Teddy
"...I been here for years"
Väl talat, jag har samma åsikt.oscar skrev:bla bla bla...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Väl talat, jag har samma åsikt.oscar skrev:bla bla bla...
Jag tycker att detta var ett konstruktivt och bra förslag! För som du nämner Micke kommer ju tyvärr SP klassen att fasas ut (ve och fasaGSXR1100R skrev:2048768Eftersom man inte längre tillverkar hojar för 250SP så kommer den klassen så småningom att vara utfasad om inget drastiskt händer, vad som behövs är en billig och enkel instegsklass som kan ersätta 250SP, vad sägs om en billig enhetsklass typ denna då.
Kawasaki ER-6 kostar 60.000:- sek men går att få loss billigare, troligtvis kan man få en spritt ny ER-6 redy to race för samma summa, inget slipon eller annan typ av trim får förekomma eftersom Svemo i år satsar hårt för att minska bullret på våra banor, detta är ett miljökrav.
GSXR1100R skrev:2048768
Kawasaki ER-6 kostar 60.000:- sek men går att få loss billigare, troligtvis kan man få en spritt ny ER-6 redy to race för samma summa, inget slipon eller annan typ av trim får förekomma eftersom Svemo i år satsar hårt för att minska bullret på våra banor, detta är ett miljökrav.
GSXR1100R skrev:2048768Eftersom man inte längre tillverkar hojar för 250SP så kommer den klassen så småningom att vara utfasad om inget drastiskt händer, vad som behövs är en billig och enkel instegsklass som kan ersätta 250SP, vad sägs om en billig enhetsklass typ denna då.
Kawasaki ER-6 kostar 60.000:- sek men går att få loss billigare, troligtvis kan man få en spritt ny ER-6 redy to race för samma summa, inget slipon eller annan typ av trim får förekomma eftersom Svemo i år satsar hårt för att minska bullret på våra banor, detta är ett miljökrav.
Maverick_ou812 skrev:2049635
ER6 / SV650 låter mer humant att börja med. Sen avskräcker inte priset heller. Dock ser jag hellre SV650 då det redan idag finns begagnatalternativ. Blir det ER6 måste ju alla köpa nytt = hög kapitalkostnad = begränsningar för nybörjare.
Den ska vara tillåten för både A-förare och B-förare, sådana här klasser är väl till för att locka folk till racingen.björn.e skrev:2049933Tycker det låter som en bra ide, men ska den vara öppen för A eller B kanske båda?
björn
Ursäkta en yngling.... skulle det inte vara en instegsklass? A- förare? Har man inte kört en del då?aRWe skrev:2050268Den ska vara tillåten för både A-förare och B-förare, sådana här klasser är väl till för att locka folk till racingen.
GSXR1100R skrev:2048768Eftersom man inte längre tillverkar hojar för 250SP så kommer den klassen så småningom att vara utfasad om inget drastiskt händer, vad som behövs är en billig och enkel instegsklass som kan ersätta 250SP, vad sägs om en billig enhetsklass typ denna då.
Ja helst hade man ju ersatt 250SP med en RSV450 eftersom den är mera rejsig än ER-6 så vi får se vad som händer, får Aprilia tummen ur innan 250SP fasas ut så...Torkel skrev:2049945Billig standardklass är kanon men gärna med en cykel som är någotsånär tillverkad från början för att gå på bana. Läs gärna på min profilsida för lite tester om RS250'n, det är inte för inte det är/har varit en populär klass! Jag har ju inte testat ER-6 som DQ har så jag får väl tro honom när han menar att den har potential (fast han är märkessmittad...)
Personligen hoppas jag att Aprilia får tummen ur med sin RSV450 och att den inte blir för dyr, det känns som ett våldsamt bättre paket än ER6 eller SV650. SV650 är det för övrigt lögn att få plats på om man är 190+, jag har testat. RS250'n är osannolikt rymlig i jämförelse med vad som helst!
250 SP är en klass både för A- och B-förareMaverick_ou812 skrev:2050387Ursäkta en yngling.... skulle det inte vara en instegsklass? A- förare? Har man inte kört en del då?
Jadå du är ursäktadMaverick_ou812 skrev:2050387Ursäkta en yngling.... skulle det inte vara en instegsklass? A- förare? Har man inte kört en del då?
aRWe skrev:2050929Jadå du är ursäktadoch vart skulle A-förarna från 250 SP ta vägen?
Det vet jag men jag "hängde upp" mig på formuleringen "instegsklass".Åsa skrev:2050910250 SP är en klass både för A- och B-förare![]()
Eftersom blåryk ändå försvinner så är 4t enda utvägen. Så varför satsar inte A- förarna från 250 SP på SS600 alt. STD600 och ser till att det fältet blir ett riktigt getingbo? Eller är dom klasserna mycket dyrare än 250 SP?aRWe skrev:2050929Jadå du är ursäktadoch vart skulle A-förarna från 250 SP ta vägen?
Detta kanske är den självklara lösningen bara "alla" får sin möjlighet att tävla.Jörgen #31 skrev:2050948250SP var och är en AB-klass och jag tycker det funkat bra. De snabbare A-förarna sporrar de långsammare B-förarna. OM det i framtiden blir en stor klass, så får man väl ha ett A-fält och ett B-fält.
/Jörgen
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |