jetson
Guest
Skönt att man tagit kortet så man slipper sån här skit..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
skulle inte bli förvånad, Sverige i ett nötskal..
Märkligt att när äldre generationer växer upp så vill du låta barn vara barn långt längre än de själva var. Försök att höja ålder för att köra moped, bil, mc etc. är bara ett erkännande att den äldre generation misslyckats med att forma samhället att passa kommande generationer.
Jag är emot åldershöjningar, människor i allmänhet är vuxna långt innan man är 24. Att få köra hoj är inte större ansvar än att få skaffa barn, köra bil, lastbil etc.
Däremot är det kanske bra med bättre utbildning (inte det samma som tuffare krav), riskmedvetenhet låter kanon.
Helt inne på din riktning. Varför envisas folk med att dumförklara 20-25åringar? Visst man är inte lika vis och mogen som en 35åring, men du är för fan ingen 15åring heller.
Idioter finns det överallt men att hålla på och höjja varenda åldersgräns tills vi snart inte kommer få ha eget bankkonto innan vi är 45 är ju bara larvigt. Utbilda istället för att "förbjuda"!
Det är just Tung MC-delen jag stör mig på. Håller på med kortet själv just nu, men eftersom jag fyller 21 i Oktober är hoppen om uppkörning (speciellt här uppe) små.
Skulle kännas surt om något sånt här satte käppar i hjulen för nästa års planer (lite lång-touring).
Sen du var 21 har din snopp inte växt, bara näsanÄr man 21 år så har man fullt upp med att hantera daggmasken man har i småbrallorna. Då ska man inte sitta på en 1000kubikare. PunGkt.
Inte en dag försent, höj åldern till 27 eller nått![]()
Problemet är väl att VX800:an är lite som den Colt som Steve Earle sjunger om: "soon i found out It'll get you into trouble but it can't get you out"Bättre att typbestämma vissa modeller anser jag. T ex R6:an är "tung" hoj, VX800 är det inte.
Höjd åldersgräns tror jag inte löser problemet. Är man en som gillar att brassa satan när man är 20 eller 21 så gör man det också när man är 24.
Folk är helt enkelt funtade på fel sätt, det har ingenting med maskinen att göra. Det är inte vapen som dödar människor utan människor som dödar människor och samma sak gäller här.
(1) Självklart är det skillnad på en 21-åring och en 21-åring. Tyvärr är inte beslutsfattare medvetna om detta och ser endast på statistik.
(2) Den är tyvärr sann, yngre förare (oftast män, men finns givetvis SMS:ande kvinnor bakom ratten också) är betydligt sämre förare. Trots att de anser sig vara betydligt bättre än genomsnittet. Odödliga är de också.
(3) Vad gäller stypningar anser jag dem också till en "icke-fungerande-statligt-korkad-dumhet". Vem FAN kör med strypningen på sin mellanklasshoj? Sen kommer ju idiotin med uppkörningen. Du får INTE köra upp på din sprillans R6:a, den har sjujäkla massa hästar men app app, den har INTE 750 kubik. Kommer du däremot med din Suzuki VX800 med 37kW och 800 kubik på 220 kilo torr, då är det HELT ok. Vem rökte fulknarket på VV när detta beslutades? (Pratar om obegränsad).
(4) Bättre att typbestämma vissa modeller anser jag. T ex R6:an är "tung" hoj, VX800 är det inte. Problemet hade funnits med sportbilar också om 20-åringen hade råd med en ny Ferrari eller Lamborgini. Det har de flesta inte. Med en ny plastraket är det dock inte så, de flesta som vill kan alltid låna till ett 1hk/1kg fordon.
Ingen lätt diskution iaf...![]()
Tycker du är inne på rätt spår - faktiskt.Kan vi inte förbjuda allt, för säkerhets skull istället?![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |