande skinnväst med en örn, amerikanska flaggan samt texten "FREEDOM" fastsytt på ryggen.

image.jpg
 
Håller med Sandfållan om att en ny R6 skulle vara på tiden! Lite kluven dock om det ska vara en raspig radtrea, eller om det ska fortsätta yla på 16000 innan nästa spett åker i.

Dessutom borde de klämma fram en "civilversion" för oss som gillar 600:or, men som inte enbart gnider bana. En aningens högre styre och 20-literstank samt modellanpassade mjuka väskor är väl inget som stör en i övrigt perfekt hoj?

Sen borde Yamaha göra en KTM och ta XT 1200-motorn och stoppa den i en betydligt lättare och mer körajävlar-inspirerad ram, precis som KTM gjorde med Super Enduron. Detsamma med XT 660-motorn, bort med de tunga dubbla dämparna, på med riktig fjädring och plasttank så är saken klar!


Bra tråd, förresten!
 
Husaqvarna med vinkelmotorn, ny hoj i klass med RVF400, ny Negertwin med fokus på prestanda istället för tjocktouring och en Honda V4 supersport :yoparty
 
En R-version av Yamaha XT660z Tenéré! Typ 70hk, bättre dämpare och nått högljutt helsystem!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top