Nya GoPro HERO 3 - Black Edition (Coolt på riktigt)

Jag röstar för Sony HDR-AS15. Den har SteadyShot, den är billigare än GoPro Hero 3 Black Edition och den har mycket mindre frontarea (diskretare och mindre luftmotstånd). Jag behöver inget som den saknar som Hero 3 Black har som jag behöver, 4K kommer jag inte att filma och jag behöver inte utdraget ljud när jag filmar 120fps i 720p och kör det i 1/4 fart.

Jag röstar för Sony HDR-AS15. Den har SteadyShot, den är billigare än GoPro Hero 3 Black Edition och den har mycket mindre frontarea (diskretare och mindre luftmotstånd). Jag behöver inget som den saknar som Hero 3 Black har som jag behöver, 4K kommer jag inte att filma och jag behöver inte utdraget ljud när jag filmar 120fps i 720p och kör det i 1/4 fart.

Yes. Överlag röstar jag också på den. Så fort jag får mitt kreditkort att funka till mitt paypal konto kommer jag att köpa den. Det enda negativa jag hittar med den är att GoPro kan du välja att filma i t.ex. 720p 60fps och då ha normal "flow" och sedan aktivt välja vilka stunder du ska sakta ner, medans här blir hela klippet "slow motion"... Men man kan inte ha allt, man får överväga de olika fördelarna.

Fint, nu kommer vi få se tusen likadana filmer från bulten i slow motion...

edit: och kö-körning i GBG...

Bra produktdata.......:död
Bildsensor 1,3 miljoner pixlar (CMOS)
Funktionslägen Videoinspelning, fotografering,
trafikövervakningsläge, flyttbar enhet,
webbkamera
Kameraobjektiv F3.1 f=9,3 mm
Digital zoom 4x
Slutare Elektronisk
LCD-skärm 2-tums pekskärm
Bildupplösning 5M (2592x1944), 3M (2048x1536), 1M
(1280x1024)
Videoupplösning VGA: 640x480 (60 bilder/sekund), 720P:
1280x720 (30 bilder/sekund)
Vitbalans Automatisk
Exponering: Automatisk
Filformat
Bild AVI
Video JPEG
Lagringsmedia SD-kort (upp till 32 GB) (Inbyggt
flashminne saknas)
USB USB 2.0
Strömförsörjning Inbyggt 3,7 V laddningsbart litiumbatteri
Mått (längd x bredd x höjd) 67 x 48 x 29 mm
Vikt ca 46,5 g

:) :) :)

Sony kameran verkar vara intressant för att den är nog lättare att fästa på en hjälm när jag ska dyka grotta, typ som man fäster en lampa. Streamlinad...men frågan är hur den fixar kasst ljus och framförallt UV. Extern skärm är najs att ha, när man ställer in. Dessutom är det fint med fjärr och app tycker jag för andra typer av applikationer hi hi...Kanske tar jag och tjöper båda ? Gör man det utomlands landar de på samma pris som en GP Black i Sverige :tungan

Last edited:
Tror det blir en HD3 så fort den finns... Men ingen idé att stressa. Jag har kört med HD2 vid dykning, funkar skitbra men å andra sidan går ju allt i slow motion där så ännu saktare så somnar man :)

Men en HD3 på huvet och en HD2 bakåt på tanken... Kan bli fint. Eller så sätter man den andra kameran på polaren.

Filma när jag tjör hoj är fullständigt meningslöst, blir sjukt trist.

När exakt kommer de ut i handeln i US / utomlands ? Skulle d va Nov ?

Tror det blir en HD3 så fort den finns... Men ingen idé att stressa. Jag har kört med HD2 vid dykning, funkar skitbra men å andra sidan går ju allt i slow motion där så ännu saktare så somnar man :)

Men en HD3 på huvet och en HD2 bakåt på tanken... Kan bli fint. Eller så sätter man den andra kameran på polaren.

Filma när jag tjör hoj är fullständigt meningslöst, blir sjukt trist.

Då får du jobba på din tjörning lite så du tjör roligt !

Den är skön den här..såg den förut ! Lite som att köra till jobbet varje morgon...

Last edited:
NoRegrets:
Enligt de klipp jag sett och de tester jag läst är Sonyn mycket bättre i dåliga ljusförhållanden än GoPro Hero 2. 3:an har jag inte sett någon jämförelse med. Men att jag lutar mot Sonyn är mycket av samma anledning som du säger, den stör mindre om man har den på sidan av huvudet. Den skall släppas i november här i Sverige.

Fraktkostnaden är betydligt högre när man köper prylar från USA dock, såg den snäppet dyrare men då i England.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT