Ny trend på väg?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Har noterat att MC mässorna runt om världen uppvisar nya roliga idèer som Kawasaki ER6 Yamaha MT-03 Suzuki GSR 600.
Dvs hojar med låg effekt , billiga i inköp och ffa innovativt utseende som enl mig är helrätt för den vanliga gatåkaren.

Förr om åren har instegshojar varit oerhört trista som tex Kawa Er5.

Supersporthojar tappar i marknads andelar pga allt för dyrt ägande och custom trenden är trist och motarder är en leksak som är opraktiski längden.

I sanningens namn tror jag såna här hojar är helrätt på gata med en kurvig 70 väg, effekt är inte allt och värde minskningen är inte så brutal som Supersporthojar.

2006_MT-03_Color_U-Tech_tcm36-87825.jpg

Kawasaki_ER-6N_st2pz.jpg

Kawasaki_ER-6N_moteur_st2pz.jpg

Last edited:
Samma som denna

Bifogat

• mc_050929_f800s_cl1.jpg
    mc_050929_f800s_cl1.jpg
    37.2 KB · Visningar: 589
Mellanklasshojar säljer ju som smör i hela Europa,det är
väl bara vi svenskar som måste ha det största o värsta :tungan
Allt under 750cc räknas som nybörjar eller tjejhoj :rolleyes:

Detsamma gäller väl bilar oxå.Småbilar säljs i gigantiska antal i
stora delar av Europa för att dom är billiga att åka i och lätta o parkera men vi svenskar måste ha en stor bil för tänk om vi krockar eller ännu värre,tänk
om grannen skrattar åt mig för att jag åker i en Nissan micra :lol

.

xrperra skrev:
Mellanklasshojar säljer ju som smör i hela Europa,det är
väl bara vi svenskar som måste ha det största o värsta :tungan
Allt under 750cc räknas som nybörjar eller tjejhoj :rolleyes:

Detsamma gäller väl bilar oxå.Småbilar säljs i gigantiska antal i
stora delar av Europa för att dom är billiga att åka i och lätta o parkera men vi svenskar måste ha en stor bil för tänk om vi krockar eller ännu värre,tänk
om grannen skrattar åt mig för att jag åker i en Nissan micra :lol

.

Kan ju vara så att 75% av befolkningen bor utanför storstäder och vill ha en större bil för att de prioriterar komfort på landsväg framför lättparkerat i Paris innerstad?
Sådana prioriteringar smittar ju av sig på de som skall åka hoj utanför stadsgränsen också, Sveriges avlånga land är glesbyggd från Ystad till treiksröset jämfört med övriga europa.

whiiii!!! kschiiiii!!!!! *fräsljud* :rolleyes:

2ono skrev:
Har noterat att MC mässorna runt om världen uppvisar nya roliga idèer som Kawasaki ER6 Yamaha MT-03 Suzuki GSR 600.
Dvs hojar med låg effekt , billiga i inköp och ffa innovativt utseende som enl mig är helrätt för den vanliga gatåkaren.

Förr om åren har instegshojar varit oerhört trista som tex Kawa Er5.

Supersporthojar tappar i marknads andelar pga allt för dyrt ägande och custom trenden är trist och motarder är en leksak som är opraktiski längden.

I sanningens namn tror jag såna här hojar är helrätt på gata med en kurvig 70 väg, effekt är inte allt och värde minskningen är inte så brutal som Supersporthojar.

2006_MT-03_Color_U-Tech_tcm36-87825.jpg

Kawasaki_ER-6N_st2pz.jpg

Kawasaki_ER-6N_moteur_st2pz.jpg

Du glömde: Tråkiga & fula :hihi

2fast4hjo skrev:
jaha...även de :tuttar som inte har hoj o de som pga t ex amputationer är reg här inte kan köra hoj :huvet
Är det där en fråga eller ett påstående? Du får nog förtydliga och använda ord istället för bilder, för jag är väldigt bakis idag och har svårt att förstå.

GSX1100FRAD skrev:
Jag bara drygar mig lite, jag vet vad du försöker säga
Berätta gärna för mig vad jag försökte säga, för det vet jag själv inte :). :fyllisar

Gissar att minst två personer kommer att få varsitt PM från Swedie...

2006_MT-03_Photo_04_tcm36-87905.jpg

Skitsnygga, sån vill jag ha!

Det konstiga är att alla dessa hojjar ligger på ca 30kw (honda fmx 27kw), så varför inte bara strypa ner några kw till så kan vi med mellankort slippa krångla med strypningar??

Bomanrd skrev:
Det konstiga är att alla dessa hojjar ligger på ca 30kw (honda fmx 27kw), så varför inte bara strypa ner några kw till så kan vi med mellankort slippa krångla med strypningar??
Kanske för att Sverige är en pytteliten marknad men konstigt regler som ingen tillverkare bryr sig om.

Bomanrd skrev:
Japp, jäkla fjollregel, höjj till 35 kw så får man köra en massa mer hojjar. :banana
Om ni kunde ge fan i att köra ihjäl er i parti och minut så skulle nog regeln tas bort.

Tror inte en höjjning av maxgränsen skulle bidra till fler mellankortstagares död. Idag är det många som pillar ur strypningen och kör åt skogen, men med en liten höjjning så att man iallafall får köra dom flesta enstånk 4-takt eller dessa nya statshojjar så skulle fler ge fan i att köra ostrypta sporthojjar. Detta tror jag iallafall skulle minska olyckorna.

Bomanrd skrev:
Tror inte en höjjning av maxgränsen skulle bidra till fler mellankortstagares död. Idag är det många som pillar ur strypningen och kör åt skogen, men med en liten höjjning så att man iallafall får köra dom flesta enstånk 4-takt eller dessa nya statshojjar så skulle fler ge fan i att köra ostrypta sporthojjar. Detta tror jag iallafall skulle minska olyckorna.

Mycket vill ha mer...

En till riktigt nice hoj.

Bifogat

• wall_02_800.jpg
    wall_02_800.jpg
    103.5 KB · Visningar: 421
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back