Bild Nya GSX-R 1000

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Tycker ni den lever upp till förväntningarna? Känns mer spännande än BMW S 1000 RR?

:)

- All-new 999cc engine
- 200bhp | 82ftlb | 200kg (est)
- All-new aluminium chassis
- Showa BFF fork and BFRC shock
- 10-level traction control
- Quickshifter/autoblipper

Men inte alls samma elektroniska satsning som BMW, Yamaha och de andra. Suzuki poängterar att den kommer vara billigare än konkurrenterna.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2015-11-17 kl. 23.14.00.jpg
    Skärmavbild 2015-11-17 kl. 23.14.00.jpg
    50.2 KB · Visningar: 287
  • GSX-R1000_9.jpg
    GSX-R1000_9.jpg
    112.7 KB · Visningar: 169
  • GSX-R1000_10.jpg
    GSX-R1000_10.jpg
    86.9 KB · Visningar: 129
  • Skärmavbild 2015-11-18 kl. 16.54.54.jpg
    Skärmavbild 2015-11-18 kl. 16.54.54.jpg
    60.2 KB · Visningar: 181
Last edited:
Ja,den är skitsnygg,men... Varför dessa digitala mätare???? :va Jag vill ha 2 stora analoga mätare!!!!!!!
 
Inte förtjust i såndär framlysen, men resten av den tycker jag är snyg.
 
Ptjaa faktiskt en del :) Spännande att de vågar gå sin egen väg och satsa på:
- traditionella manuellt justerbara men rätt högklassiga chassikomponenter.
- en hoj med växelassistans både vid upp- och nedväxling och en TC/ABS/Mapp-enhet utan senaste generationens sexaxliga gyro och måhända antiwheelie, kurv-ABS etc.
- Variabla kamtider för att klara effektmålet utan överladdning.
- en attraktiv prissättning.

Visar det sig att maskinen verkligen levererar när det kommer till varvtider på bana kan det möjligen visa sig att det är klokt att vara annorlunda och våga välja bort elektronik som de flesta av oss kanske inte nyttjar...?

Spännande och motvalls är det i alla fall. Denna vill jag som gubbe och med en tilltro till min egen gaskontroll provköra :)
 
Kommer bli ganska lik zx10 som kommer med samma grejer nästa år. Att dom inte går hela vägen med elektroniken är antagligen för att dom inte fick till en tillräckligt billig lösning och väljer att bortförklara det med att maskinen inte behöver det.

Känns som japanerna inte fokuserar alls på utseendet vilket inte gör mig nåt då funktion går före form. Dock är det tydligt att alla tillverkare gör hojar för banan snarare än gatan. Ser ingenting om ergonomi och trafiksäkerhet i någon presentation vilket är riktigt gött då det inte har något med en sh att göra.
 
Ska bli spännande att se den i verkligheten! Yamahan, Kawan och Aprilian kostar ju 175-180´ i basutförande, undrar var Suzuki kommer hamna, 150-160? Klart intressant!
 
Den ser ut som en moderniserad K3. Lampan gör det mest tydligt, men kolla noga på bakkåpan så ser ni där också.

Kan ju glädjas över att det är ett koncept och att riktiga modellen visas nästa år. Då har man hunnit spara och kan avgöra då. Annars fortsätter jag köra K5, fortfarande oslagbar ;)
 
Jag tror att det blir en bra hoj. Suzuki har alltid byggt sjyssta grejer, även den gamla K9:an hänger ju faktiskt med idag :)
Om ABS och TC tillsammans med chassi och fjädring är bra grejer så är det inte otroligt att Suzuki är inne på rätt spår. Många av dagens tillverkare har väldigt mycket finesser som i praktiken inte använd eller till och med är lösningar på problem som består i att de försöker upphäva naturlagarna... :)

Både Roffe och jag känner ju till ett antal omkullkörningar med företrädesvis S1000RR där föraren efteråt suttit och undrat vad som hände. "-Jag hade ju hojen i RAIN-mode..." är den vanligaste kommentaren... :)

Man kommer ju aldrig någonsin ifrån det faktum att det inte finns någon elektronik i världen som kan upphäva dumheter som begås av klumpen bakom styret...

...ska ju möjligtvis vara en elchock innan vederbörande ens kunnat köra iväg, den funktionen skulle lösa många problem...:tummenupp:)
 
Ja,den är skitsnygg,men... Varför dessa digitala mätare???? :va Jag vill ha 2 stora analoga mätare!!!!!!!

håller med dig. dock räcker det med en analog mätare... vill ha varvtal analogt och hastighet digitalt...

digitalt varvtal är värdelöst, hittills har jag ej kört en enda hoj där man ser den digitala varvräknaren när det är soligt.......
 
Snygg, ser ut som en sporthoj ska se ut.
Digitala mätarcluster är däremot en plåga, innan man hittar infon man söker så har man kört av vägen.
 
Jag tror att det blir en bra hoj. Suzuki har alltid byggt sjyssta grejer, även den gamla K9:an hänger ju faktiskt med idag :)
Om ABS och TC tillsammans med chassi och fjädring är bra grejer så är det inte otroligt att Suzuki är inne på rätt spår. Många av dagens tillverkare har väldigt mycket finesser som i praktiken inte använd eller till och med är lösningar på problem som består i att de försöker upphäva naturlagarna... :)

Både Roffe och jag känner ju till ett antal omkullkörningar med företrädesvis S1000RR där föraren efteråt suttit och undrat vad som hände. "-Jag hade ju hojen i RAIN-mode..." är den vanligaste kommentaren... :)

Man kommer ju aldrig någonsin ifrån det faktum att det inte finns någon elektronik i världen som kan upphäva dumheter som begås av klumpen bakom styret...

...ska ju möjligtvis vara en elchock innan vederbörande ens kunnat köra iväg, den funktionen skulle lösa många problem...:tummenupp:)

ja den mänskliga faktorn är svår att bygga bort...... om man inte tar bort föraren helt....

http://www.bike.se/nyheter/yamaha-visar-sjalvkorande-motorcykel

http://robotnyheter.se/2015/10/30/yamaha-motobot-kor-mc-autonomt/
 
Ska bli spännande att se den i verkligheten! Yamahan, Kawan och Aprilian kostar ju 175-180´ i basutförande, undrar var Suzuki kommer hamna, 150-160? Klart intressant!

RSV4RR börjar på 160 papp, det är "race pack" (öhlinare) och factoryn (i princip bara lacken som skiljer mot "race pack") som drar i väg.
 
Digitala mätarcluster är däremot en plåga, innan man hittar infon man söker så har man kört av vägen.
Inte säker på att du har rätt. Alla motorcyklar i MotoGP har heldigital instrumentering och de följer ju inga modetrender.
 
Inte säker på att du har rätt. Alla motorcyklar i MotoGP har heldigital instrumentering och de följer ju inga modetrender.

Kan kanske bero på att de inte använder varvräknaren under race utan använder växlingslampa.
Och de digitala panelerna är praktiska att använda till inställningsarbetet under Practice.
 
Inte säker på att du har rätt. Alla motorcyklar i MotoGP har heldigital instrumentering och de följer ju inga modetrender.

Kan kanske bero på att de inte använder varvräknaren under race utan använder växlingslampa.
Det är väl växlingslampan som sitter mitt i längst upp? På gixxern i tråden.
Och de digitala panelerna är praktiska att använda till inställningsarbetet under practise.
 
Nej, jag tänker säga som jag tycker...
Den var inte särskilt snygg :död Älskar Suzuki, men den går nog jävligt bra :Bugar
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top