Nya BMW s1000rr, levereras med Continentaldäck..

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Vad tror ni om det:va Har aldrig nånsin kört på Continental, minns inte vilket av dem som satt på visningsexet men det känns som om jag kanske skulle byta däck innan jag kör en meter när jag får hojen?? Eller vad tycker ni?

Nån som har goda erfarenheter av Continental?

Continental blir däckleverantör till Pro Superbike i år. De satsar hårt på sportdäck också så du behöver nog inte vara orolig.

Är det Continental Race Attack Street däck som sitter på???? så har jag iallafall bara gott att säga om dem.

De fungerar mycket bra på torr asfalt, väl godkänt på bana, lite sämre när det är våt vägbana men det går att köra.

Är det Continental Race Attack Street däck som sitter på???? så har jag iallafall bara gott att säga om dem.

De fungerar mycket bra på torr asfalt, väl godkänt på bana, lite sämre när det är våt vägbana men det går att köra.

Ja så hette de ja:tummenupp ..går att köra.. det låter ju tryggt ;-)
Jag vill nog helst att de ska funka lite bättre än så...

Förvisso kanske BMW sätter på dem för att man ska ha nån nytta av antispinn-systemet :-)

Ja så hette de ja:tummenupp ..går att köra.. det låter ju tryggt ;-)
Jag vill nog helst att de ska funka lite bättre än så...

Förvisso kanske BMW sätter på dem för att man ska ha nån nytta av antispinn-systemet :-)

Däcken är så nära bandäck du kan komma för att vara ett godkänt gatdäck. Men byt du och gör dig det besväret om du vill, mig spelar det ingen roll. Du fråga om någon har goda erfarenheter av continental och ja det finns flera bara googla så får du upp vad andra tycker inte bara jag.:tummenupp

men att använda google kanske är för jobbigt för fröken ;-)

Däcken är så nära bandäck du kan komma för att vara ett godkänt gatdäck. Men byt du och gör dig det besväret om du vill, mig spelar det ingen roll. Du fråga om någon har goda erfarenheter av continental och ja det finns flera bara googla så får du upp vad andra tycker inte bara jag.:tummenupp

Jag tackar för ditt svar, det var absolut inte meningen att vara spydig på nåt sätt, jag läste mitt svar nu och såg att det kanske kunde misstolkas för det var skrivet med ironi:tummenupp

Jag får väl helt enkelt prova dom och se vad de går för!?

Jag tackar för ditt svar, det var absolut inte meningen att vara spydig på nåt sätt, jag läste mitt svar nu och såg att det kanske kunde misstolkas för det var skrivet med ironi:tummenupp

PS. det var snällt att kalla tant för fröken:tummenupp

Last edited:
Jag tävlade på Continentaldäck 1988..Funkade då , tror inte dom blivit sämre på 22 år..asg
ps. på min Rd 350 hade jag för 2 år sen ett framdäck från det kända märket Kenda Challanger från 1988..funka fint det med..Hojen är ju från 83 så nästan nya sulor..asg

PS. det var snällt att kalla tant för fröken:tummenupp

He he :)
Hoppas du blir nöjd med däcken, skriv gärna en tråd i sommar om vad du tycker om dem och hur de fungerat på BMW 1000 rr hojen.

Btw Körde 2 bandagar, en kväll på Falken och 700 mil snabb gatkörning sen var slitagevarningen framme.

Last edited:
He he :)
Hoppas du blir nöjd med däcken, skriv gärna en tråd i sommar om vad du tycker om dem och hur de fungerat på BMW 1000 rr hojen.

Btw Körde 2 bandagar, en kväll på Falken och 700 mil snabb gatakörning sen var slitagevarningen framme.

Japp jag testar dem och återkommer:tummenupp
Det låter som om de inte är alltför mjuka i gummit då om de pallade allt det där:)

Jag tävlade på Continentaldäck 1988..Funkade då , tror inte dom blivit sämre på 22 år..asg
ps. på min Rd 350 hade jag för 2 år sen ett framdäck från det kända märket Kenda Challanger från 1988..funka fint det med..Hojen är ju från 83 så nästan nya sulor..asg

Vad hette det knastertorra fälgskydd du hade fram på den i somras?
Ruskigt fäste :brinnerup

Ser ju faktiskt lite grovmönstrade ut, men verkar funka hyfsat i kyligare väderlek: http://www.youtube.com/watch?v=QHPOw-Xmm4o

:)

det där var inga contis btw

lite info om contis race attack street
http://www.kneedraggers.com/details..._Street_DOTRace_Radial_Rear_Tire--636451.html
•Street-legal race tire equals race performance to the road.
•Continuous compound technology makes it possible to use a homogeneous grip grading with a single compound thanks to a temperature-controlled curing of the tire during the production process.
•Flexible shoulder area offers precise handling with an increased footprint at extreme lean angles for more grip in corners.
•Wear-resistant center tread area offers superior mileage.
•0� steel belt construction on the front and rear for higher stability and feedback when braking and accelerating out of corners.
•Innovative tread pattern adapted from the Attack family of tires with a progressive growing slick area in the shoulder for more control and grip.
•Exceptionally quick warm-up time.
•(W)-rated for speeds of 168+ mph.

här är lite
http://www.reviewcentre.com/reviews158258.html

Vad hette det knastertorra fälgskydd du hade fram på den i somras?
Ruskigt fäste :brinnerup

Ähhh klaga lagom.....

Jag testade en classicracer med däck vulkade samma år som min mamma föddes. Skall man säga något positivt så var de iaf konsekventa, de greppade aldrig och känslan var så att säga plötslig....

Ähhh klaga lagom.....

Jag testade en classicracer med däck vulkade samma år som min mamma föddes. Skall man säga något positivt så var de iaf konsekventa, de greppade aldrig och känslan var så att säga plötslig....

Cheng Chin Släpp?

Som sagt Kenda Challenger från 86 is da shit!!..ler

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka