Nya GoPro HERO 3 - Black Edition (Coolt på riktigt)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hero 3 blask eDition finns för 3600 på Apple store...typ 1000 spänn mindre än på t ex Ridestore. För 3600 är det en bra deal...

Busvirre

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
Husky supermoto
Jag fick hem min gopro 3 black edition och är fortfarande extas! Wifi till fjärr, livestream till telefonen via gopro app, 720 120 fps, och en grym 1080 60 fps samt ultra wide 1440 48 fps. Verkar riktigt bra!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag fick hem min gopro 3 black edition och är fortfarande extas! Wifi till fjärr, livestream till telefonen via gopro app, 720 120 fps, och en grym 1080 60 fps samt ultra wide 1440 48 fps. Verkar riktigt bra!

Vart köpte du ifrån, de flesta verkar inte fått in den i lager än :confused:

Busvirre

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
Husky supermoto
Jag köpte av en som hade en med sig från USA :) men kolla blocket, finns en del för runt 4000kr. Tror inte det blir så jättemycket billigare än så! köpte min för 3700.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Fråga: "vem" är access punkt, GoPron eller Mobilen?

/D

Busvirre

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
Husky supermoto
Jag är osäker på det, tror att gopron är källan eftersom den har wifi knapp. Så kopplar du mobilen till gopron. Ungefär som bluetooth har jag uppfattat det!

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
GoPro 3 Black med LCD-bakstycke och extra batteri: 3750:- i Singapore (Changi).
Jäkligt kul pryl att sladda runt i surfen med :)

Tjita1

Guest
Både gopro och sonys har väl externt uttag för mic, så är väl bara bara plugga in nån liten mic och dra in i hjälmen väl?
Absolut, men hur löser man det när den sitter i det vattentäta skalet? Visst, finns skeletonskal, men då är den ju inte vattentät längre.. :( Tycker GoPro borde tänkt på detta och tillverkat en trådlös mic att köpa till.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag hade ställt in mig på att köpa sonyn men det föll på att det finns så få tillbehör för att fästa kameran då de inte hunnit släppa de än
Fast om inte jag kommer ihåg fel så är det väl så att Sonyn har hål för vanlig 1/4" stativskruv? Då kan man alltså använda samma prylar som man använder för att sätta fast vanliga videokameror och stillbildskameror på saker och ting. Detta medan GoPro kräver ett extra tillbehör för ett par hundra för att man ska kunna fästa de på vanliga stativ.

Absolut, men hur löser man det när den sitter i det vattentäta skalet? Visst, finns skeletonskal, men då är den ju inte vattentät längre.. :( Tycker GoPro borde tänkt på detta och tillverkat en trådlös mic att köpa till.
Men hade de tillverkat en version som klarade av trådlös mick så hade den kanske blivit både tyngre och dyrare (kanske inte så många gram tyngre om de kört en bluetoothlösning iofs). De kanske gjorde en överslagsräkning på hur många som vore intresserade av att kunna använda en trådlös mikrofon, hur mycket högre tillverkningskostnaden skulle vara, hur mycket mer utvecklingskostnader på hårdvara och mjukvara som skulle behövas, vilken effekt allt det skulle få på försäljningspriset och om det vore en sån unique selling point för att tillräckligt många skulle välja det alternativet istället för att gå till konkurrenterna.

Eller så använder du den bara när det är soligt och inte om du ska ut och köra enduro och håller tillgodo med att vattentätheten kompromissas med en extern mick ansluten.

Du kan ju koppla in en hjälmmikrofon till någon slags diktafon som man förvarar i en ficka, klappa ljudet och sedan synka det i redigeringen. Men har du inte en riktigt bra strupmick eller Sveriges tystaste hjälm så kommer det hur som helst att låta som skit i hastigheter över 80kmh och vara totalt ohörbart i över ca 160kmh.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Raderad medlem 61114

Guest
Dålig fart i denna tråden..

Jag ska köpa en inom kort. Lutar åt en GOPRO 3+ Silver? Kommer användas i första hand till mc-filmer, men även semester, bad å ungar! Vad har den för batteritid vid inspelning i 720p respektive 1080p?

Vad är det för kamera onvanligaklockor.se säljer? Ser ut att vara en kopia på gopro, funkar gopros fästen till den? Den var dock inte så lockande med 70 min batteritid..

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Dålig fart i denna tråden..

Jag ska köpa en inom kort. Lutar åt en GOPRO 3+ Silver? Kommer användas i första hand till mc-filmer, men även semester, bad å ungar! Vad har den för batteritid vid inspelning i 720p respektive 1080p?

Vad är det för kamera onvanligaklockor.se säljer? Ser ut att vara en kopia på gopro, funkar gopros fästen till den? Den var dock inte så lockande med 70 min batteritid..

Det här är tider för den äldre Hero 3. Hero 3+ ger ~30% längre batteritid (i alla fall Black Edition, osäker på Silver).

http://gopro.com/support/articles/hero3-battery-life

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...