Ny nyckel?

Lage

Dom kallar mig pro
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
2001 suzuki gsxr
nån idiot stal min tröja med nyckel till hojen i när jag var å tränade:mad:
och det var den enda jag hadde, Nu undrar jag om det på något vis går att fixa en ny nyckel?
jag har inte brickan med nyckelnummer heller.

Hur lyckas alla med att bara ha en enda nyckel till hojarna? :va
Byt lås på hojen istället, annars lär han som har din nyckel snart komma å hämta den.
Ett annat tips kan ju vara att inte lämna sånt i omklädningsrummet :rolleyes:

nån som har tips på vart man kan hitta tändningslås begangnat?
jag har kollat några mc skrotar utan resultat.

Det verkar vara dött med nytt lås, letar efter ett till min r1:a oxå efter att nån annan ville ha den.

Yamaha tog iaf bara ca 2200kr för ett kpl låskit till den.
Ang nyckelkod till cykeln så sa iaf yamaha i järfälla att det inte går att få tag på, vet inte om dom bara va lata eller om det är så..

jag hörde på yamaha center här å dom skulle ha 1800 för tändningslåset, vad menas med låskit är det tanklock å allt?

jag hörde på yamaha center här å dom skulle ha 1800 för tändningslåset, vad menas med låskit är det tanklock å allt?

Förmodligen bara själva låscylindrarna.. bara ett ett komplett tanklock ligger runt 2000.

Kolla ebay.com annars. Kan vara skillnader på usahojar och svenska.. tänk på det bara.

Åk till en proffsig låsmed så kan dom nog fixa det.

Om inget annat funkar kan låsmeden ta och dyrka upp ett obducerbart lås som sadel eller kutslås och göra en nyckel
genom så att säga studera hårdvaran i det gamla.

men det är ju det att jag inte har själva nyckel "koden" det är väl den låsmeden går efter, och om han ska dyrka upp å studera så blir nog det ganska dyrt oxå tyvär:(

Kolla först runt - det finns riktiga proffs.

Har du tur räcker det att snubben tittar på låset och gör en nyckel...nästan så.

Förklara läget att t.ex att köpa nya lås ligger på 3-4k och om han fixar det billigt så skickar du en strippa som stoppar ned en tusing i hans fillingar i betalning.

Voila - du har nyckar för en livstid

...Ang nyckelkod till cykeln så sa iaf yamaha i järfälla att det inte går att få tag på, vet inte om dom bara va lata eller om det är så..

Yamaha Järfälla har väl fått ganska mycket kritik här för att de inte gör vad de ska, samt har taskig attityd. Har ingen personlig erfarenhet av dem, men vad jag har läst så...

Ang. ny nyckel så fick jag en ny nyckel till bilen med bara reg-nummer att gå på. Vet inte om det är annorlunda med hojar, men det lär väl generalagenten kunna svara på om verkstan är för lat för att ta reda på det själv.

Funkar det inte som med bilar att tillverkaren har register på allt som sitter på hojen när den tillverkades inklusive nummer på tändningslås om man bara ger ramnummret till märkesverkstaden?
Så har det funkar att få ut min radiokod till bilen tex när jag inte hittade den.
Annars är ebay källan till billiga lösningar.
Vill minnas att jag såg nån som sålde hyffsat billiga lås.. johans mc eller touringbutiken tror jag det var.

Funkar det inte som med bilar att tillverkaren har register på allt som sitter på hojen när den tillverkades inklusive nummer på tändningslås om man bara ger ramnummret till märkesverkstaden?
Så har det funkar att få ut min radiokod till bilen tex när jag inte hittade den.
Annars är ebay källan till billiga lösningar.
Vill minnas att jag såg nån som sålde hyffsat billiga lås.. johans mc eller touringbutiken tror jag det var.

Det vore ju bra om det var så, men det räckte inte med enbart ram och regnummer enligt Yamaha center här i sundsvall
ska prova ringa yamaha scandinavia.

Yamaha Järfälla har väl fått ganska mycket kritik här för att de inte gör vad de ska, samt har taskig attityd. Har ingen personlig erfarenhet av dem, men vad jag har läst så...

Jag ringde dit för att höra vad de tog för en 100-milaservice. Då sa tjejen jag pratade med att de hade slutat ta in nya kunder då de skulle lägga av att sälja/serva hojar. Bara båtar skall det bli tydligen.

Det verkar vara dött med nytt lås, letar efter ett till min r1:a oxå efter att nån annan ville ha den.

Ang nyckelkod till cykeln så sa iaf yamaha i järfälla att det inte går att få tag på, vet inte om dom bara va lata eller om det är så..

2200 låter billigt:va har du fått hem grejerna? här på yamaha tar dom 1800 för tändning 1100 för tanklocket å 400 för sadellåset:confused: :confused:

Dom var garanterat bara lata. Jag har svårt att tänka mig att inte tillverkningen av motorcyklar åtminstone uppfyller kvalitetskraven för ISO9000 och då måste man ha spårbarhet på grejerna. Med andra ord. Om man ger ramnumret till verkstan så ska dom via generalagenten kunna plocka fram nyckelnumret och beställa en ny nyckel.
Om dom inte håller spårbarhet på vad som stoppats på vilken hoj så blir det oerhört svårt för dom om dom ska göra återkallande på grund av att man upptäckt fel som kan vara farliga vid körning och det är nog mer eller mindre ett krav från trafiktillsynsmyndigheterna i diverse länder att dom ska kunna hantera en sådan grej.

Lata djävlar är vad dom är.

Hade en liknande upplevelse iaf till hälften...

Hade besök i bilen i helgen och förlorade då min MC-ryggsäck jag hade mc-nycklarna i =(.. Blev mycket ringande och tänkande hur jag skulle lösa det med att min enda nyckel försvunnit(fick endast 1 nyckel av säljaren och ingen bricka! Första hojen så vet inte bättre) Ny tändningslås kostade 4000 enligt triumph i Lödde.
Fast efter jag övn.kört på skola 2 dagar senare hittade jag mina nycklar i stället som även legat i bilen men hade förblivit orört ^^. Så kommer fixa ny nyckel imorgon för att lära av min läxa.

Tycker som många andra att det är löjligt av företagen att inte kunna plocka fram en nyckel på Ram-numret, de borde lätt ha det i sin register. Om ni bara har en nyckel, fixa en kopia snabbt för att slippa sån här skit =(

Back