Ny Suzuki Katana på gång..?

Vilken gruvlig besvikelse. En jämförelse sida vid sida med ett moderniserat original ger en fingervisning om vilken fantastisk hoj man hade kunnat bygga 2018. Men Suzuki förnekar sig inte som sämst i klassen på mc-design.

Det där styret som de har tryckt dit på den nya hojen... :gråta

Och originalets vindruta, som var ett av modellens starkaste kännetecken, ersatt med ingenting.

Bifogat

• Skärmavbild 2018-10-02 kl. 22.14.54.jpg
    Skärmavbild 2018-10-02 kl. 22.14.54.jpg
    98.6 KB · Visningar: 239
Last edited:
Kunde dom inte byggt den på busan i stället med snigel?

Detta är en ren våldtäkt av namnet Katana.

Att de skulle missa twinstötdämparna var ju väntat då alla journalister, hipsters och andra idioter formligen hyllar Kawasaki för deras "tolkning" av sin sjuttiotalshoj, trots att den inte ens har det karakteristiska utseende man får med twinstötdämpare...

Men utöver detta - vad har den "nya" Katanan överhuvudtaget gemensamt med originalet...? Inte den karakteristiska "långröven", men kanske färgen och någon enstaka linje här och där. Om den ena hojen står upprätt och den andra står på sidostödet...Och avgassystemet, rutan och styret - vad i helvete är detta för ett jävla skämt...?

Nä, jag tar den här alla dagar i veckan:

https://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSX_1100_S___Katana_81343395.htm?ca=1_7&w=3

Last edited:
Cool idé med en ny Katana tycker jag! Men vad fan är det för "trend" att hänga upp blinkers-och-nrskylten i en enkelsvingad plasthistoria?! Det har jag sett på bla MV Brutale och Yamaha MT09, det ser förjävligt ut och förstör hela hojen! Skulle jag köpa en skulle "designelement" ryka innan jag ens lämnade handlaren!
Sen undrar man var turbon tog vägen? En besvikelse helt klart! Men 150 hk är ju inte fy skam. Vad brukar tönt-Honda ha i sina retromaskiner, 89 hk..

Håller med dig angående plastamöget.
Att bakramen slutar vid halva bakdäcket
passar inte Katanan alls, detta gäller även
många andra hojar.

Last edited:
Jävla mes-hoj :huvet
När orginalet kom -82 var det en värsting :yoparty

Dagens bleka kopia är bara pinsam:gråta

Här har ni den som den borde ha varit (fast med lite mer katanifierad plast).Kawasaki_Ninja_H2-40-850x567.jpg

den gamla katanan var riktigt frän:banana men den här är raka motsatsen :zpy men det är väl det moderna formspråket.

Bättre göra nåt hel nytt än en blek kopia som ingen kommer ihåg nästa år

Suzuki har ju redan använt Katana namnet flera gånger än det vi kommer ihåg som originalet.
GSX600F och GSX750F hette ju Katana i USA.
Det om något var ett missbruk av namnet :crash

Minns första gången jag såg orginal katana det var på bengtsfors parken när Jerry williams spelade där, teamet kom med buss o Jerry på katanan.

Ha begäret blev ju inte mindre under åren när man var på dragracing o katanorna härjade som värst.

Nä nya katanan väcker inga byxryck eller pojkaktig stora våta ögon utan lätt beprövade suckar.. ungefär som varje ny honda samma mjukost även där.

Det är bara Kawasaki och yamaha som har lite formspråk i dag o jag funderar på om designerna är uppvuxna med asiatiska tecknade filmer med kantiga frisyrer o svintuffa småpojkar i jeans.

Suuuuck:gråta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...