Nya friska ideer

Jag tycker att det verkar vara ett


  • Antal röstningar
    0
Gustav O skrev:
2066537 Supermoto och RR är två olika discipliner.

Jasså? Du menar att det finns en värld utanför min garderob? :D
Går väl att åka rr med en SM-hoj?
De värsta 2-taktsivrarna kan ju alltid köpa en lös Maico-spis(finns på sidan) och slänga in i valfritt chassi.
 
Jag heter Lasse skrev:
2066920 Jasså? Du menar att det finns en värld utanför min garderob? :D
Går väl att åka rr med en SM-hoj?
De värsta 2-taktsivrarna kan ju alltid köpa en lös Maico-spis(finns på sidan) och slänga in i valfritt chassi.
Det är klart det gå rmen det blir ju en helt annan sport då. Vill man ha tvåtakt köper man en Metrakit, klart fränaste hojen i den här tråden.
 
Gustav O skrev:
2066927 Det är klart det gå rmen det blir ju en helt annan sport då. Vill man ha tvåtakt köper man en Metrakit, klart fränaste hojen i den här tråden.

Metrakit:en verkade lite trött för oss feta svenskar.
 
Finns det mer info om detta?
Läste en artikel i pb om just Kawwas ER-6f och dom tyckte det skulle varit en alldeles utmärkt hoj att använda i ett sånt här sammanhang. Jämfördes med SV 650 och "vann" den kampen.
 
Låter toppen, jag är lätt på, trött på att åka gata och riskera frontalkrocka med en jävla lastbil när det är betydligt säkrare att åka bana
(gäller ej kinnekulle) :4skrika
 
Inte för att sätta käppar i hjulet(-en) men som det är nu finns inte tid för at köra en klass till i samband med de racehelger vi har. En ny klass innebär att någon ska bort. Vilken skulle det bli i så fall??
LMS som har ganska så frikostigt schema gentemot andra banor har inte plats (än så länge skall tilläggas) för en ny klass varken i SM eller B-race helgerna. Det var det negativa men tänkvärda....

Nu till det mer positiva. Finland kör en Ducati 900SSie serie. Ducati Norra Europa har visat ett visst intresse för att kunna köra en liknande klass i sverige. Kan nog kanske bli en roligare klass med lite mer banorienterat chassi (bl a samma gaffel som 996/Honda RC45 mfl.) än ER-6 och SV650?

Ett ännu mer hett ämne som kan klassas som positivt, är att det finns "krafter" som vill ordna ett BoTT (Battle of The Twins) i samband med B-race 2/7 på Sviestad. BoTT'en är tänkt att ha samma reglemente som R1000 fast med tillägget att det enbart är tillåtet med 2 cylindrar. Alltså 2-cylindriga fyrtakt mellan 601cc och 1000cc där både SV650 och ER6 klassar in tillsammans med Aprilior, Monster, XB-9R och en och annan 996:a.

För att Bott'en ska bli verklighet, behövs lite "mutor och smekningar" till vissa delar av LMS RR-kommitté och att vi får ett tiotal förare och ett 20-tal funkisar till än de som redan vet om detta. Om, och ett verkligt stort OM egentligen, vi får ihop allt detta och att 1/7 är ledig, så kan det KANSKE bli ett tvådagars B-race med en NY klass (eller mer nyggammal kanske då vi hade BoTT i Svedala i slutet av 80-talet) utan att någon gammal klass får stryka på fötterna.

Skulle vara skoj om ni som verkligen till 99% skulle kunna ställa upp och köra BoTT den 2/7 om det blir av, hör av er till mig på bott@motoveloce.com och meddelar ert intresse.

/Micke
 
:tummenupp :yoparty :banana
EazyLiving skrev:
2102547 Inte för att sätta käppar i hjulet(-en) men som det är nu finns inte tid för at köra en klass till i samband med de racehelger vi har. En ny klass innebär att någon ska bort. Vilken skulle det bli i så fall??
LMS som har ganska så frikostigt schema gentemot andra banor har inte plats (än så länge skall tilläggas) för en ny klass varken i SM eller B-race helgerna. Det var det negativa men tänkvärda....

Nu till det mer positiva. Finland kör en Ducati 900SSie serie. Ducati Norra Europa har visat ett visst intresse för att kunna köra en liknande klass i sverige. Kan nog kanske bli en roligare klass med lite mer banorienterat chassi (bl a samma gaffel som 996/Honda RC45 mfl.) än ER-6 och SV650?

Ett ännu mer hett ämne som kan klassas som positivt, är att det finns "krafter" som vill ordna ett BoTT (Battle of The Twins) i samband med B-race 2/7 på Sviestad. BoTT'en är tänkt att ha samma reglemente som R1000 fast med tillägget att det enbart är tillåtet med 2 cylindrar. Alltså 2-cylindriga fyrtakt mellan 601cc och 1000cc där både SV650 och ER6 klassar in tillsammans med Aprilior, Monster, XB-9R och en och annan 996:a.

För att Bott'en ska bli verklighet, behövs lite "mutor och smekningar" till vissa delar av LMS RR-kommitté och att vi får ett tiotal förare och ett 20-tal funkisar till än de som redan vet om detta. Om, och ett verkligt stort OM egentligen, vi får ihop allt detta och att 1/7 är ledig, så kan det KANSKE bli ett tvådagars B-race med en NY klass (eller mer nyggammal kanske då vi hade BoTT i Svedala i slutet av 80-talet) utan att någon gammal klass får stryka på fötterna.

Skulle vara skoj om ni som verkligen till 99% skulle kunna ställa upp och köra BoTT den 2/7 om det blir av, hör av er till mig på bott@motoveloce.com och meddelar ert intresse.

/Micke
 
nu är detta en gammal tråd men jag började fundera på Kawasaki 250R,
22,2kW lite mer sportutförande änn ER-6. Hade den bara i bakhuvudet när jag läste tråden o trodde den låg i samma prisklass men en hoj för 36,900 borde väll vara okej för en instegsklass, vet dock inte hur den är att köra och om det blir för tråkigt med 250cc 4t?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top