Bild Nya GSX-R 1000

Jodå, jag har alldeles rätt, eftersom det är min åsikt om dessa.
Du skrev att digitala mätarkluster är en plåga, men jag tänker att eftersom alla team i MotoGP väljer detta framför ett kluster med analoga mätare borde man kunna dra några slutsatser av detta. Honda väljer ju det som är mest funktionellt, inte det som ser modernt ut.

Kan kanske bero på att de inte använder varvräknaren under race utan använder växlingslampa.
Det är väl växlingslampan som sitter mitt i längst upp? På gixxern i tråden.
Och de digitala panelerna är praktiska att använda till inställningsarbetet under practise.
Så hur är de sämre än ett kluster av analoga mätare? MotoGP-teamen hade ju kunnat välja ett LCD-fönster med massa fejkade analoga mätare.

:)

Last edited:
Växlingslampa har jag på min ZX10R som också har digital varvräknare.
Vill även påstå att jag kan se varvtal under på dagen när solen lyser :tummenupp

Synd att den inte byggs helt utan elektronik, vilket skulle gynna dinosaurier och övriga åldringar som minsann kör så det ryker helt utan assistans. En slev gröt och lite huggkubbe på det! :rofl

Synd att den inte byggs helt utan elektronik, vilket skulle gynna dinosaurier och övriga åldringar som minsann kör så det ryker helt utan assistans. En slev gröt och lite huggkubbe på det! :rofl

Haha I see where you are going! För dessa dinosaurier är det väll bara att handla Honda eller någon av dom osålda L6:orna som står i lager. :tungan

Back