Starstriker
Som man googlar får man svar
Hej boys!
Har nu hunnit med 55 mil på den GS1200-13 som jag hämtade ut i onsdags förra veckan. Mycket imponerad av både chassi och motor so far, även om jag ansträngt mig för att hålla den under 5000rpm under inkörningen...
Har en fundering kring det där med LED-strålkastare. Av olika anledningar blev det en halogen-framlykta på mitt exemplar men eventuellt kan jag få konvertera till LED. Trodde länge att LED-ljuset enbart var i form av en sådan där "day running-slinga" som nya Audibilar har men läste i Bikes test att både halvljus och helljus tydligen ska vara LED. Att synligheten med LED-slinga blir bättre vet jag men hur mycket bättre/starkare/längre blir hel-, halvljus-bilden i en "full-LED-strålkastare" i jämförelse med en konventionell? Hittar ingen info om detta. Ni som är väl pålästa, har ni några funderingar eller tankar kring detta? Kort sagt är det lönt att byta ut och få hojen omprogrammerad till LED-strålkastare om man ute efter så effektiv ljusbild som möjligt under nattetapperna?
/Björn
Jag har led och jag tror inte det är bättre än halogen, förutom att det är underhållsfritt. Vore jag dig skulle jag inte konvertera (=helt ny strålkastare med hus, kylfläkt och allt).
Däremot kan du xenonkonvertera för en billig peng alternativt komplettera med 2x små led-extraljus.