Nya BMW R1200GS 2013

Förutom att den är jävligt ful så är det en förbaskat trevlig motorcykel.
 
Ska provköras! Hade önskat ännu mer effekt, älskar sporthojens acceleration annars är GSA´n jag har nu en helt underbar allroundmaskin:tummenupp Kommer även provköra KTM 1190 Adv. om möjlighet ges.
 
Ska provköras! Hade önskat ännu mer effekt, älskar sporthojens acceleration annars är GSA´n jag har nu en helt underbar allroundmaskin:tummenupp Kommer även provköra KTM 1190 Adv. om möjlighet ges.

Den har fått väldigt fina omdömen. Visst har den inte samma effekt som en sporthoj, men det skulle ställa till det när man är ute på dåligheter. Det är illa nog redan nu :hihi
 
Som sagt, synd att den är så förbaskat ful. Multistradan känns som en bättre hoj på alla punkter, även på utseendefronten.

Hur svårt skall det vara att bygga en normalsnygg hoj? BMW sticker verkligen ut med deras design, på negativt sätt.
 
Som sagt, synd att den är så förbaskat ful. Multistradan känns som en bättre hoj på alla punkter, även på utseendefronten.

Hur svårt skall det vara att bygga en normalsnygg hoj? BMW sticker verkligen ut med deras design, på negativt sätt.

Jag tycker det ser helt ok ut. Sådär är det jämt när BMW kommer med nåt, även med bilarna. Då är det ett jäkla tyckade om att de ser skumma ut osv, men skall alla ha en lik förbannat.

Alla sa samma sak om S1000RR också när den kom. Den ENDA som gör att den skiljer sig utseendemässigt från de japanska motsvarigheterna är de asymetriska strålkastarna. Tycker det är bra att de vågar sticka ut.

Enligt mig ligger deras design i framkant. Enligt andra är det fult, men lita på mig, konkurrenterna kopierar friskt utan att skämmas.

Kolla tex Trajjans 800.... Eller deras touringhoj som båda är direkta kopior av motsvarande BMW.....
 
Last edited:
Jag tycker det ser helt ok ot. Sådär är det jämt när BMW kommer med nåt, även med bilarna. Då är det ett jäkla tyckade om att de ser skumma ut osv, men skall alla ha en lik förbannat. Alla sa samma sak om S1000RR också när den kom. Den ENDA som gör att den skiljer sig utseendemässigt från de japanska motsvarigheterna är de assymetriska strålkastarna. Tycker det är bra att de vågar sticka ut.

Enligt mig ligger deras design i framkant. Enligt andra är det fult, men lita på mig, konkurrenterna kopierar friskt utan att skämmas.

Kolla tex Trajjans 800.... Eller deras touringhoj som båda är direkta kopior av motsvarande BMW.

Håller med om bilarna, att det är en design som man vänjer sig vid - men de här linjerna blir man nog aldrig van vid tyvärr, gamla GS har aldrig blivit snygg i mina ögon.

S1000RR är snygg, men den ser likförbaskat ut som allt annat på marknaden.

Du som är insatt i den här typen av hojar, hur står sig Multistradan mot BMW:en? Den verkar enligt mig vara bättre på samtliga punkter, förutom prislappen kanske.
 
Jag har köpt en :-)

Om det bara blir lite värme så får den komma hem oxå.
 
Håller med om bilarna, att det är en design som man vänjer sig vid - men de här linjerna blir man nog aldrig van vid tyvärr, gamla GS har aldrig blivit snygg i mina ögon.

S1000RR är snygg, men den ser likförbaskat ut som allt annat på marknaden.

Du som är insatt i den här typen av hojar, hur står sig Multistradan mot BMW:en? Den verkar enligt mig vara bättre på samtliga punkter, förutom prislappen kanske.

Massor av förbättringar på BMWn jämfört med förra modellen som satt standarden för segmentet.
Multistradan har mycket starkare inriktning mot gata, som tex Trajjas Tiger.

Inte många väljer stradan för "äventyrstouring". Kanske pga tillförlitlighet, ergonomi etc etc. Jag har inte testat stradan själv, men jag är övertygad om att BMW är mer robust och mer mångsidig.
 
Ja jag ser mycket fram emot lev.av den, 1:a gången ja handlat icke sporthoj.

Det kanske kommer med åldern att det är inget roligt med försäkring på xxxxxx:-/år, hastigheter som man ändå inte borde köra i så jag tror detta blir bra för egen del.

Dra kan vi göra from mitten April :D
 
Imponerande att de fått ner vikten till den nivån! Körde 1150gsa tidigare, det var ingen fröjd när det börja bli besvärlig terräng.. 800an är betydligt mer ds i mitt tycke..
 
Ja jag ser mycket fram emot lev.av den, 1:a gången ja handlat icke sporthoj.

Det kanske kommer med åldern att det är inget roligt med försäkring på xxxxxx:-/år, hastigheter som man ändå inte borde köra i så jag tror detta blir bra för egen del.

Dra kan vi göra from mitten April :D

Vilken färg blev det? Jag ska ha den vita :)

2013-BMW-R1200GS-left-side-white_014.jpg
 
En sån där står på önskelistan nu när det blir hojbyte till sommaren, men jag är nog fortfarande mer förtjust i den förra modellen, åtminstone om ögat får välja.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top