Ny klubb i stan på G!

iofs...

Jag tycker nog dräparn har ganska mycket rätt i alla fall. Är det en KLUBBåkning som är bokad varje onsdag så bör väl kanske medlemmarna ha tröja på och "praktikanter/wannabes" vara utan. Om inte annat så handlar det ju om marknadsföring för klubben.

Och erkänn, det är rätt snyggt med ett gäng hojåkare med lika tröjor på.

Men... kanske det är dags för ny design på tröjorna? Ny färg? Kom med förslag allihop! Hur ska tröjan se ut för att just DU ska vilja ha den på dig vid åkning?

C ya.
//Fun

Tröja på eller tröja av

At ha tröja utanpå skinnstället tycker inte jag fungerar så bra det rycker och sliter av fartvinden. Om man nu ska ha något utanpå skinnstället, och det har jag bara om det är kallt, så föredrar jag en lite tyngre jacka som håller sig mer still av fartvinden.
Det var väl en debatt på SH för ett tag sen om detta med tröja och jag vill minnas att det var ungefär 50-50, tröja på eller av.
Kan hålla med Fun om att visst kan det vara snyggt när man är flera stycken som är ute och åker och alla har lika tröja.
Har ju sett under året att vissa har aldrig(inte ens någon annan än klubbtröjan) någon tröja på sig, medan vissa alltid kör i tröja.

Funatic skrev:
Men... kanske det är dags för ny design på tröjorna? Ny färg? Kom med förslag allihop! Hur ska tröjan se ut för att just DU ska vilja ha den på dig vid åkning?

C ya.
//Fun

Min limited edition-tröja ligger högt i rankingen i min garderob. Stilren, snygg, enkel, och den matchar min knarr jäkligt bra.

Dock är den rätt tunn, så den "fungerar" bara när det är 'varmt' ute.

Hmm ser var detta håller på att leda...

fartvind som får den att flladdra
svår att få på utanpå stället

nånting som inte fladdrar så lätt dårå, kanske nåt i SKINN?
vänta nu... om den inte har några armar så får ju inte vinden tag i den och den är lätt att ta på utnapå stället hmm.

:huvet

Oj va den här tråden innehåller ot, VA SYND! :hihi

Pejo skrev:
Men hallå spamtina. Klubbarna går junte o gemföra jöh! Sportlover tillhör ju inte DEM[TM]!
spam början/
Nej, i och för sig.
Dessutom har sportarn ju gått ifrån moppen nu, så då är det nog ingen fara längre att han lämnar remsan :pannkyss
/spam slut

Last edited:
Det är uppenbarligen en känslig fråga det här med klubben och allt i kring den, liksom att "reklama", (som nån sa), för en annan klubb på forumet.
Liknande frågor verkar splittra medlemarna lite.

De som vill ha sina tröjor kan väl ha det och de som aldrig skulle åka med tröja på skinnstället, oavsett väder; låt dem slippa.
Som flera skrivit är klubbfeelingen viktig för endel och inte så viktig för andra.

Det är ju trots allt ett gäng med samma intresse, men med olika bakgrund, värderingar och åsikter. Är det inte roligare att träffas och snacka lite skit, köra körningar m.m än att proppsa på att alla ska ha tröjan på? :)

Majoriteten av medlemmarna verkar vilja åka hoj ihop i alla fall. Sen om några vill sitta i styrelsen och några bara vill vara med på körningar, then so be it..

Funatic: Lägg upp en tråd om designen på tröjorna kan vara intressant att ändra. säkert fler som läser den och har åsikter då? :) (jag bland annat, för ska jag pröjsa 500 spänn för en tröja, ska den banne mig va frän) :Rockbanan

Last edited:
TinaTjejen skrev:
Funatic: Lägg upp en tråd om designen på tröjorna kan vara intressant att ändra. säkert fler som läser den och har åsikter då? :) (jag bland annat, för ska jag pröjsa 500 spänn för en tröja, ska den banne mig va frän) :Rockbanan

Håller med dig där!
Jag ska försöka med min MYCKET begränsade kunskaper att rita på burken, kanske någon som vill hjälpa till? Jag vet dock att många av er som kan rita snyggt på burken har mycket att göra ändå, iofs kan jag väl skissa på papper och scanna in det, men då kommer det ta ett tag...

Sen kan man ju spåna vidare ännu längre på detta, ska vi ha åkningar där alla får åka med en gång i veckan (eller hursom) och kanske ibland anordna mer seriösa, längre åkningar med enbart klubbmedlemmar där det är tröja som gäller? Jag bara spånar nu, så kom med förslag och idéer. Och javisstja, OT, OT, OT. :rolleyes:

Jag lägger upp en nu tråd med tröjor som namn på tråden.

hejhej från Fun. :)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...