Nya friska ideer

Jag tycker att det verkar vara ett


  • Antal röstningar
    0
Maverick_ou812 skrev:
2051010
Eftersom blåryk ändå försvinner så är 4t enda utvägen. Så varför satsar inte A- förarna från 250 SP på SS600 alt. STD600 och ser till att det fältet blir ett riktigt getingbo? Eller är dom klasserna mycket dyrare än 250 SP?

För att 4T är tristare än 2T kanske?
För att 2T är enklare att meka med än 4T?
En av de stora fördelarna med SP har ju varit pengarna. SP är den överlägset billigaste klassen tror jag inte lade mer än 35000/säsong och då är ALLT inkluderat.

/Jörgen
 
Jag skulle vilja se en hyosung/sv650klass. http://www.gt650-cup.de/photo.htm Då skulle kostnaderna kunna hållas nere vilket skulle leda till att fler dras till klassen. Skulle ju vara kanon om 400cc radfyror och andra jämnlika hojar kunde vara med..
 
Jörgen #31 skrev:
2051051 För att 4T är tristare än 2T kanske?
För att 2T är enklare att meka med än 4T?
En av de stora fördelarna med SP har ju varit pengarna. SP är den överlägset billigaste klassen tror jag inte lade mer än 35000/säsong och då är ALLT inkluderat.

/Jörgen


4-smäll tråkigare tilllåt mig :rofl (ne nu ska vi inte förstöra tråden med 2t vs 4t) Man kan fortfarande köra buget med en 4takt om den inte är så stark, det är ju därför du inte blåser så mycket däck. Vilket är den största kostnaden. Honjsongggg tycker jag med verkar vara en seriös utmanare :tummenupp

björn
 
Jag lade faktiskt fram detta som ett förslag till vissa på mässan i år, så jag tycker det låter perfekt.
Dock tror jag på kawa Er6 eller sukas motsvarande hoj inte sv650 eftersom den kostar mer. Man kan faktiskt inte jämföra begagnat pris med nypris.
Dessutom tror jag det är lättare att få någon importör ombord, kanske erbjuda oreggade hojar = billigt.

En annan fördel för importören är reklamen som dessutom kastar lite rejs glans på en billig nybörjar hoj.

Pris mässigt tror jag en sådan här klass blir billigare än SP250 eftersom hojarna bör hålla betydligt bättre och hojarna i princip är billigare än vad aprillian var ny!

Pressa fram denna klass redan nästa år så lovar jag att köra iallafall.
 
RR ABBE skrev:
2064771 Jag lade faktiskt fram detta som ett förslag till vissa på mässan i år, så jag tycker det låter perfekt.
Dock tror jag på kawa Er6 eller sukas motsvarande hoj inte sv650 eftersom den kostar mer. Man kan faktiskt inte jämföra begagnat pris med nypris.
Dessutom tror jag det är lättare att få någon importör ombord, kanske erbjuda oreggade hojar = billigt.

En annan fördel för importören är reklamen som dessutom kastar lite rejs glans på en billig nybörjar hoj.

Pris mässigt tror jag en sådan här klass blir billigare än SP250 eftersom hojarna bör hålla betydligt bättre och hojarna i princip är billigare än vad aprillian var ny!

Pressa fram denna klass redan nästa år så lovar jag att köra iallafall.

Men hyosung gt650r är billig ny.
 
ola_sandin skrev:
2064794 Men hyosung gt650r är billig ny.

Synd den inte är så "racemässig" som RS250´n.. Men tillverkas inte Honda VFR400 eller vad de heter på licens, i Korea, eller Taiwan eller nåt (minns inte landet).
Det var nån som gled omkring på en sådan på Knutstorp i somras.

mvh
/Jörgen
 
Yamaha?

Varför är det ingen som vill ha fz6?
Den är det ju lite klipp i iallafall.
Och inte är den dyr heller varken ny eller som beg.
 
Swedie skrev:
2064798 Jag är gärna med o promotar och letar hjälpare. eller nått. Vore skitkul klass!
Låter kanon, jag jobbar vidare med detta, min kontakt på Kawazaki har visat stort intresse och ser gärna att det blir en enhetsklass.
 
GSXR1100R skrev:
2065075 Låter kanon, jag jobbar vidare med detta, min kontakt på Kawazaki har visat stort intresse och ser gärna att det blir en enhetsklass.
En sak att tänka på när pollresultet utvärderas kan ju vara antalet 2-taktsförare som röstat för vs. emot. Dom som idag kör 4-takt blir det (kanske :confused:) inte någon större skillnad för.
Bara en tanke.

Bra jubbat Miickke, som vi sär i Skaune.
 
Tycker att allt detta låter kanon :tummenupp

Men lite synd att det alltid skall bli svensksjukan med att allt skall vara värre (som att man måste ha en R1 eller K5:a för att ha kul)? Kan vi inte hålla oss till att man skall ha en riktigt billig hoj. En ny hoj modell som tex ER6 går ju säker att få lite stöd från Kawa med också. Sedan så finns ju typ Yamas XTX eller MT03 att välja på. Är väl bara att ställa märkena mot varandra? Låt dom konkurrera lite :)


Sedan så hade det väl varit kanon kul med en klass där det körs med Aprilias nya rr hoj (om den nu kommer) men den klassen kommer inte bli billig, tyvärr. Kolla bara vad deras nya motard kostar så förstår man ju. Rejsing behöver inte betyda värstinghojar!! Kan bli minst lika kul även om hojen har lite halv kass fjädring och inte mer än 70-80 kusar så länge alla har samma :)

Nej, en klass med Kawas ER6:a låter för mig helt perfekt. Leker med tanken att man tom skulle kunna köra med sin hoj till rejset, tejpa för lamporna mm och ut och rejsa :D Sådana klasser har ju faktiskt funnits i tex England (speed tripple). Tycker att det hade varit coolt värre :)

"Riktig" rejsing kommer det ju alltid finns ändå för de som vill sattsa lite mer seriöst och tävla mer "riktiga" rejs hojar.
 
Last edited:
faan, sv650 då :tungan

Inte för att jag älskar min hoj så extremt, men då kanske jag skiter i att sälja den billigt.
 
Jörgen #31 skrev:
2064930 Synd den inte är så "racemässig" som RS250´n.. Men tillverkas inte Honda VFR400 eller vad de heter på licens, i Korea, eller Taiwan eller nåt (minns inte landet).
Det var nån som gled omkring på en sådan på Knutstorp i somras.

mvh
/Jörgen

Det verkar finnas någon hyosung-klass nere i Europa. Dessa verkar ju "racemässiga" http://www.gt650-cup.de/Bilder005/15-10-2005/DSCF0513.JPG
http://www.gt650-cup.de/Bilder002/Hockenheimtest2.jpg
http://www.gt650-cup.de/Bilder005/Patrick.jpg
 
bebbe skrev:
2065096 Tycker att allt detta låter kanon :tummenupp

Men lite synd att det alltid skall bli svensksjukan med att allt skall vara värre (som att man måste ha en R1 eller K5:a för att ha kul)? Kan vi inte hålla oss till att man skall ha en riktigt billig hoj. En ny hoj modell som tex ER6 går ju säker att få lite stöd från Kawa med också. Sedan så finns ju typ Yamas XTX eller MT03 att välja på. Är väl bara att ställa märkena mot varandra? Låt dom konkurrera lite :)


"Riktig" rejsing kommer det ju alltid finns ändå för de som vill sattsa lite mer seriöst och tävla mer "riktiga" rejs hojar.
Ja och som sagt så har Kawa redan visat stort intresse att hjälpa oss med detta.
 
GSXR1100R skrev:
2066421 Ja och som sagt så har Kawa redan visat stort intresse att hjälpa oss med detta.

Låter bra! Om detta blir verklighet kanske jag tillslut kan få min dröm om att tävla lite förverkligad. Hade varit jäkligt roligt!!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top